Предизвикателствата за маркетинг специалистите: Новото поколение потребители имат различни очаквания
952 прегледа
0 Коментара
Стилът на живот и дистанцираните отношения доведоха до революция на потреблението в глобален план
Милениумите, или поколението известно като Y, са днешните 25-35+ личности, които лесно могат да бъдат определени като една стабилна и отличителна част на обществото. Те са високообразовани, представляват средната градска класа, професионалисти са в своята корпоративна среда. Това са млади предприемачи, фрийлансъри, боравещи умело с високите технологии, владеещи няколко чужди езика, учили или пътували интензивно зад граница.
Какви са техните основни качествени характеристики?
Индивидуалисти
Те се изживяват като граждани на света, имат амбициозни стратегии за своето бъдеще и непременно инвестират в реализирането им.
Висока самооценка
Самочувствието им е на ниво. Те имат претенцията да са новия елит на страната, критикувайки остарелите методи на властващия политически и икономически елит, като имат какво да предложат и като вариант на политики.
Имиджът е приоритет
Отличават се със силен стремеж да контролират начина, по който се възприемат от другите. Притежават чувствителност към имиджа на марката, като залагат на ключови атрибути за нея – да бъде новаторска, да задава тенденции, да е престижна в културата на тяхната група от хора.
Екологичен и здравословен живот
Начинът им на живот е съобразен с екосредата, със здравословните навици по отношение на хранене и режим на тренировки, настроени са срещу консуматорството, което често ги тласка към марките извън мейнстрийма.
Те са склонни да развиват нагласи като бойкот на мегамарките и се стремят да установяват контакт с директните производители.
Психографиката не звучи като маркетинг термин, но тя изследва именно поведенията, мненията и отношението на потребителите. Целта е да се достави по-ефективна кампания, като се достига до дълбоко разбиране на мотивите на клиентите, а и на самите тях.
За да се съберат подобни данни, трябва да се съсредоточи вниманието върху следното:
Нещата, които хората обичат да правят в свободното си време;
Фокусът върху това, което наистина харесват;
Специфичните детайли, формиращи цялостно данните.
Новите потребители неизменно дават отражение върху новите маркетингови подходи на световния и местния пазар. Експертите в бранша твърдят, че те могат да бъдат спечелени чрез техните мечти, което означава, че трябва да се полагат усилия в тази посока, в изследване за какво копнеят те.
По-добрата покупателна способност на съвременните консуматори днес рефлектира не върху големите разходи за удовлетворяване на първични потребности, а за валидиране на идентичността и символите със съществено присъствие за тях.
Маркетингът придобива човешки вид
Днес потребителите са по-одухотворени от всякога, което бележи и тенденцията на пренасочване на фокуса – от човека като потребител към потребителя като човек.
Появяват се нови групи от потребители. Стига се до размиване на класическите социодемографски категории: пол, възраст, тип населено място, доход. Доминираща е културата, която не се основава на половете или на биологичната възраст. Тя губи своята мотивационна сила, когато подценяваме скритите променливи като покупателна сила и социален статус. Причината за това е, че благоприятният статус и покупателна сила водят до „подмладяване“ на пазарното поведение.
Брандовете трябва да отговарят на очакванията, а именно да комуникират много по-отблизо със своите потребители. Клиентите вече не са безучастни зрители и е необходимо рекламите да бъдат достатъчно атрактивни и ангажиращи, за да им предоставят възможност да участват в тях, да изказват мнение, даже да ги иронизират.
Зрителят и потребителят сега е много по-трудно да бъде подведен и подложен на моделиране с помощта на рекламата, като е за предпочитане сценарият да се доближава до реалния тон, език и живот на участниците в посланието.
Налице е изобилие от брандове във всеки сегмент. Те са инвестирали в красиви, дизайнерски лога, заложили са на впечатляващи опаковки, имат хубави реклами с правилни послания, но често забелязваме, че им липсва автентичност.
Не е достатъчно марките да изпращат хубави послания и да казват добри думи, нито да успяват да забавляват хората, това не може да гарантира дълготраен пазарен успех. Може да се счита дори за недоразумение, че трябва да се полага старание от тази гледна точка. Днес хората имат достатъчно поводи и забавления, макар и подложени на ограничения през последните години заради пандемията.
Играта има нови правила. Посланията трябва да имат отношение към живота им. Те са вглъбени в своето ежедневие и в множеството ангажименти, за които мислят непрекъснато и може да пропуснат характеристиките на новия продукт, но възможността да попаднат или да се върнат в дадено време (приятно и любимо за тях), им предоставя няколко минути спокойствие.
Бъдете мобилни, отнасяйте се с уважение
Оказва се, че най-трудната задача и предизвикателство е да грабнеш вниманието, а то самото е най-редкият и ценен ресурс в света.
Редица компании, медии и социални каузи яростно се стремят да си откраднат частица от нашето внимание. Денят обаче все още се движи в определените си рамки от 24 часа, което не се отнася само за нас, а и за хората зад тези концепции. В рекламата става изключително трудно да се спечелят няколко секунди внимание от плътно запълненото време на потребителите.
За да постигнем качество на аудиторията, което изисква да бъде първостепенна задача, таргет групата трябва да бъде прецизно дефинирана, тъй като количеството отдавна вече няма такова значение.
Важно е каква е аудиторията, от какво се интересува, как се държи, какви са нейните навици и предпочитания. Картината придобива все по-фина маркетингова настройка, а обичайните форми на реклама са на път да изчерпят своята ефективност.
