5 лесни начина Google да намери нашето съдържание
9972 прегледа
1 Коментар
Ако все още не сте се се запознавали с това, как работи алгоритъма на Google и как сайтовете попадат в резултатите от търсене, то тази статия ще Ви бъде изключително полезна.
Основния начин Google да намира нашето съдържание е чрез така наречените ботове (spiders, crawlers). Те обикалят из уеб пространството и обхождат съдържанието на сайтовете ни. Ако то е качествено, уникално и си заслужава да бъде показвано в резултатите от търсене, ботовете го индексират и го запазват в базата данни на Google. След като ние направим дадено търсене (заявка) до базата, резултатите се визуализират. Чрез качествена SEO оптимизация, и вашия сайт може да е сред първите резултати. Ето основни 5 начина за по-лесна индексация и добавяне на съдържание в индекса на Google:
Основната идея на тази техника е да добавяте ново и актуално съдържание в уеб сайтовете си. Малките фирмени сайтове с ограничен брой страници (за нас, контакти, услуги) няма как да повишат честотата на индексация автоматично, ако не си изработят блог. Регулярното публикуване на статии в блога подсеща всеки път Googlebot да посещава все по-често и по-често вашия сайт.
За пример можем да вземем новинарските сайтове. Това са големи портали с хиляди страници и новини, които се индексират веднага след пускането си онлайн. Основната причина е честотата на обхождане на Googlebot. Друго много важно условие при новинарските сайтове е, че те получават авторитет и по-голяма видимост от Google news.
Ping чисто и просто е начин да подскажете на Google, че има страници от вашия сайт, които не са все още индексирани. За целта можете да използвате уеб сайтове за като Pingler.com. Основния начин на работа на този софтуер е да уведомява необходимите ботове на Google за ново съдържание. Влизайки в сайта лесно и бързо можете да подадете новия си сайт или страница за индексация след като попълните няколко полета.
Google следи и отдава голямо значение на социалните мрежи. Самото споделяне на дадена страница не се отчита толкова като линк, колкото като социален сигнал, който много често се забелязва от търсачките. Освен, че Google почти веднага разбира за новото съдържание, то социалните сигнали влияят индиректно на класирането, благодарение на потребителското поведение и това дали сте избрали правилната аудитория, пред която да споделите нещо. Друг фактор са социалните мрежи за изображения от типа на Pinterest и Instagram.
“Fetch as Googlebot” или преведено на български – “извличане като Google” работи само за сайтове чиито собственици сме самите ние и сме удостоверили това през Google Search Console. Тази функция ни дава възможността да подадем URL адреси на нашия сайт за индексация. Това е най-бързия начин за индексиране. Понякога са достатъчни само 1-2 секунди googlebot да индексира или преиндексира вашето съдържание. Най-често се използва от SEO експерти, когато са променени основни елементи по ON-Page оптимизацията и искаме това да се отчете максимално бързо.
Основно този метод се използва за индексация на URL адреси, които не са на нашия сайт. Става значително по-бавно от google fetch, но е най-сигурния и лесен начин да индексирате външен ресурс.
Бонус съвет!
В никакъв случай не се доверявайте на SEO специалисти, които ви гарантират, че сайтовете ви ще бъдат на първо място в Google или дават конкретен срок за постигане на тези цели. Това са шарлатани, които подронват доброто име на SEO. Повече по темата можете да видите в тази статия.
Ние от уеб дизайн студио Кипо се надяваме тези съвети да ви бъдат полезни и приложими в работния процес. Очаквайте все повече статии на тема дигитален маркетинг и SEO и следете редовно Epis за най-актуалните теми от света на бизнеса и науката.
Основния начин Google да намира нашето съдържание е чрез така наречените ботове (spiders, crawlers). Те обикалят из уеб пространството и обхождат съдържанието на сайтовете ни. Ако то е качествено, уникално и си заслужава да бъде показвано в резултатите от търсене, ботовете го индексират и го запазват в базата данни на Google. След като ние направим дадено търсене (заявка) до базата, резултатите се визуализират. Чрез качествена SEO оптимизация, и вашия сайт може да е сред първите резултати. Ето основни 5 начина за по-лесна индексация и добавяне на съдържание в индекса на Google:
Повишете честотата на обхождането на Googlebot чрез съдържание
Основната идея на тази техника е да добавяте ново и актуално съдържание в уеб сайтовете си. Малките фирмени сайтове с ограничен брой страници (за нас, контакти, услуги) няма как да повишат честотата на индексация автоматично, ако не си изработят блог. Регулярното публикуване на статии в блога подсеща всеки път Googlebot да посещава все по-често и по-често вашия сайт.
За пример можем да вземем новинарските сайтове. Това са големи портали с хиляди страници и новини, които се индексират веднага след пускането си онлайн. Основната причина е честотата на обхождане на Googlebot. Друго много важно условие при новинарските сайтове е, че те получават авторитет и по-голяма видимост от Google news.
Използвайте инструменти за Ping до Google
Ping чисто и просто е начин да подскажете на Google, че има страници от вашия сайт, които не са все още индексирани. За целта можете да използвате уеб сайтове за като Pingler.com. Основния начин на работа на този софтуер е да уведомява необходимите ботове на Google за ново съдържание. Влизайки в сайта лесно и бързо можете да подадете новия си сайт или страница за индексация след като попълните няколко полета.
Възползвайте се от социалните мрежи
Google следи и отдава голямо значение на социалните мрежи. Самото споделяне на дадена страница не се отчита толкова като линк, колкото като социален сигнал, който много често се забелязва от търсачките. Освен, че Google почти веднага разбира за новото съдържание, то социалните сигнали влияят индиректно на класирането, благодарение на потребителското поведение и това дали сте избрали правилната аудитория, пред която да споделите нещо. Друг фактор са социалните мрежи за изображения от типа на Pinterest и Instagram.
Използвайте функцията Fetch as Googlebot в Гугъл Сърч Конзолата
“Fetch as Googlebot” или преведено на български – “извличане като Google” работи само за сайтове чиито собственици сме самите ние и сме удостоверили това през Google Search Console. Тази функция ни дава възможността да подадем URL адреси на нашия сайт за индексация. Това е най-бързия начин за индексиране. Понякога са достатъчни само 1-2 секунди googlebot да индексира или преиндексира вашето съдържание. Най-често се използва от SEO експерти, когато са променени основни елементи по ON-Page оптимизацията и искаме това да се отчете максимално бързо.
Индексирайте отделни страници чрез функцията Submit URL to Google
Основно този метод се използва за индексация на URL адреси, които не са на нашия сайт. Става значително по-бавно от google fetch, но е най-сигурния и лесен начин да индексирате външен ресурс.
Бонус съвет!
В никакъв случай не се доверявайте на SEO специалисти, които ви гарантират, че сайтовете ви ще бъдат на първо място в Google или дават конкретен срок за постигане на тези цели. Това са шарлатани, които подронват доброто име на SEO. Повече по темата можете да видите в тази статия.
Ние от уеб дизайн студио Кипо се надяваме тези съвети да ви бъдат полезни и приложими в работния процес. Очаквайте все повече статии на тема дигитален маркетинг и SEO и следете редовно Epis за най-актуалните теми от света на бизнеса и науката.