Дропшипинг - невероятна възможност за успешна онлайн търговия

A+ A-
30365 прегледа 0 Коментара
Гласували: 7, рейтинг: 5
Интернет бизнес. Онлайн търговия. Ако и вие сте един от хората, които се сещат за скъпоструващи сайтове, бавни куриери и пълни със стоки гаражи, то асоциацията ви е напълно нормална. Само че за българската действителност.

И не, в тази статия далеч нямаме намерение да поставяме на пиедестал държавите на запад, но е факт, че там онлайн пазаруването (eCommerce) е издигнато в култ и всичко, свързано с него, отдавна е уредено в една добре смазана и безотказно работеща машина.

В Англия и САЩ едни от най-големите и успешни корпорации са тези, които задоволяват нуждата на човекът, седящ в 10 вечерта пред лаптопа и желаещ след 3 дни на вратата му да има доставена и вече платена белачка за картофи. Или диван. Или автомат - играчка, изстрелващ желирани бонбони...

Броят на хората, участващи в електронна търговия, както и приходите от дейността се увеличават драстично всяка година. За 2014 г. оборотът в САЩ се равнява на около 300 млрд. долара, а за всяка от последните 5 години растежът е около 15%.

Добре де, ще си кажете, това се случва в страни като САЩ, Великобритания, Канада и т.н. Защо аз въобще чета тази статия? Отговорът е, че благодарение на промените, които интернет донесе в световната икономика, вие също можете да участвате в тази изключително доходоносна и стремглаво развиваща индустрия, стига да имате определени познания на езика на съответната държава, подходящата информация и необходимите инструменти. И то заставайки от страната на продавачите.

Да, точно вие. И не, не бързайте да кандидатствате за виза за САЩ или да резервирате полети до Лондон. Просто продължете да четете и се запознайте с бизнес модела дропшипинг!

дропшипинг в диаграма

Какво представлява дропшипинга?


Това е търговски модел, при който продавачът на стоката не притежава и не закупува предварително съответния продукт, а рекламира продукта на определена онлайн платформа, след което при реализирана продажба той получава парите на клиента и с тези пари закупува предмета от неговия доставчик, който пък го доставя директно на неговия клиент.

Навярно забелязвате 3 основни момента –

1) дропшипърът няма наличен при себе си продуктът при извършването на продажбата;

2) той не заплаща предварително за него;

3) неговият доставчик изпраща продуктът директно на клиента.

Това са всъщност и основните характеристики на бизнеса. На тях ще се спрем по-подробно след малко
.

Както сами виждате, този бизнес е изключително безрисков и неизискващ първоначална инвестиция.
Това естествено не е валидно за човек, който тепърва иска да прави свой собствен сайт. Всеки, който има опит в сферата, ще потвърди времето и ресурсите нужни за докарване на стабилен трафик към сайта, разходите за seo оптимизация и всичко това преди да е направил дори 1 продажба.

Нека сега елиминираме и този риск. За дропшипъра не е нужно да прави свой собствен сайт. Защо да хвърляте в неизвестното хиляди левове за оптимизация и трафик, когато вече имате готови платформи, предлагащи ви готов трафик и изградена и сигурна структура и традиция на пазаруване?

Точно тук е моментът да споменем името на двата най-големи играча в света на eCommerce (онлайн търговията) - eBay и Amazon.

amazon и ebay

EBay има 14 млрд. долара оборот за 2014 година и в момента е на 6-то място по посещаемост както в САЩ (ebay.com), така и във Великобритания (ebay.co.uk).

Амазон пък – абсолютният лидер в електронната търговия, достига до около 85 млрд. долара оборот за 2014. Сайтът на компанията пък е на ТРЕТО място по посещаемост в САЩ (amazon.com), изпреварван само от google и facebook и на 5-то място във Великобритания (amazon.co.uk).
приходи на амазон

А какво е общото между тях ли? Общото е, че и двата сайта предоставят възможност на всеки един пълнолетен гражданин на която и да е страна да се регистрира в тях и да започне да продава. Една чудесна възможност за хората, живеещи както извън тези страни (включително и България), така и в тях.

При регистриране на акаунт в платформата на eBay, например, ние започваме да качваме обяви на продукт, намерен в други големи магазини в САЩ (например – Walmart, Sears, Target и т.н., както и самият Амазон).

При продажба в платформата на Ибей ние просто отиваме в сайта, от където сме взели информацията за продукта и го поръчваме на адреса на клиента, използвайки парите, които той е превел в нашия paypal account. Разликата в цената, естествено, отива право в нашия джоб.

Тъй като най-често срещания въпрос тук е „А те защо не си го купуват сами от мястото, от което ти го купуваш?”, отново отговорът е в нивото на развитие на тези общества и системите за онлайн търговия там.

