Дизайнерът си ти - персонализация

A+ A-
1965 прегледа 0 Коментара
Гласували: 1, рейтинг: 5
  В търсенето на личен стил и индивидуализъм се роди новата революция в бизнеса – да се създават продукти специално за отделните личности. Сякаш минава времето на масовото производство, което предизвика бум през 19 век. Следващият период носи свеж подход и отношение към клиента, той вече е поставен на пиедестал и се ценят жестовете към конкретния човек. Всяка фирма трябва да се адаптира в тези условия, ако иска да оцелее на пазара, особено ако тя твори в модния бранш.

Отделният консуматор стана по-важен, отколкото беше до вчера, когато значение имаше потреблението на тълпата. Днес предприемачите трябва да уважават всеки свой купувач, контактът с него и познаването на предпочитанията му, са от изключително значение и определено дават огромно предимство пред конкуренцията. Стоките и услугите започнаха да стават все по-персонализирани и то в момент на свръхпредлагане и насищане с модерни, актуални и иновативни дрехи и продукти.

Всеки може да посети мола и да се облече по последните тенденции, но това няма да го отличи от останалите. Така или иначе, всичко се мени бързо, много по- бързо от всякога и ако днес е удачно да се появите с даден модел, утре това може да се счита за остаряло. Ето защо индивидуалният стил започна да става все по-ключов и търсен от хората.

Уникалните продукти са по-скъпи от конфекцията, която може да срещнеш във всеки втори магазин, но въпреки това комфортът да получиш нещо, специално направено за теб, е неповторим и този тип бизнеси са обречени на успех.

Някои от големите играчи в модата отдавна са го разбрали. Levi Strauss & Co са сред първите, които още през 1995 г. се залавят с програмата "персонализиран чифт". Всеки клиент може да посочи стилове, материи, цветове от каталог на компанията, после му вземат мерки и той се сдобива с дънки по свой образец и според изискванията си. През 2004 година тази практика секва, тъй като Levi Strauss & Co местят цеховете си извън страната.

Nike предлага на потребителите си персонализирани кецове още пред 1999 г., като се съобразява със специфичните им желания, но това покачва цената с поне 100 долара.

Същата схема бързо се усетиха и приложиха и други производители на спортни обувки, като Converse, Vans, Adidas. Трендът „направено по поръчка“ взе връх пред последните години.

Проучвания на американската консултантска фирма Bain & Company от 2013 г. сочат, че продадените customize обувки в онлайн пространството са 25%, което цифром е 2 млрд. долара годишно.

Претенциите да заявиш себе си, да предложиш различно излъчване и уникалност във визията, стават все по-популярни. Вече не са актуални тенденциите, които налага определен тип визия в зависимост от принадлежността към дадена група или музикално течение. Тези правила просто не важат.

Гръндж културата от 90-те години, металите, емо-тата, които се пръкнаха през



през 21 век, както и хипстърите, предполагаха някакъв стил на обличане, но в днешно време всеки решава как да представлява себе си в света, не е нужно да следва определени стандарти.

направено по поръчка

Егото иска да получава овации за своя избор, то се храни от аплодисментите на околните, не би искало да бъде ничие копие. Платформата Shoes of Prey предоставя възможност за собствен дизайн на обувки, MixMyOwn.com пък ви помага да си забъркате здравословна закуска по свой вкус.

Сайтът разполага с различни видове зърнени култури, ядки и сушени плодове. Вие избирате, смесвате, но и се информирате за влиянието на съответната комбинация върху организма ви в реално време. След като стигнете до най-полезния вариант за вас, то се наслаждавате на по¬ръчката си, която получавате в красива еко опаковка.

Има сайтове, където може да откриете произведение на изкуството, което да пасне точно на вашия интериор, или пък да го изберете за подарък. Мобилните приложения за фитнес ви водят дневник как тренирате, записват стриктно данните ви и после ви съобщават къде грешите и как се справяте. Дори часовникът на Apple - iWatch, може да бъде изготвен по индивидуална поръчка.

В модата обаче надпреварата за клиенти е особено ожесточена.

персонализирани стоки

Мобилното приложение на MTailor дава шанс на мъжете да си купят риза, чиито дизайн, цвят и материя са избрани лично от тях. Qcut разполага с 400 размера дамски дънки. IndoChino е сайт за костюми, съобразен с изискванията на клиентите до последния детайл.

Сред най-успешните персонализирани бизнеси е Tinker Tailor. Всеки може да се възползва от съвет на специалист, да подбере своя тип дреха, нейната дължина и силует, както и останалите характеристики и подробности. Тук може да се посочва включително и марката, а собствениците работят с видни дизайнери.

В България нишата не е достатъчно разработена и тепърва я очаква бурно развитие. Засега се срещат интересни предложения, като оставим настрана тениските с щампи, чашите и подаръците с customized послания от този вид.

Сайтът drinkozavar.com дава допълнителни предложения при покупката на сувенири, както и на мъжки, дамски и детски трика. Print3d.bg може да извърши 3D принтиране на всяко ваше хрумване.

Що се отнася до модата и там изборът е колеблив, постоянно се пръкват различни сайтове предлагащи някакъв вид персонализация на стоките си, макар че все още у нас не се е родила услуга, подобна на Tinker Tailor.

Сайтът takova.com продава различни направени по поръчка дрехи и аксесоари.

Тенденцията навлиза и у нас, независимо, че промяната се случва бавно и постепенно. Бизнесът трябва да улови новото течение и да го внедри, ако иска да запази клиентелата си и да печели и занапред.
Сподели
За автора
Epis

Информацията, която търсите...

Свързани публикации
Коментари