Защо seo е толкова важно

A+ A-
3490 прегледа 3 Коментара
Гласували: 7, рейтинг: 4.4
SEO или Search Engines Optimization в превод означава оптимизация за търсещи машини или за търсачки, както по- често ги наричаме. Но, какво всъщност представлява то?

Нека да се върнем малко назад, около 2005 година или малко преди това. Тогава сео оптимизацията значеше, да класираш даден сайт по избрани ключови думи в топ резултатите в Google. Ще говорим конкретно за гугъл, защото в България 95% от бизнесите ползват и зависят точно от тази търсачка.

За да се постигнат такива резултати беше необходимо да са налице няколко неща: що годе кадърно написан сайт (даже не беше и толкова важно), сайта да има заглавни и описателни тагове и да бъде добавен в няколко директории. Ако случайно след това сайта ви не се е класирал все още в топа, то се пишеха една-две някакви статии, представящи самия сайт или хитро отговарящи на някакъв въпрос, с линк към самия сайт и се публикуваха в някои от така наречените директории за статии (артикъл директории).

Разбира се, това днес би звучало много несериозно, защото е съвсем ясно, че така, класираните сайтове съвсем не е задължително да са качествени и полезни, което пък от своя страна води до некоректна и невярна предоставена ни от гугъл информация. Тогава интернет хората в България може и да не са се замисляли много на тази тема, защото не е имало голям избор от търсачки, пък и тук се ползваше главно гугъл, както е и сега. Но в САЩ през това време картинката е била съвсем различна – Yahoo още тогава са страшен конкурент за Google, които все още не са били това, което са днес и са видяли, че или ще се развиват или ще бъдат стъпкани и заменени от някой друг стремоглаво развиващ се бранд.

Не съм забравил, че трябва да ви кажа, защо сеото е толкова важно, но нека преди това да ви запозная с малко история.

Лека полека алгоритмите на търсачката на гиганта започват да се променят, с цел да се виждат по- напред, по- качествени резултати, борба с различнте черни техники за seo, както и чисто технически проблеми в техните услуги. Големите мозъци осъзнават колко е важно да се задържи клиента в самия сайт и започват да разработват различни инструменти и услуги под шапката на бранда. Всичко това се прави, за да кара потребителите да ползват точно тях и никой друг.

През годините, алгоритмите търпят страхотни промени, но от 2009 година насам има бум в начина по който гугъл възприема сайтовете. Появява се релация каноникъл, заговаря се за важността на бранда и веднага се отразява в алгоритмите. През 2010 се появява първия вариант на Google Places, осъзнава се важността на социалните сигнали, случват се и други важни промени.

Панда ъпдейта се появява за първи път през 2011 година. Това е алгоритъм целящ, общо казано, да се премахнат нискокачествените и спамерски сайтове от първите позиции на SERP-а, правейки място на по- качествената, вярна и полезна информация. Това е първия от големите ъпдейти, така наречените черно-бели животни на гугъл.

Втория подобен, а именно Пингвин ъпдейт, се появява през 2012 година. Неговата цел е да накаже сайтове, които не се съобразяват с изискванията на търсачката, както и такива, които използват черно сео (неразрешени) тактики за манипулиране на резултатите в класирането.

През 2013 се появява и ъпдейта Колибри, който доста се различава от своите предшественици. Той е може би едно очаквано и съвсем естествено продължение на опитите на гиганта за семантично търсене. Колибрито променя основно начина, по които търсачката обработва въпросите, помага на търсенето да разбере по възможно най- правилния начин за какво точно става дума, особено за думи с различни значения. Семантичното търсене не се влияе чак толкова от ключови думи, а по скоро се опитва да разбере контекста.

Всички промени до тук, целят потребителя да остане напълно удовлетворен от предоставената му информация на неговите търсения.

Не напразно ви изписах всичко това, за да можете да направите съпоставка, какво е представлявало сеото преди години и



и какво е сега и защо е толкова важно за един успешен сайт (бранд).

