Как да увеличим таргетирания трафик към сайта ни?

A+ A-
13733 прегледа 1 Коментар
Искате ли сайта ви да е много посещаван? Искате ли да продава невероятно добре, независимо какво? Искате ли да научите конкретни и безценни съвети напълно безплатно?
Ако отговорът ви е ДА, продължавайте да четете...


Нека да уточня още в началото, че тази статия е за това как конкретно да увеличим таргетирания трафик към нашия сайт в България. Този трафик, от реални хора, които истински се интересуват от това, което продавате, това което пишете или предлагате като услуга, са може би едно от най-важните неща са успеха на вашия сайт (бранд).

Това автоматично изключва разни методи, които може и да са страхотни, но за България няма да имат ефект. Също изключва и методи, които могат да докарат добър нетаргетиран трафик към сайта ви, като например масовия линкбейт.


1. Напишете статия за продукт, сайт или услуга

Това е един хубав начин за печелене на нови посетители в сайта ви. След като напишете материала го публикувайте на всички възможни таргетирани и релевантни места и сайтове, както и във социалните мрежи.

Много е важно тази статия да бъде част от вашия сайт, например в блога.

Хубаво е това, което пишете да не е само сухо информативно, но и да бъде с лек шегаджийски характер или пък вплетете някоя история...

Помнете, че читателите много бързо се отекчават и не успеете ли да ги задържите докрай, те няма да се заинтересоват от това, което описвате, няма да кликнат на Call to action бутона и няма да има конверсия. Съветвам ви този толкова важен бутон да бъде разположен някъде към края на публикацията, за да отсеем случайните потребители и да сме сигурни, че ще привлчечем в сайта ни само таргетиран трафик, само хора,

които са се заинтересовали от вашия продукт или услуга. По този начин ще намалим и степента на отпадане (Bounce Rate), която е много важен показател за ранкване и доверие в търсачките.

Всичко е въпрос на придобиване на опит, като тактиката проба - грешка е много добра в случая.

2. Разменяне на реклами с конкуренти 

Сигурен съм, че типично по български всеки ще възкликне: „Ааа, защо ще рекламирам конкуренцията, да не съм луд?” – изследванията обаче показват, че разменянето на някакъв вид реклама с конкуренти от вашия бранш е добра стратегия. Помислете, че това, което вие правите за тях, те също го правят за вас. Бъдете в добри отношения с вашите колеги. Хората нямат доверие на брандове, които злословят за конкурентите си.

Освен това, най-силните линкове са точно тези от релевантни източници.

3. Създаване на страници в социалните мрежи

Социалните мрежи са от този тип специални „оръжия”, с които, с един куршум отстрелваш два или повече заека. Търсачките живо се вълнуват дали вие или вашия бизнес сте социални, с други думи, не може да разчитате на тяхната благосклонност ако не спазите това им условие.

Много е модерно и доходоносно вече социалните канали да се ползват като част от маркетинговия микс. Какъв по- добър и по- бърз начин да представите новия си продукт на вашите последователи, които искрено се вълнуват от това?

Социалните мрежи са и едно добро средство за комуникация и обратна връзка между създателите и потребителите.

4. Long-tail keywords, дългоопашати фрази

Отдавна вече се знае, че хората с ясни намерения за покупка не търсят една дума в интернет. Те търсят точно това, което им трябва и искат да закупят, намерят като информация и т.н. Ако се търси някаква обща дума или фраза, то това е така нареченото информативно търсене и обикновено не води до покупка.

Знаете ли, че най-конкурентните ключови думи обхващат между 10-20% от цялото търсене в определена ниша. След това са средно конкурентните думи, които пак обхващат между 10 до 20% от всичките търсения и всичко останало са long tail ключови фрази или теми, които средно обхващат 70%!
Нека да дам пример за всичко това, за да се ориентирате по-добре: най-конкурентна дума - лаптопи, средно конкурентна – лаптоп Тошиба и дълга опашка – лаптоп Тошиба Satellite P50-B.

