Тайните на успеха в социалните мрежи

A+ A-
4974 прегледа 5 Коментара
Гласували: 6, рейтинг: 5
Кога са възникнали социалните мрежи? Според някои, пещерните рисунки са били първата социална платформа – там се е „съобщавало” за нещо интересно, за нещо голямо или просто за някаква случка от ежедневието. И всички от общността са го виждали. Само не знаем дали са го лайквали ;)

След това са се появили в хронологичен ред Гръцките антични театри, Римските форуми, глашатаите, вестниците, телеграфа, телефона, радиото и телевизията, преди да се стигне до днешния вариант на социална комуникация.

Ние живеем в дигитално - социално време. Личният ни живот и бизнеса ни са изключително свързани и зависими от социалните мрежи. Всеки човек му е приятно да мисли за себе си, че е важен, изключителен и уникален, както и всеки има за себе си доста по-добро мнение, от колкото всъщност заслужава.

Платформите по един или друг начин ни карат да се чувстваме важни, значими и със сигурност ни дават някакво удобство и удовлетворение. Може би там се крие и част от тайната на големия им успех.

Последвайте ни във Facebook


Дайте за да получите!

В тези думи се крие събраната мъдрост относно това, как да процедирате правилно в социалните платформи за да постигнете желания успех.

Преди години, много успешни бизнеси виждаха света на социалните мрежи като площадка за детски игри и личностни закачки. Това време отдавна отмина. В днешното общество, социалните медии са задължителен инструмент за маркетинг и брандинг на всеки уважаващ себе си бизнес. Даже, спокойно може да кажем, че ако нещо не може да бъде открито в социалните мрежи, то няма как да постигне успех.

А разковничето на успеха се крие в няколко указания, които да следвате:

Бъдете (интер)активен

социални мрежи и хората


И под активен нямам предвид, всеки ден да поствате по 5 публикации и това е. Социалните мрежи се наричат така, защото там човек трябва да социализира (да не се бърка със социализъма и комунизъма). А именно, интерактирайте с останалите потребители – вашите приятели и последователи. Харесвайте техните постове, коментирайте ги, споделяйте ги! Не е нужно да се насилвате, изберете си тези, които наистина ви допадат.

Предлагайте интересна, полезна и ценна информация


Защо хората кликват върху вашите постове? Защото са лоялни фенове?
Възможно е.

Но е много по-вероятно да е, защото по някакъв начин сте ги свикнали да го правят, накарали сте ги сами да пожелаят да видят какво се крие зад съдържанието, което сте публикували.

Постигнали сте го с много труд и хиляди страхотни публикации. Изградили сте изключителен личен и/или професионален бранд, вашите последователи са свикнали да ви се доверяват, да разчитат на вашата преценка и мнение и знаят, че няма да ги разочаровате. Те очакват от вас нещо важно, интересно, полезно, качествено и стойностно и за това кликат на вашето съдържание.

Опознайте аудиторията си


Това е важно условие за успех, особено ако става дума за бизнес. Съвсем просто е – ако вашите последователи силно се интересуват от интернет, а пък вие често ги засипвате с публикации за котенца, то те ще престанат да ви следват и да ви се доверяват.

Разнообразни публикации


Много бързо омръзват и дотягат еднаквите публикации с линк. Приемаме, че вашата аудитория е съставена от интелигентни индивиди. Те ви следват, защото предлагате важни, полезни и интересни неща, но и не прекалявате с честотата и с еднаквостта на поднасяне на материалите.

Бихте могли да разнообразите вашите публикации използвайки добре избрани, красиви, въздействащи и релевантни изображения, видеа, че даже и само текст понякога. Разнообразието е полезно, възползвайте се от него.

Как да сътворим перфектния пост в социалните мрежи?

социални медии


Социалните платформи си приличат, но и са различни. За всяка една са характерни различен набор от техники за публикуване на съдържание и един и същи кънтент се възприема по различен начин.

Перфектният пост в социалните мрежи се състои от всички необходими инструменти и начини, които знаете, че се приемат най-добре от феновете на дадената социалка, и е този, който знаете че ще привлече най-много от вашата аудитория, и най-силно ще повлияе, ще пришпори към взаимодействия и ще разбуни духовете.

Заглавия


Заглавията са една от най-важните предпоставки за успех. Те трябва да са страхотни и да отговарят на много изисквания – кратки, но съвсем ясни; да съдържат най-важните ключови думи, но да не се прекалява; да привлекат читателя (клиента); да бъдат уникални; може и да не съдържат ключовите думи;

Ето ви един списък с най-добрите думи и фрази в заглавието, в помощ на вашите публикации.

