Какво е медицински маркетинг и на кого е нужен?

A+ A-
561 прегледа 0 Коментара
Гласували: 1, рейтинг: 5
Да започнем с важен въпрос.

Как избирате лекар, при когото да отидете?


Вероятно вече познавате медицински лица, на които имате доверие и се обаждате, когато има нужда.

Но какво правите, когато не познавате никого в търсената специалност?

Например, имате нужда от ортопед, но не познавате такъв. Питате приятели за помощ, но те също не могат да препоръчат никого...

В този случай има 2 възможности:

1. Да отидете при първия непознат лекар от търсената специалност
2. Да потърсите съвети и препоръки в интернет.

Втората възможност е далеч по-интересна. Именно защото тя може да бъде манипулирана за добри или лоши цели.

Как става това?


Резултатите, които Google показва по зададената ключова дума се подчиняват на определени правила. Най-популярните интернет страници излизат по-напред и има най-голяма вероятност да бъдат отворени от потребителите, търсещи помощ.

Съществуват начини за подобряване на класирането на определена страница в търсачките. Това най-общо се нарича оптимизация за търсачки (SEO).

Оптимизацията се прилага за всякакъв вид сайтове, но тук ще разгледаме какви са последиците от тази практика за целите на медицината.

Да се върнем към нашия пример. Искате да намерите ортопед и пишете тази дума в Google. Кликате на първия резултат и се обаждате на съответния лекар. Уговаряте час за преглед и цялата процедура продължава не повече от 10 минути.

Затова все повече хора използват интернет за намиране на медицински услуги. За разлика от рекламата „от уста на уста“, онлайн пространството дава отговори на конкретните въпроси бързо и лесно.

Самите лекари вече разбират важността на подобен вид реклама. По-прогресивно мислещите от тях имат собствени интернет сайтове, предназначени за откриване на нови пациенти.

Специализираните страници обикновено показват услугите, които съответният лекар предлага, както и отзиви от негови пациенти.

Този вид реклама работи. При това много по-успешно от остарелите подходи в не толкова далечното минало – реклама във вестници, радио и дори телевизия.

Основното предимство на интернет рекламата е възможността за изключително точно таргетиране. Това означава, че само хора, които се интересуват от съответните медицински услуги виждат посланието на лекаря. Това е невъзможно при реклама във вестник например, където всички са изложени на едно и също послание, независимо дали проявяват интерес или въобще не се вълнуват от темата.


Медицинският маркетинг
навлиза все по-бързо и в нашата страна


abnex в интернет

В последната година рязко е нараснал броят на медицинските страници,



страници, чиято основна цел е предоставяне на лесно представена информация, която да бъде разбираема за пациенти. По този начин десетки лекари изпъкват в своята сфера и представят в най-добра светлина предлаганите услуги.

Нерядко няколко страници на различни лекари се конкурират за по-предни места в интернет пространството. Тази конкуренция ще става все по-усилена и жестока, защото представлява борба за популярност и внимание.

Съществува и обратният феномен – лекари, които решат да игнорират новите технологии забелязват спад в посещаемостта. Хората просто предпочитат да ползват услъгите на по-известни и доказани специалисти. А интернет рязко може да промени репутацията на всеки от нас.

Поради все по-осезаемия феномен на медицински маркетинг се забелязва появата и на интернет агенции, които предлагат пълен набор от услуги за лекари, които желаят да се рекламират по модерни начини.

Първата интернет маркетинг агенция в Бългрия, работеща само за лекари, е АБНЕКС.

От техния сайт abnex.com можем да разберем, че всеки лекар трябва да се погрижи за интернет присъствието си.

А това включва:
• Собствена интернет страница
• Профили в социалните мрежи
• Рекламни кампании, насочени към потенциални пациенти

Изглежда, че този нов вид реклама рязко ще промени ситуацията у нас. Въпросът е доколко това ще бъде използвано за добри цели.

Нашите съвети при търсене на лекар в интернет пространството са:
• Винаги използвайте информацията от няколко източника – интернет страници.
• Потърсете препоръки от пациентски форуми, в които се обсъждат качествата на всеки лекар.
• Напишете името на избрания лекар в Google и вижте какви резултати излизат. Потърсете дали съществуват мнения от недоволни пациенти.

Желаем или не, новите технологии все повече навлизат в нашия живот. Когато това касае сферата на здравеопазването, трябва да бъдем особено внимателни.

Информацията в интернет може да бъде манипулирана по различен начин.

В едни случаи това дава възможност на компетентни лекари да изпъкнат, но в други може да доведе до нежелани последици.

При наличието на все по-голям избор, често не осъзнаваме колко много зависи от нас. Дали ще попаднем на най-правилното място е въпрос на предварителна подготовка и проучване на потенциалните възможности.

Отговорността остава в нас. Но също така и силата да избираме.
Сподели
За автора
Epis

Информацията, която търсите...

Свързани публикации
Коментари