Онлайн търговията – по-мощна от всякога

A+ A-
2889 прегледа 0 Коментара
Гласували: 5, рейтинг: 4.2
Да бъдеш на гребена на вълната в онлайн пространството изисква постоянни усилия, сериозно отношение и периодични инвестиции. Факт е, че винаги някой може да се окаже по-добър и да ви избута назад в позициите, ако подценявате конкуренцията.

Интернет търговията не е константна величина, динамиката е основната й характеристика. И най-големите играчи на пазара могат да бъдат съборени от последната актуална промоция на „съседа“, от пробива на току-що „роден“ магазин.

За разлика от физическите обекти, онлайн компаниите не могат да заложат на онези манипулативни трикове, които се прилагат обикновено спрямо клиентите. Нито ароматите, нито музиката или пък идеално подредените рафтове могат тук да свършат някаква работа.

Затова се разчита на други примамливи идеи, на доверието, което създаваш в отсрещния, на евтината или дори безплатна доставка понякога. Разбира се, качеството и бързината на обслужването съвсем не са за подценяване.

Какво се търси онлайн у нас


Противно на очакванията, дрехите са най-купуваната стока в интернет. Консервативно настроените потребители искат „око да види, ръка да пипне“, но явно с облеклото са склонни да поемат риска.

Над 72 на сто от пазаруващите онлайн поръчват именно дрехи, сочат данните на НСИ за изминалите години. Ако се върнем около 10 години назад, ще видим, че единствено приключенски настроените предпочитаха да се ровят и да избират от сайтовете, а още 10 години по-рано „Амазон“ беше само една смела мечта за създателите си.

амазон

Но от тогава насам най-големият ритейл търговец в САЩ научи почти всички по света, че любимото пазаруване е още по-приятно и времеспестяващо в интернет. Днес китайският пазар е намерил начин да слага всички в джоба си и цифрите говорят, че се извършват онлайн продажби на стойност 500 милиарда долара всяка година.

Възможността за покупки властва навсякъде вече, превзела е социалните платформи и довчерашни чат мрежи. От известно време Twitter въведе Buy Now бутон, който може да бъде интегриран от търговците, за да се закупи промотиран продукт например. Това става директно и не се налага да се излиза от профила или да се отварят допълнителни линкове. Бутонът вероятно ще предизвика успех и скоро ще бъде актуален и за пазарите извън Америка.

Facebook започна тестване на своя бутон и сигурно всеки момент ще го активира да бъде достъпен през магазините, интегрирани в социалната мрежа чрез платформи като Shopify. Google работят по бутон за покупки, който ще може да става част от мобилни реклами, показвани при търсене по определена ключова дума.

бутон за директно купуване

Българският пазар за е-търговия има потенциал да се развива отвътре, но и отвън. Това се подсказва от нахлуването на няколко чужди марки, които вече отвориха своите онлайн магазини у нас, а броят на родните онлайн търговци е скочил с около 10 на сто само за една година.

Продажбите в социалните мрежи


3 милиона и 200 хиляди българи са във Facebook! Внушителен брой хора, които биха могли да получат вашето послание, ако сте търговци. Чрез вариантите за платена реклама в платформата, трафикът към сайтовете ви може да бъде увеличен значително. Ако търсите максимален ефект, ще трябва да се насочите към правилната таргет група.

Twitter у нас е по-слабо представен - използват го едва около 300 000 българи. Доста от тях обаче са уважавани заради позицията си или мнението си в дигиталната среда, ето защо, ако вие се постараете да ги привлечете към себе си, то ползите ще си струва да бъдат отбелязани. Отскоро в Twitter може свободно да се купува реклама, която „вратичка“ трябва да залегне във вашата дигитална стратегия.

Като допълнение, стига да има какво да покажете визуално като съдържание, Instagram и Pinterest са също точно за вас. Направите ли впечатление на последователите си, те ще търсят начин да стигнат непременно до вас.

