15 съвета за създаване на убийствено съдържание на уебсайт

A+ A-
2958 прегледа 0 Коментара
Ясно съдържание, интуитивен дизайн и удобна за потребителя функционалност са ключови

Нуждаете се от помощ за създаване на убийствено съдържание? Работете с професионален копирайтър от mmarchev.com.


Напишете текстове с мисъл за клиента си


Ето колко уебсайтове много са разработени и пуснати в мрежата. Вземащите решения се събират около конферентната маса и започват мозъчна атака. „Нашият уебсайт трябва да включва нашата декларация за мисията, така че посетителите да знаят какво ни води“, казва един изпълнителен директор.

„Трябва да изглежда и да звучи професионално, така че нека използваме стандартни снимки и да накараме Мери да напише текстовете, защото тя е изучавала български език в колежа“, казва друг.

„Трябва да имаме страница с всички наши продукти. Но нека не поставяме много подробности или цени, защото искаме посетителите да се свържат с нас“, казва трети.

Някой от отдела по продажбите добавя: „На страницата „Свържете се с нас“ нека използваме формуляр с много въпроси, които ще ни помогнат да направим продажба. Накарайте посетителите да ни кажат своя бюджет и колко скоро възнамеряват да направят покупка. И нека сме сигурни, че ще получим пълното им име, пощенски адрес и телефонен номер, за да можем да накараме продавач да ги потърси.“

Настръхвате ли, докато четете тези предложения за уебсайтове? Ако не, трябва да бъдете. Те са извън базата и са предназначени да отблъснат посетителите.

Посетителят трябва да е на първо място

Въпреки че всички тези идеи имат заслуги за компанията, те нямат много смисъл за посетителите. И това е голяма грешка. Ако не поставите посетителите си на първо място, уебсайтът ви няма да бъде ефективен. В крайна сметка не става въпрос за вас!

Най-добре изработените сайтове са ориентирани към клиента. Те предоставят търсената от посетителите информация и я представят по интересен, организиран начин. Те позволяват на клиента да види истинския вас, което след това изгражда доверие.

Те улесняват посетителите да извършат всяко действие, което имат предвид, независимо дали е да купят продукт, да се абонират за бюлетин или да се свържат с вас за повече подробности.

Посетителите идват на вашия сайт с определени цели. Вашата работа е да им помогнете да постигнат тези цели възможно най-бързо, като гарантирате, че имат положително потребителско изживяване или UX, както стана общоизвестно.

„Принципите на дизайна на UX са свързани със създаването на изживяване, което е приятно, просто и безпроблемно от началото до края“, според дигиталния маркетинг на Dilate в Австралия. „Уебсайтовете с перфектен UX ще задържат хората на уебсайта по-дълго, ще спомогнат за създаването на лоялна аудитория и ще подобрят шанса за бизнес успех.“

Изводът е, че вашите посетители не искат сладки или умни думи. Те няма да отделят време да дешифрират значението им. Те просто искат да знаят как ще разрешите проблема им. Или, казано по друг начин, какво продавате и защо е точно за мен СЕГА?

Независимо дали сте голям, среден или малък семеен бизнес , ето 15 изпитани и доказани съвета, които да ви помогнат да направите уебсайта си успешен:

1. Започнете с ясна навигация.
Организирайте страниците си в логично наименувани категории и използвайте стандартни термини в менюто си. Посетителите не искат да гадаят къде да отидат. Те не искат да анализират какво имате предвид. И нямат търпението да се впуснат в търсене на факти.

2. Използвайте разговорен български.
Въпреки това, което вашият учител по български в гимназията може да си е помислил, никой не иска да чете текст, който звучи като курсова работа. Напишете текстовете, сякаш говорите директно на посетителя. Преструвайте се, че водите разговор на четири очи.

Използвайте второ лице като „вие“ и „ние“. Приятелският, неформален тон е по-добър от твърдия, корпоративен говор. Индустриалният жаргон, който вашите посетители може да не разбират, не е подходящ.