Всичко, което правим, трябва да има много ясни крайни адресати, като не става въпрос да им отправяме провокации, а да им предоставим информация в момента, в който са готови да я оценят и да й обърнат внимание.
Милениумите, или поколението известно като Y, са днешните 25-35+ личности, които лесно могат да бъдат определени като една стабилна и отличителна част на обществото. Те са високообразовани, представляват средната градска класа, професионалисти са в своята корпоративна среда. Това са млади предприемачи, фрийлансъри, боравещи умело с високите технологии, владеещи няколко чужди езика, учили или пътували интензивно зад граница.
Какви са техните основни качествени характеристики?
Индивидуалисти
Те се изживяват като граждани на света, имат амбициозни стратегии за своето бъдеще и непременно инвестират в реализирането им.
Висока самооценка
Самочувствието им е на ниво. Те имат претенцията да са новия елит на страната, критикувайки остарелите методи на властващия политически и икономически елит, като имат какво да предложат и като вариант на политики.
Имиджът е приоритет
Отличават се със силен стремеж да контролират начина, по който се възприемат от другите. Притежават чувствителност към имиджа на марката, като залагат на ключови атрибути за нея – да бъде новаторска, да задава тенденции, да е престижна в културата на тяхната група от хора.
Екологичен и здравословен живот
Начинът им на живот е съобразен с екосредата, със здравословните навици по отношение на хранене и режим на тренировки, настроени са срещу консуматорството, което често ги тласка към марките извън мейнстрийма.
Те са склонни да развиват нагласи като бойкот на мегамарките и се стремят да установяват контакт с директните производители.
Психографиката не звучи като маркетинг термин, но тя изследва именно поведенията, мненията и отношението на потребителите. Целта е да се достави по-ефективна кампания, като се достига до дълбоко разбиране на мотивите на клиентите, а и на самите тях.
За да се съберат подобни данни, трябва да се съсредоточи вниманието върху следното:
Нещата, които хората обичат да правят в свободното си време;
Фокусът върху това, което наистина харесват;
Специфичните детайли, формиращи цялостно данните.
Новите потребители неизменно дават отражение върху новите маркетингови подходи на световния и местния пазар. Експертите в бранша твърдят, че те могат да бъдат спечелени чрез техните мечти, което означава, че трябва да се полагат усилия в тази посока, в изследване за какво копнеят те.
По-добрата покупателна способност на съвременните консуматори днес рефлектира не върху големите разходи за удовлетворяване на първични потребности, а за валидиране на идентичността и символите със съществено присъствие за тях.
Маркетингът придобива човешки вид
Днес потребителите са по-одухотворени от всякога, което бележи и тенденцията на пренасочване на фокуса – от човека като потребител към потребителя като човек.
Появяват се нови групи от потребители. Стига се до размиване на класическите социодемографски категории: пол, възраст, тип населено място, доход. Доминираща е културата, която не се основава на половете или на биологичната възраст. Тя губи своята мотивационна сила, когато подценяваме скритите променливи като покупателна сила и социален статус. Причината за това е, че благоприятният статус и покупателна сила водят до „подмладяване“ на пазарното поведение.
Брандовете трябва да отговарят на очакванията, а именно да комуникират много по-отблизо със своите потребители. Клиентите вече не са безучастни зрители и е необходимо рекламите да бъдат достатъчно атрактивни и ангажиращи, за да им предоставят възможност да участват в тях, да изказват мнение, даже да ги иронизират.
Зрителят и потребителят сега е много по-трудно да бъде подведен и подложен на моделиране с помощта на рекламата, като е за предпочитане сценарият да се доближава до реалния тон, език и живот на участниците в посланието.
Налице е изобилие от брандове във всеки сегмент. Те са инвестирали в красиви, дизайнерски лога, заложили са на впечатляващи опаковки, имат хубави реклами с правилни послания, но често забелязваме, че им липсва автентичност.
Не е достатъчно марките да изпращат хубави послания и да казват добри думи, нито да успяват да забавляват хората, това не може да гарантира дълготраен пазарен успех. Може да се счита дори за недоразумение, че трябва да се полага старание от тази гледна точка. Днес хората имат достатъчно поводи и забавления, макар и подложени на ограничения през последните години заради пандемията.
Играта има нови правила. Посланията трябва да имат отношение към живота им. Те са вглъбени в своето ежедневие и в множеството ангажименти, за които мислят непрекъснато и може да пропуснат характеристиките на новия продукт, но възможността да попаднат или да се върнат в дадено време (приятно и любимо за тях), им предоставя няколко минути спокойствие.
Бъдете мобилни, отнасяйте се с уважение
Оказва се, че най-трудната задача и предизвикателство е да грабнеш вниманието, а то самото е най-редкият и ценен ресурс в света.
Редица компании, медии и социални каузи яростно се стремят да си откраднат частица от нашето внимание. Денят обаче все още се движи в определените си рамки от 24 часа, което не се отнася само за нас, а и за хората зад тези концепции. В рекламата става изключително трудно да се спечелят няколко секунди внимание от плътно запълненото време на потребителите.
За да постигнем качество на аудиторията, което изисква да бъде първостепенна задача, таргет групата трябва да бъде прецизно дефинирана, тъй като количеството отдавна вече няма такова значение.
Важно е каква е аудиторията, от какво се интересува, как се държи, какви са нейните навици и предпочитания. Картината придобива все по-фина маркетингова настройка, а обичайните форми на реклама са на път да изчерпят своята ефективност.
Всичко, което правим, трябва да има много ясни крайни адресати, като не става въпрос да им отправяме провокации, а да им предоставим информация в момента, в който са готови да я оценят и да й обърнат внимание.