SEO–то е да правиш правилните неща по правилните начини


Всички се опитват да разгадаят големите тайни и хитрини на оптимизацията за търсачки, но всъщност най- доброто, което можете да направите е да помислите как да осигурите невероятно съдържание (услуга или продукт) и изключително изживяване на потребителите, докато са в сайта ви, пък и след това.

оптимизация за търсачки

Нека да ви дам сега и едно съвременно тълкувание на сео оптимизацията:
Това е метод, при който определена интернет страницата е така променена, че да премине успешно стандартите на търсачките по отношение на популярност и значимост, което се отразява положително в органичните резултати. Мислете за това като за контрол на качество. Върха на успеха е да се достигне до най- много таргетирани потребители, потенциални клиенти, които да бъдат задържани за дълго и разбира се всичко това по някакъв начин да конвертира, да се превърне в дивиденти.


Нека примерно да разделим целия етап от оптимизацията на един сайт на 7 части:

 Онпейдж оптимизация
Започва още с дизайна, следва самата изработка на сайта, код, структура и елементи.

 Съдържание
Няма да се спираме на него, какво е и колко е важно, сигурен съм че го знаете, а пък и да не го знаете, то го подозирате ;) Обърнете внимание, че даже и всичко останало да е изпълнено перфектно, то ако нямате добро (страхотно) съдържание, нещата няма да вървят.

 Маркетинг
Всевъзможни начини и трикове, имащи за цел насочването на продукта, услугата или съдържанието от производителя към потребителя.

 Бранд
Нека приемем, че това са действията, които предприемаме за утвърждаване на бранда. Не си и помисляйте, че това е маловажно! Напротив, много е важно и ще става все по-значим фактор. То е нещо като добър PR. 

 Социални мрежи
Нарочно съм го сложил като отделна точка, въпреки че може да бъде част от маркетинговата стратегия. Но освен това социалните мрежи са и начин за изграждане на връзка и доверие между двете страни, пък и нещо повече...
Помага и за утвърждаването на бранда.

 Експерименти
Това е важна част от стратегията на успешния оптимизатор. Ако никой не експериментираше, нямаше да се откриват нови, интересни, вълнуващи и значими неща.

 Анализи и измервания
Задължително, за да видим, какво правим и как се справяме.

Не е задължително това да е точната формула за етапите от процеса на сео оптимизацията, то и такава няма да откриете. Но да речем, че се доближава много до истината.

Сега прочетете седемте етапа още веднъж много внимателно и ги осмислете! Ще се съгласите ли с мен, че сайт, който е поет от професионалисти, които си разбират от работата и е минал успешно през всичките седем етапа, е стойностен сайт, който предоставя на своите потребители значимо, полезно и качествено съдържание, услуга или продукт?

Не може да не се съгласите, защото ако не е такъв сайта, то това значи, че оптимизацията е била безсмислена и не е изпълнила своето предназначение!

Ако все още не сте напълно убедени колко важен е процеса на seo оптимизацията, то нека да синтезирам за вас ползите от него:

1. Един от най-успешните методи за възвръщане на инвестицията (ROI)

2. Класиране в топ позициите на търсачките, в частност google

3. Драстично увеличение на таргетирания (конкретно насочен) трафик

4. Страхотни постижения на сравнително ниски цени

5. Утвърждаване на бранда

6. Изграждане на доверие

7. Подобряване на структурата на сайта и потребителското преживяване (user experience)

8. Увеличаване на вашите последователи и верни фенове

9. Доброто сео ще ви направи да изглеждате като голяма и успешна компания, каквато вече и ще бъдете.

Благодаря ви, че изчетохте до край! Ще се радвам, ако статията ви помогне да вземете правилните решения за вашия бизнес.
Сподели
За автора
Славчо Панов

Основател и собственик на Epis.bg. Интересувам се от SEO, интернет, маркетинг, социални мрежи, музика и животинки. В очакване на доброто...

Свързани публикации
Коментари