3. Прилагайте най-добрите практики за SEO оптимизация.
Най-добрият уебсайт в света е загуба, ако никой не може да го намери. Ако Google класира вашия уебсайт високо чрез използването на оптимизирано копие, вие незабавно получавате невероятно представяне пред потенциални клиенти, търсещи вашия продукт или услуга. БЕЗПЛАТНО. SEO оптимизацията, направена правилно (само техниките на белите шапки), осигурява огромна възвръщаемост на инвестициите.

4. Предоставете цялата необходима информация.
Когато хората търсят в мрежата, те търсят отговори. Ако вашият сайт не предоставя фактите, посетителят ще премине към следващия в резултатите от търсенето.

Не се страхувайте да споделяте твърде много, включително и цените. Прозрачността работи. Проучванията показват, че богатите на информация уебсайтове са най-ефективни при превръщането на посетителите в сериозни потенциални клиенти. И търсачките предпочитат сайтове, които предоставят изчерпателна информация, класирайки ги по-високо от оскъдни сайтове, които нямат дълбочина по темата.

5. Оставете рекламата.
Посетителите не искат вълнения и прехласвания. Те очакват честност и прозрачност. Те жадуват за факти, за да могат да вземат обосновано решение. Поставете всичките си карти на масата и оставете посетителите сами да си направят изводите. Когато е възможно, включете статистически данни и подходящи специфики, които могат да помогнат в подкрепа на твърденията ви.

6. Направете началната си страница точно резюме.
Тъй като вашата начална страница е най-честият вход към вашия уебсайт, тя трябва да описва как клиентите ще се възползват от вашето съдържание, продукти или услуги. Ако посетителите не могат бързо да разберат какво им предлага, те ще щракнат върху този бутон за връщане назад. Пуф, няма го!

На началната си страница включете връзки към две до четири вътрешни страници, които посетителите обикновено търсят. Те могат да бъдат към вашите страници „За нас“ или „Често задавани въпроси“ или връзка към страницата за вашия най-продаван продукт. Тези връзки ще помогнат за привличане на посетители и ангажиране на техния интерес.

Нуждаете се от помощ при писането на качествено съдържание? Поискайте оферта.

7. Създайте уникални целеви страници за конкретни теми.
Въпреки че може да искате всеки да влезе през входната врата, началната страница на вашия уебсайт, това може да не е най-добрата стратегия. По-целенасочен подход е създаването на целеви страници , които говорят за конкретни теми.

Ако някой търси информация, да речем, за военното приложение на вашия продукт, той трябва да отиде на вашата страница, която е посветена на тази тема. Целевите страници преобразуват с по-висок процент от началните страници.

Ако се интересувате от насочване към вертикални пазари, създайте отделна целева страница за всеки от тях. Не само ще привлечете повече уеб трафик, но и ще видите увеличение на реализациите, т.е. посетителите ще станат квалифицирани потенциални клиенти.

8. Използвайте снимки, за да разкажете историята си.
Ако имате професионални снимки на вашите продукти или хора, непременно ги използвайте. Посетителите искат да видят какво купуват и от кого го купуват. Според 10-те прости правила за визуално разказване на истории, „историите в текста отегчават, историите, разказани визуално, ангажират – и продават“.

Но професионалните снимки са лукс, който не всеки бизнес може да си позволи. В такъв случай вижте стокови снимки. Можете да ги използвате, за да добавите визуален интерес към това, което иначе би представлявало тежка за писане страница. Някога стоковите снимки бяха скъпи, но в наши дни можете да намерите много сайтове, продаващи евтини или дори безплатни стокови снимки.

Ако искате да сте напред с нещата, обмислете използването на видео фонове за дизайна на уебсайта си през 2023 г. Тази нарастваща тенденция използва видеозаписи като фон вместо статично изображение. „Видео фоновете добавят вълнение и движение към уебсайт или помагат на потребителите да разберат сложни идеи“.

9. Включете съдържание за изграждане на доверие.
Обяснете защо вашата компания е уникално квалифицирана да предоставя своите продукти или услуги. Включете някои подробности за историята и постиженията на вашата компания, особено на вашата страница „За нас“ .

Добавете снимка на основателя, ако е подходящо. Бонус точки, ако основателят бъде видян в работната си обстановка, т.е. собственик на ресторант в кухнята си с шапка на готвач, сватбен координатор, участващ в ръководенето на сватба, търговец на автомобили, стоящ на паркинга за коли.

