Полезни инструменти и показатели за онлайн оценка в социалните мрежи

A+ A-
4086 прегледа 0 Коментара
Как да измерваме социалното присъствие на брандовете....

В интернет до скоро можехме всичко да измерим, стига да знаем колко души са се натъкнали на съдържанието ни, колко от тях са го прочели, броят на онези, които са кликнали или други, на които изобщо не е допаднало и са го маркирали като спам. Положеният труд имаше някаква скала за ориентир относно реалните резултати от него.
В духа на сентенцията, че всяко хубаво нещо има своя край, се появиха фалшивите кликове по банерите и изкуствено наложеният трафик към сайтовете. Facebook се наводни от псевдо профили, с които някои агенции осигуряват брой фенове и интеракции на клиентите си, готови да платят за подобна услуга.

За да следиш днес как се позиционира съдържанието ти, трябва да си наясно кои показатели да наблюдаваш в социалните мрежи. Ето основните от тях, които оказват съществено влияние върху ефективния обмен между потребители и сайтове:


Непоклатимият Facebook


Каквито и несъвършенства да има, той е един от основните фактори тук. Общият брой харесвания, коментари и споделяния са ключови в случая. Лайкът отдавна не се брои за най-важният. Според последната информация алгоритъмът се ръководи особено от споделянията и те ще бъдат топ приоритет през тази година, или поне докато самият той не претърпи поредната си трансформация.


Общ и органичен reach


Социалната мрежа отдавна не е безплатна за фирмите, но страниците, които са на ниво, все още могат да си осигурят вярна аудитория с минимум средства или дори без тях, ако заложат на качествения криейтив. Интеракциите със съдържанието предизвикват вниманието на алгоритъма и той разширява периметъра ви на достъп до потребителите.


Engagement rate


Това е съотношението между броя на хората, които са забелязали съдъръжанието ви и процентът от тях, които са се ангажирали с него. Ако този показател успеете да го качите до 10 на сто, вие определено има с какво да се гордеете. Неприятното е, че платформите за мониторинг смятат пропорцията, взимайки предвид общия брой фенове на страницата, което никак не е адекватно.


CTR (степен на кликаемост)


За собствениците на медии е от изключително значение. Все пак има значение колко души си изпратил на сайта си и колко от тях са проявили интерес към съдържанието ви. Отново, много се влияе от криейтива - колкото по-силно възбудите любопитството на потребителите, толкова повече клика ще имате.

Копи-пейст постовете във Фейсбук нямат почти никакъв шанс, пред тези, в които е показано лично отношение, мнение и ангажираност.


Нови харесвания на страницата


Феновете, които тепърва харесват страницата ви, не са с кой знае какъв принос за съжаление. Те работят за имиджа ви, но не носят никакво практическо значение за самото представяне на страницата.


Instagram


От известно време Instagram също се контролира от алгоритъм, който управлява съдържанието. Показателите, на които трябва да се отдава важност, са като тези във Facebook – общ брой интеракции, увеличаване на броя на последователите, engagement rate.


Twitter


Разлика при показателите за следене има само в импресиите. Потребителите са по-претенциозни, а мрежата - доста по-усложнена.

Брандовете си поставят индивидуални цели по пътя към успеха, а изграждането на комуникация в платформите за общуване, изисква инвестиране на време и редица усилия. Все пак по-горе изброените показатели могат да са добра посока за събиране на данни, чрез които да бъде усъвършенствана маркетинговата стратегия.

Съществуват много инструменти за следене на конкуренцията и анализ на социалните канали, но по-популярните и реномираните, са скъпи и рядко се вписват в бюджета ни. Ето кои може да използвате, ако търсите някакви ефективни техни заместители:

социални инструменти

FanpageKarma


Инструмент, който ще ви даде представа за резултатите на вашата страница, а също така и на конкуренцията в бранша. Има евтини абонаменти за около 100 лева месечно, които предлагат всички необходими опции, но в рамките на Facebook. Ако целта ви е да включите също Twitter, Instagram и другите, цената надвишава 300 лева.

Изисква се настройване на таблото за управление чрез ръчно въвеждане на страниците за следене. Препоръчително е да се добавят преките конкуренти, както и някои от страниците, които се стремят в близка до вашата аудитория.

Инструментът предлага критерии, по които да се правят сравнения между страниците, а също и посочване на лоялните фенове с анализ за броя на интеракциите за определен период. Получавате и всекидневен имейл с мониторинг.

https://www.fanpagekarma.com


Social Bakers


Един от малкото, чрез които могат да се следят рекламните кампании във Facebook.
Оперирането с него е подобно като това при FanpageKarma. Раз¬ликите се състоят предимно в дизайна на ин¬терфейса и по-улесненото управление на приложението.

https://www.socialbakers.com


Leadenforce


Да, малко е по-скъпичък от другите, но е безценен. Намира аудиторията на конкурентите ви и можете да я ползвате за вашите цели. Лесно и бързо, само с няколко клика...

https://leadenforce.com


Iconosquare


Ако Instagram е заложен като основен в комуникационната стра¬тегия, инструментът ще бъде изключително полезен със своите подробни анализи. Таксите са напълно приемливи – около 100 лева на година за базовите функции. За допълнителни екстри, като следене на конкуренцията, те се оскъпяват тройно.

https://pro.iconosquare.com
Сподели
За автора
Epis

Информацията, която търсите...

Свързани публикации
Коментари