социални мрежи

Google си остава все така водещата търсачка в България, а делът й е в размер на близо 90 на сто от всички търсения. Google има съществена роля при проучванията от страна на потребителите, които обичат да сравняват продуктите, желаят първо да се сдобият с информация и да си изградят мнение. Ако вашата стока е на добри позиции при търсене в Гугъл, плюсовете за вас ще са големи. Трябва да помислите за оптимизацията на сайта си (SEO) или за текстови реклами (AdWords).

Няма спор, че вече търговията през социалните мрежи е факт и е хубаво всеки, който иска да върви напред в тази сфера да го разбере.

Някои съвети


Всичко стартира от изграждането на онлайн платформата за вашия магазин. Съберете оферти и много внимателно подходете към изработката на вашия сайт за онлайн търговия. Не прибързвайте да инвестирате в нещо, което не си заслужава и няма да бъде резултатно във времето. Някои готови платформи вършат чудесна работа, но е по-удачно да си създадете свой гъвкав вариант, стига да имате стабилен партньор в лицето на разработчика или по-дълбок джоб.

Следващата стъпка по важност е сайтът ви да бъде бърз и удобен, когато се използва през мобилни устройства.



устройства. Никак не е за подценяване тази препоръка, тъй като дори в България първоначалното търсене и контакт с купувача често става от телефона.
мобилните у-ва и онлайн търговията

Една поръчка трябва да бъде започната и да бъде завършена окончателно. Не се учудвайте, но в много от случаите потребителите се отказват преди финалната стъпка.

Защо е така?! Причините не са малко, но задължително всичко трябва да е описано ясно и коректно, за да могат дори колебаещите се купувачи да се ориентират и да бъдат спокойни при пазаруването. Информацията, която изисквате за попълване, също не трябва да е прекалено лична, нито пък повече от най-необходимото. За да доставите стоката си, искайте само най-важното.

Рекламата, маркетинга и трудното начало


По нашите ширини не е прието да се рекламира особено. Макар че пазарът се отвори значително към дигиталния маркетинг през последните години, така или иначе считаме, че хората сами ще ни открият, ако сме направили каквото и както трябва.

Уви, това не е така! В САЩ за всеки вложен в сайт или приложение долар, се инвестират четири за реклама. Каква да бъде тя обаче, не е толкова лесно да се каже.

Банерите отдавна не вдъхват респект в потребителите, но и те могат да помогнат като за начало, стига да са отправени към съответната аудитория, която ви е нужна.

Телевизионната реклама е скъпа и не е гаранция, че ще ви се отплати, освен ако не сте вторият еМаг или Olx.bg. Тя е не особено ефективна и поради факта, че е офлайн – трябва да е изключително креативна, за да провокира търсене на промотирания сайт.
Необходими са ви консултанти, които да ви помогнат да създадете кампанията си, защото е важно да привлечете продажби, а не просто „луд“ трафик към сайта си.

Струва си да се инвестира в текстови реклами в търсачките и във Facebook реклама. На старта цените на продуктите ви могат да бъдат максимално ниски, направете си база данни с имейли, като върнете жеста с ваучери за отстъпки или други намаления.

Използвайте ремаркетинговите инструменти, за да можете да поддържате интереса на посетителите си към сайта. Ако всичко е свършено, ще сте наясно кои не са довършили поръчките си, като можете да им изпратите имейл, да се прицелите в тях с реклама, напомняйки им за себе си, или да им предложите промоция.

онлайн потребление

Поне засега рекламата в Google и Facebook е на много ниска цена, но това едва ли ще е за дълго заради конкуренцията, така че се възползвайте.

Друг невероятно добър начин за представяне на вашите продукти е маркетинга чрез съдържание. Знаем, че съдържанието е цар, а един наистина добре написан и подготвен материал, освен че ще събуди любопитството на евентуалните купувачи, то също така ще заработи в полза на вашия бранд и добрата seo оптимизацията на сайта ви.

В бъдеще се очакват и нови канали за реклама, които определено ще задължат онлайн брандовете да присъстват в тях, ако искат да съществуват в очите на потенциалните ви клиенти. Всъщност, може да се каже, че на практика онлайн присъствието вече е абсолютно задължително.
Сподели
За автора
Epis

Информацията, която търсите...

Свързани публикации
Коментари