Помислете дали да не посветите страница на препоръки или казуси и дори да поставите връзка към вашите отзиви в Google или Yelp. Тези одобрения на трети страни имат тежест. Клиентите купуват от компании, на които имат доверие.

10. Поддържайте уебсайта си актуален.
Ако посетителите забележат, че съдържанието ви не е актуално, вашият сайт губи всякакво доверие. Непрекъснато актуализирайте сайта си, добавяйте към него и премахвайте всяка информация, която е остаряла.

Последната част от това изречение е критична, така че се надявам, че не сте я пропуснали. Не трябва да добавяте само съдържание. Трябва също да изтриете всичко, което вече не е от значение. Ако добрата информация е заровена, вашият посетител може никога да не я намери. Не забравяйте, че ние се стремим към чисто и просто звучене.

11. Използвайте просто оформление.
Никой не обича бъркотията и това включва и посетителите на вашия уебсайт. Чистото, просто и организирано работи най-добре. Колкото по-интуитивен, толкова по-добре, така че посетителите да могат лесно да намерят това, от което се нуждаят.

Изчистено и просто се отнася и за програмирането на вашия сайт. Project Local Downunder съветва: „Ако искате да доминирате в търсачките, наемете експертен дизайнер на уебсайтове, който е специализиран в изграждането на уебсайтове с чист код и обръща внимание на скоростта на зареждане на сайта и SEO оптимизацията.“

Ако ще правите дизайна сами, помислете дали да не използвате конструктор на уебсайтове като Weebly, Squarespace или Ucraft. „Създателите на уебсайтове елиминират необходимостта да наемете програмист или да се научите да кодирате”.

12. Улеснете посетителите да се свържат с вас.
Поставете информацията си за контакт на няколко места и евентуално своя долен колонтитул на всяка страница, за да е лесно за намиране. Винаги трябва да е само на един клик разстояние. Не карайте посетителите да работят усилено, за да стигнат до вас.

Може дори да помислите за добавяне на функция за чат на живо, която ви позволява да разговаряте с клиентите си в писмен/цифров формат.

13. Поддържайте формулярите прости.
Ако уебсайтът ви включва формуляр, като например на страницата ви за контакт или оферта, задавайте възможно най-малко въпроси. Посетителите мразят да попълват всички тези полета и вероятно нямат достатъчно доверие, за да предоставят цялата информация, която искате. Да, бихте искали да получите тяхната подробна информация, но те предпочитат това, а не вие!

14. Включете призив за действие на почти всяка страница.
Кажете на посетителите какво бихте искали да направят след това. Водете ги по пътя към продажба или към връзка с вас. Чудесно е да сте качествен източник на информация, но също така искате посетителите да знаят, че могат да направят покупка.

Експертът по преобразуване Нийл Пател препоръчва вашият призив за действие да бъде тясно съобразен с нагласата на вашата аудитория. Ако вашият призив за действие „не съответства точно на намерението на вашата аудитория, ще видите рязък спад или ограничено увеличение на реализациите за дадена част от съдържанието или целевата страница.“

15. Направете го идеален или възможно най-близо до това.
Правописните и граматическите грешки ви карат да изглеждате като аматьор. Както и лошата формулировка. Прегледайте внимателно работата си или още по-добре, обмислете наемането на професионален копирайтър, който да изработи вашето съдържание.


Доставете истинска стойност


В днешния свят, наситен с информация, посетителите на вашия уебсайт вероятно ще бъдат нетърпеливи. Ако не могат бързо да намерят това, което искат, те ще продължат напред. Те са скептични към всичко, което звучи като „разпродажба“. Ако можеха да говорят с вас, щяха да кажат: „Само фактите, моля.“

За да бъде ефективен, вашият уебсайт трябва да предоставя истинска стойност. Поставете нуждите и желанията на посетителите си на първо място, докато създавате съдържанието му и гледайте как процентът на реализация ще скочи!
Сподели
За автора
Epis

Информацията, която търсите...

Свързани публикации
Коментари