Описания


Прекалено често започнах да срещам в социалните мрежи описания от рода на „Вижте това” или „Цъкнете тук” без особен контекст или с почти никакъв. Ако искате да се превърнете в социален джедай или да докарате много насочен трафик към сайта ви, то със сигурност ще трябва да се постараете повече при писането на описанието, така че да накарате потребителите да взаимодействат със съдържанието.

Или се опитайте да синтезирате всичко в 1-2 кратки изречения, по най-интересния и привличащ вниманието начин, или просто използвайте някой силен, релевантен към публикацията цитат.

Визуално съдържание


Важно ли е визуалното съдържание и визуалното представяне на вашия пост в социалните платформи?

Едно изображение е повече от хиляда думи, беше казал някой и е напълно вярно! А пък според анализатора на Forrester Research доктор Джеймс Мак Куиви стойността на 1 минута видео се равнява на 1.8 милиона думи!

Има безброй примери за важността на визуалното възприятие и силата му като маркетингов инструмент.

Рецепта за успех

рецепта за успех в социалните платформи

Ако трябва да дам някаква универсална рецепта за бързо и правилно разрастване в социалните мрежи, то бих ви посъветвал следното:

 Попълнете си тотално вашият акаунт или страница. Навсякъде, където има за попълване го опишете. И не го правете така на бързо, замислете се, какво точно пишете и защо, и това ли е информацията, която искате да се вижда точно тук от другите!
 Поставете си най-хубавата основна профилна снимка (бизнес лого) и снимка на корицата. Не го пренебрегвайте, от изключително значение е!
 След като всичко е готово, публикувайте някакво интересно съдържание, не си показвайте празния акаунт на хората.
 Щом и това е направено, вече спокойно можете да започвате да промотирате новата страница по другите ваши акаунти в социалките, както и да споделяте съдържанието й.
 Ако е страница към някой бизнес, добавете на самия сайт бутон или уиджет към нея.



нея.
 Добавете я към вашите имейл сигнатури, както и към вашите акаунти в разни тематични форуми.
 Осигурявайте на вашите последователи, наистина страхотно, полезно, качествено, забавно и важно съдържание, правете го често.
 Поствайте, използвайки всички специфики на определената социална мрежа – Линк с малко текст, линк с повече текст, съкратен линк, картинка с линк и/или текст, видео, форматиране, хаш тагове...
 На последно място, но не и по важност – интересувайте се от публикациите на вашите приятели и последователи – харесвайте ги, коментирайте ги, препубликувайте ги!


Ето ви и един примерен списък с най-подходящите публикации за споделяне:

1. списъци
2. провокиране на емоция
3. противоречивост
4. провокативни мисли
5. точната история в точния формат и в точното време
6. съдържание съобразено с общността
7. въпроси (вярно или не)
8. попълнете празното място
9. мотивация / вдъхновяващо
10. отговор на въпрос / експертно мнение
11. резултати от изследване
12. събрано тематично съдържание
13. полезен съвет за даден продукт или услуга
14. смешно и забавно


Шерването през мобилни устройства се е увеличило почти двойно през последната година. От тук следва и че, ако сайта ви не е подходящ за мобилни телефони и таблети, то драстично ще намалите шанса си да бъде споделяно вашето съдържание.

Пазарният изследовател Чадуик Мартин Бейли и iModerate Research Technologies разкриват, че хората най-много споделят:
- член от семейството или приятел (81%)
- семейна снимка или видео (80%)
- забавно клипче (63%)
- публикации за намаления и изгодни оферти (54%)
- новини, статии и блог постове (53%)


Мартин Бейли изследва още и какви са причините, които карат хората да споделят нечие съдържание и разбира се споделя резултатите:

защо хората споделят


Всичко това е чудесно и вярно, но за България е мило, родно и малко по-различно. Никак не ми звучат като български причини! За това, нека да приемем тези на големите умове и просто да допълним малко наши, а именно:

 Тук се споделя, за да се почувства човек важен (малко е сложно и дълго за обяснение, не ме питайте, приемете, че е вярно).
 Споделя се, за да се почувствате като част от нещо (колектив).
 Шерва се и се лайква чуждото съдържание, надявайки се, че другите ще направят същото и за вас (това си е напълно нормално).
 Споделя се съдържание с надеждата, че ще бъдете забелязан от определен човек, независимо дали става дума за бизнес или е лично.
 Платена реклама или молба от приятел.
 Шерва се кънтент, защото е постнат от определена интересна личност, инфлуенсър или експерт (без да му е обърнато никакво внимание, дали е интересно и струва ли си). Много забавна и вярна причина.
 Тук слагам това, че винаги може да има претекст, за който не знаем и поради който нещо бива споделено...