Сайтовете са десетки, времето на хората е малко и ценно, доходите – в повечето случаи достатъчно, че да



да предпочитат да прекарат вечерта с детето си, отколкото часове, сравнявайки цени.

Положителни страни на дропшипинга


1. Няма първоначална инвестиция. Както видяхте сами, вие купувате с парите на клиента продуктът чак след като той вече се е продал. Вековният принцип „купувай евтино, продавай скъпо” всъщност тук е „продавай скъпо > купувай евтино”.

2. Няма складиране на продукти и от тук отпадане на разходи за складове, работници в тях и т.н.

3. Вие не организирате процеса на доставяне на продукта. За всичко това се грижи вашия доставчик.

4. Докарването на трафик към платформата вече е извършено дълго преди вие да се регистрирате в нея – само ще споменем, че Амазон през 2015 година изпревариха YouTube по посещаемост. За вас остава единствено правилно да оптимизирате обявата си, за да може клиентите, които ВЕЧЕ пазаруват в нея, да намерят точно вас.

5. Получавате пари във валута, която има по-висока стойност от лева. Долар, паунд, евро – за единица печалба вие ще ставате между 1.7 и 2.7 (към момента на писане на статията) по-богати от вашите колеги дропшипъри от тези държави.

6. Работа от всяка една точка на света, стига да имате достъп до лаптоп и интернет.

човек с лаптоп и интернет

Естествено, би било изключително наивно да не помислим и за отрицателните страни на бизнес модела. Защото тях ги има навсякъде и ако някой ви убеждава, че това не е така, по-скоро се опитва да ви излъже.

Трудности и отрицателни страни


1. Ще започнем с най-очевидната. Моделът на дропшипинга както вече уточнихме е нискорисков, леснодостъпен и доходоносен. И отрицателната черта е, че никой от нас не е открил топлата вода, както се казва. Милиони хора знаят за този начин на търговия. Това естествено означава голяма конкуренция и необходимост от здрава работа и креативност от ваша страна.

2. Позицията на middle man може да бъде както благословия, така и проклятие. Всеки проблем на вашия доставчик се превръща и във ваш проблем, но вие сте човекът, от който клиента ще търси отговорност. Естествено, същото важи и за вас и сайтът, от който взимате стоката, така че при правилна комуникация това е просто въпрос на рутина и правилно оптимизиране на работния процес.

3. Ежедневна, в пикови периоди и ежечасова промяна на цените.

На този проблем ще се спрем по-подробно, защото много дропшипъри са имали не малко главоболия заради него. Да кажем, че вие виждате продукт, който в walmart.com струва 54 долара. Вие го продавате в Ибей на цена от 74 $.

В една хубава утрин вие се събуждате и виждате, че въпросния предмет се е продал. Отивате да го поръчате и….виждате, че той вече струва 79 $. И сега трябва да вземете трудното решение, през което всеки продавач в тази сфера е преминавал – да изпълня ли поръчката на загуба или да рискувам гнева на клиента и на платформата и да отменя транзакцията? И в двата случая, това не е добре за бизнеса ви.

Както споменахме в началото на статията, за започване не е необходима голяма инвестиция – необходими са:

1) език;

2) информация;

3) инструменти.

Неразделна част от дропшипърския ви арсенал са софтуерите за синхронизиране на цените между вашия магазин в eBay и доставчика ви. Нека да поясним – в горния случай когато цената на продукта в Walmart се вдигне от 54 долара на 79 (25 долара разлика), софтуерът ще обнови цената ви в eBay от 74 на 99 (25 долара разлика). Така няма да ви се налага да избирате между поръчване на загуба и дефект на акаунта и недоволен клиент.

Един от тези софтуери за синхронизация на цени е Web Seller Guru. Софтуерът има специално поле за въвеждане на ваша персонализирана формула за смятане на цената и я ъпдейтва на всеки 2 часа при промяна в цената на продукта на вашия доставчик. Със своя моментален съпорт, гъвкави ценови планове (плащате на продукт независимо от кой магазин е добавен този продукт) и вярно, навременно ъпдейтване, този софтуер е сред фаворитите на пазара и със сигурност ще ви спести много проблеми и изгубено време в ръчно следене на продукти.

И така, след като стигнахте до тук надяваме се да можете да вземете по-информирано решение за това дали дропшипингът е за вас и какви ползи може да ви предостави. И помнете – доброто владеене на езика, подходящата информация и правилните софтуери могат да бъдат разликата между пълен провал и процъфтяващ онлайн бизнес

Ако ви стана интересно, искате да станете успешен онлайн търговец и имате въпроси, може да посетите тази общодостъпна група във фейсбук: 

Клуб на дропшипъра
Сподели
За автора
Epis

Информацията, която търсите...

Свързани публикации
Коментари