Ориентирайте се към "дългата опашка" - цифрите не лъжат! Много по-малка е конкуренцията тук, конверсиите са много повече и получавате таргетиран трафик. Тоест ако искате да достигнете до потенциалните си клиенти, това е един сигурен и успешен метод!

Още един голям бонус: ако доста време се справяте добре с long tail фразите, то натурално от само себе си сайта ви ще започне да се позиционира добре и на по конкурентните думи.

5. Активно участие в браншови форуми и групи

Участвайки активно във форуми и групи и предлагайки добри решения за въпросите и проблемите на другите потребители ще ви направи да изглеждате като експерт във вашата област, което пък ще ви осигури точно конкретни последователи за вашия сайт, блог или услуга и разбира се ще изгради едно доверие към вас и вашия бранд.

6. Гост блогване

Към тази точка трябва да се подходи малко по-внимателно и обмислено. В България се злоупотребява с това, което пък от своя страна води до упорочаване, на иначе добрия метод, в лицето на търсачките, както и за самите потребители. Много важно е това, което ще напишете да е релевантно, с други думи вашия блог пост да е в сайт, с близка тематика до вашата и колкото и клиширано да звучи, е хубаво този пост да не е направен само с единствената цел да вземете линк от него - веднага се разбира ако е така и реално няма да има полза, пък и потребителите не са глупави, те усещат когато искаме да ги преметнем евтино!

Създайте страхотно, качествено и полезно съдържание за вашия гест блогинг – то помага за брандирането и авторитета ви. Носи качествен трафик и е представено пред широка аудитория, което пък ви дава възможност за изграждане на нови взаимоотношения и бизнес възможности.

7. Оптимизация

Оптимизирайте добре вашите сайтове, постове и продукти. Всяка една страница от документа (сайта) трябва да е със собствено, уникално, описателно и брандово заглавие и описание съобразени с темата и търсенето. Хубаво е да се обърне внимание и на по-важните неща от онпейдж оптимизацията – мета тагове, релации, структура на url адресите, H хединги и т.н.

Напоследък навлиза все по-силно една не чак толкова нова тенденция за семантичен уеб (семантично търсене), което всъщност е голяма и страхотна новина в полза на потребителите. Повечето упорочени и стари тактики за прекаляване с ключовите думи в заглавията, описанията, както и в самите публикации, за да се класираме по напред в търсачките, вече са минало.

8. Поствайте по-често

Нийл Пател е открил, че ако публикувате висококачествена и полезна информация 6 пъти в седмицата, вместо 5 пъти, блог трафика ви ще се увеличи с 18,6%. Експериментирайте и открийте вълшебната за вас и вашия сайт цифра, но не прекалявайте. Не винаги повече е равно на по-добре!

9. Експериментирайте и анализирайте всичко

Съвсем не е задължително да правите, всичко което другите успешни хора правят. Да, попивайте хубавите неща от гигантите във вашия бранш, шпионирайте конкурентите си, но най-важното е сам да разберете кое води най-голям трафик към вашите сайтове. Ако разчитате цялостно на това, което другите са изумували, рискувате никога да не станете такъв, че хората да започнат да копират от вас.

10. Youtube канал

Видеомаркетинга все по-силно навлиза у нас. Хората предпочитат да изгледат едно видео, от колкото да прочетат един дълъг текст, независимо колко полезен би бил той.

През 2016 година се очаква онлайн видео потребителите да надминат 1.6 милиарда!

Според анализатора на Forrester Research доктор Джеймс Мак Куиви стойността на 1 минута видео се равнява на 1.8 милиона думи! Изследвания на Cisco.com показват, че видео трафика през 2018 година ще съставлява приблизително 79% от глобалния интернет трафик.

Няма да ви цитирам повече цифри, само знайте, че те са огромни и постоянно, стремително нарастващи.

11. Интервюирайте инфлуенсърите

Освен привличане на голям таргетиран трафик, интервюирайки инфлуенсърите - експерти във вашата област, получавате и следните други ползи: изграждане на доверие, затвърждаване на бранда, увеличаване на релевантността, както и засилване на интереса на вашите читатели (потребители).