Ще ме опровергаете ли? Съмнявам се! И преди да ме нахейтите, че съм прекалено прозрачен и откровен, нека да отбележа, че аз съм страхотен фен на социалните мрежи и на всички хубави и правилни причини за постване, споделяне и всякакво взаимодействие със съдържанието. Даже, напоследък забелязвам някакво засилено приятелско отношение между колеги и конкуренти, което адски ме радва.

Има два типа поведение, които карат хората да вземат решение за споделянето на дадено съдържание:

 Рационално решение
 Емоционално решение

Ако успеете да накарате вашите последователи да повярват във вас, да се почувстват по-ценни и полезни, да се опитате да ги свържете в една общност, то със сигурност, те ще ви бъдат верни фенове.

По мои лични наблюдения най-доброто време за постване в социалките е или сутрин между 8 и 10 или вечер след 20 часа. Разбира се, всичко е много субективно и зависи от това, кога са на линия най-много от вашите последователи и приятели и кога са най-склонни към взаимодействие.

полезна, важна и качествена информация


Фейсбук


Продължава да бъде първенец в социалното пространство и държи почти всички рекорди, за всичко, което се сетите. Повечето хора се научиха да го ползват мултифункционално – за комуникация, бизнес, новини, забавления, че даже и за ограмотяване.

Фейсбук, може би опиянени от успеха си и жадни за огромна печалба направиха видимостта на публикациите 6% и намалява в зависимост от масата фенове, докато се достигне до бруталния рийч от нула цяло и нещо, за страниците с наистина много последователи. Според специалисти е възможно видимостта на дадена публикация да бъде нула, което зависи от разни фактори. Те изтъкват различни причини, но нито една от тях не е свързана с пари. Хората обаче са достатъчно интелигентни и предполагам, че ще започнат да търсят алтернативи на любимата им социална платформа ако нещо не се промени.

Туитър


Туитър като че ли е една голяма сцена за личностна изява, на която можете да блеснете с красив ум и интересен език. Нищо чудно, че тя е доста предпочитана платформа от родните ни копирайтъри и блогъри.

Има някои важни неща, които трябва да се избягват и като че ли с голяма сила важат за тук. Ако не си създадете някакъв приятелски кръг, няма да го бъде. Публикациите от рода на Hit & Run не са за препоръчване и няма да ви доведат до желаната фенска маса и взаимодействие на потребителите с вашите материали.

Ето ви един много полезен списък с неща и техники, който са съвсем подходящи за вашите публикации в Twitter: http://goo.gl/rw3GO7 

Гугъл +


Какво ли не се изписа за социалката на google. Най-стремоглаво развиващата се социално-медийна платформа – мрежа по интереси, с невероятни хрумвания. Дори аз писах, че Google + е Facebook, Twitter, Messenger, интересни форуми, e-mail и скайп в едно!

Но въпреки всички изключителни отзиви, тя така и не успя да изпълни, това което се очакваше от нея и да натрупа огромна фенска база. В момента текат някакви преобразувания и скоро ще разберем какво точно ще се получи от нея и как ще се опитат да извлекат най-доброто от платформата.

Съветвам всеки сериозен бизнесмен да не я подценява.

Последвайте ни в Google +
Социалните мрежи като Facebook и MySpace е възможно да предоставят на потребителите фалшиво чувство на свързаност и близост, което в крайна сметка увеличава истинското чувство на самота в хората - Джонатан Корнблат
Така че внимавайте! Социалните платформи по никакъв начин не заместват реалния живот и никога няма да го направят. Няма спор, че те ни влияят силно, но от нас зависи да ги ползваме точно по предназначение и да имаме достатъчно време за истинския живот...


Ползвани са материали от:

http://www.socialmediaexaminer.com
http://maximizesocialbusiness.com
http://www.i-scoop.eu
Презентация на Петър Николов „Dark Social"

Сподели
За автора
Славчо Панов

Основател и собственик на Epis.bg. Интересувам се от SEO, интернет, маркетинг, социални мрежи, музика и животинки. В очакване на доброто...

Свързани публикации
Коментари