Бизнес етикет – как да впечатлите на събитие

A+ A-
1273 прегледа 0 Коментара
Гласували: 2, рейтинг: 5

Съвети за гости и домакини на бизнес форум


Бизнесът се гради на основата на партньорството, независимо дали срещу вас стои съдружник, конкурент или клиент. Трябва да сте професионалисти на всички нива, дори когато попаднете в неформална обстановка.

За гостуващи

Когато ви предстои посещение на ключово бизнес събитие, трябва да си съставите план-график. Не го подценявайте, защото само така ще сте подготвени и адекватни на място. На всяка цена проучете подробностите около програмата, както и поканените участници. Ще имате желание да се срещнете с някои от тях, защото ги познавате, а с други тепърва ще се видите очи в очи. Домакините също са важни и вие задължително трябва да придобиете предварителна представа за тях.

Коректно е да използвате дадените контакти и да потвърдите присъствието си, с което си гарантирате комуникация и при следваща проява. Желателно е да имате поне няколко на брой визитки в себе си. Може да не сте в строг костюм, но проявете уважение и спазете дрес кода – сако, риза, подходящи обувки са напълно достатъчни, за да направите добро впечатление.

Вероятно се притеснявате и това ви спира? Не сте единственият, ако това ви успокоява. Всеки присъстващ на бизнес събитието е отишъл с мисията да създаде нови познанства, които ще са от полза в работата му. Несъмнено има по-общителни и по-затворени хора, но се дръжте естествено, усмихвайте се, и ще преодолеете неловките ситуации с лекота. Тръгнете с нагласата да имате приятни моменти, все едно отивате на парти. Проявете искрен интерес към заниманията на събеседниците си, отбележете си акценти, които ви се сторят значими, покажете отношение, но не бъдете лицемерно изкуствени, това винаги се усеща.

Когато не познавате никого в залата, ще ви помогнат следните идеи:

не стойте сам, потърсете други като вас

Изберете посетител, който също е сам и видимо стои встрани от останалите, без да води задълбочен разговор в момента. Той също скучае и се чуди как да се адаптира в средата. Бихме казали, че дори ви умолява да го поздравите и да намерите обща приказка.

Може да се присъедините и към групичка, която не създава впечатление да води дискусия от затворен тип. Те са готови да ви приветстват, а ако на вас темата също ви се



се стори удачна, побързайте да се включите със своя принос.

Ако и двата варианта са ви дискомфортни, изберете си приятел, с когото да посетите заедно бизнес събитието. Така ще имате събеседник и същевременно ще създавате нови контакти с околните. Не пропускайте, когато поднесете визитката си, да кажете кои са телефоните, на които ще се свържат директно с вас, уговорете се за ден, в който да се чуете, бъдете ясни и точни. Обратното също е валидно. Бизнесменът срещу вас също ще очаква да спазите думата си и да получи обаждане или имейл, според това какво сте се разбрали.

За домакини

Която и компанията да организира събитието, трябва да информира подробно всички свои представители за него. В тяхно лице гостите ще виждат домакини, независимо дали са мениджъри или редови служители. Объркани и отговори от сорта на „не знам“ не бихте могли да си позволите. Присъстващите трябва да са се запознали със списъка от участници, както и с програмата, която е заложена в бизнес форума.

Бъдете на пост поне 10 минути преди официално обявения час. Необходимо е да сте на линия преди гостите на събитието, за да ги посрещнете своевременно и да ги упътите.

Изчаквайте с дегустирането на кетъринга. Вашите представители нека посегнат към хапките и напитките, едва след като гостите са започнали с консумацията.

бизнес кетъринг

Опознайте посетителите си лично. За някои може би сте чували и вече сте прочели, а други тепърва ще срещнете, което може да се окаже печелившо. Винаги трябва да се държите подобаващо на бизнес събитие, хората не са там случайно, за да търсят приятелства, а да сключват сделки и да употребят максимално времето си. Неслучайно все по-популярни са и анкетите, които всеки присъствал попълва в края на бизнес събитието. В тях се съдържат въпроси за полезността му, споделени впечатления от организацията, постигнати цели и т.н. Все пак, за да бъде оценено като успешно, трябва да носи някаква резултатност от действията.

Като отговорни домакини, вие би трябвало да помислите и за качеството на всичко, с което ще гощавате участниците на проявата. Може да ви се струва маловажно, но съвсем не е така. Понякога може именно това да се окаже темата, около която да се разменят няколко реплики, а после да се премине към по-съществено партньорство в бъдеще.
Сподели
За автора
Epis

Информацията, която търсите...

Свързани публикации
Коментари