Тези бенефити са двустранни, но за вас е по-голямото парче, все пак инфлуенсъра е успял вече във вашата ниша, за това трябва внимателно да се подходи. Бъдете възпитан, конкретен и по възможност предоставете нещо ценно на човека, когото искате да интервюирате, покажете му, че се интересувате от него, че сте му фен. Не бъдете нагъл, нахален и настоятелен, няма да проработи.

12. Google Alerts

Това е един доста лесен начин за таргетиран трафик към вашия блог. Всичко което трябва да направите е да намерите популярни блогове от вашата ниша и просто да пренасочите трафика към вас. Звучи лесно? Е, не чак толкова! Трябва да знаете добре какво правите и как точно да поддържате интереса на потребителите.

За да проработи този метод трябва да намерите материали от вашата ниша с висок трафик към тях, колкото се може по скоро след тяхното публикуване. За целта може да ползвате безплатния сървиз Google Alerts, който ви праща мейли със съдържанието от което се интересувате. Настройте си го така, че веднага след като се появи стойностен материал от вашата ниша с голям трафик, да получите известие.

Има и други подобни инструменти, като app.buzzsumo.com/top-content. Те не се справят добре с българския език, но ако владеете английски, поне на едно средно ниво, ще ви бъдат от полза.

От тук насетне от вас зависи – можете да напишете подобна статия малко по-добре или по-подробна, по-интересна, с шегаджийски привкус или както вие си знаете и просто да я споделите във всичките си маркетингови канали.

Това е маркетингова стратегия наречена skyscraper и задължително условие за нейния успех е, след като намерите даден материал и напишете свой по негово подобие, да добавите нещо, което го няма в първоизточника, нещо допълнително, ценно, полезно, нещо от самите вас!

13. Google Adwords Гугъл адуърдс

Всеки може да си направи Adwords акаунт. Сравнително лесно е. След това можете да изберете на кои ключови думи да се конкурирате с най-добрите. Определете си сами вашия дневен, седмичен или месечен бюджет. Услугата има много настройки, от който можете да се възползвате – може да таргетирате определена възрастова група, пол, физическа локация, часови пояс и време, интереси и други. Достигате веднага до потребителите, към които сте се насочили, получавате висока степен на възвръщане на инвестицията и високо ниво на конверсия.

Тест маркетинг кампаниите ви дават възможност да подходите по различен начин, докато намерите най-добрия вариант за вас.

14. E-mail маркетинг

Да получавате голям трафик към сайта си е страхотно, но ако не събирате информация за обратна връзка, то вие сте на път да изгубите голяма част от трафика си. Ако посетителите ви напуснат сайта без да са си купили нищо, или без да са прочели нещо, то има голям шанс, те повече никога да не се върнат.

Пускайте мейли до вашите потребители, напомняйки им за преимуществата на сайта, но не прекалявайте! Веднъж месечно или най-много два пъти може да им пращате важни новини около сайта, съдържанието или продуктите ви. Бъдете сигурни, че имате форма за отписване, не задържайте потребителите на сила, накарайте ги те самите да поискат да останат.

15. Спонсорство - бонус съвет

Станете спонсор на събитие от вашия бранш. Много реални бизнес контакти, голям шум в социалните медии, всички блогъри от сферата ще пишат за събитието. Това от своя страна води до жесток, натурален линк билдинг + голям интерес на хората от бранша към вас и вашия бранд.

Ако се сещате за още начини, които да увеличат таргетирания трафик към вашия сайт, моля споделете ги в коментарите под поста. Ако публикацията ви е била полезна, и интересна ще се радвам да я споделите във вашите социални канали, благодаря ви!
Сподели
За автора
Славчо Панов

Основател и собственик на Epis.bg. Интересувам се от SEO, интернет, маркетинг, социални мрежи, музика и животинки. В очакване на доброто...

Свързани публикации
Коментари