Хостинг на международен проект – какъв сървърен продукт да избера?
5651 прегледа
1 Коментар
Накратко казано уеб хостинг е услуга, която предлага на потребителя дом или уютно място в Интернет. При изграждането на сайт, ние искаме той да бъде видим за всички, за това се нуждаем точно от такова място и подобна услуга.
В последните години все повече компании надскочиха своя местен пазар, достигайки възможната достижима граница в продажбите на своите продукти и услуги, и се насочиха към големите пазари, най-вече към англоезичните.
Разбира се, когато това стане с вашия уебсайт, необходимо е да се обмислят няколко варианта – разработката на отделен местен сайт, предназначен за потребителите на съответната страна или пък изграждането на англоезична версия.
Все пак, дали ще изберете първата или втората опция, няма да ви освободи от необходимостта за подбор на местен хостинг доставчик или такъв, който би могъл да осигури изключително висока производителност, спрямо локацията на хостване на вашия дигитален продукт и местоположението, от което клиентите отварят платформата ви.
Нека да си дойдем на думата!
Защо е толкова важно уебсайтът да се хоства в региона/страната, където са клиентите ви?
Наскоро наш клиент достигна най-високото ниво продажби на местния пазар и взе решение да инвестира в търговски електронен проект (онлайн магазин), който да работи ексклузивно за островната държава Тайван.
Оказа се, че тогавашният му доставчик не може да осигури необходимата производителност, тъй като не е създал инфраструктура и партньорства с местните хостинг доставчици, поради обстоятелството, че никой от неговите клиенти не е проявявал такъв интерес.
Резултатът от това беше влошено зареждане на платформата, разработена специално за тайванците. Имаше три изхода от ситуацията:
1. Зарязване на хостинг доставчика и прехвърляне на всички проекти на друг, който разполага с развита международна инфраструктура, ориентирана към Азия, и по-специално – към Тайван. Разбира се, тази опция води до разрив на доверието, тъй като текущият доставчик обслужваше някои местни проекти на клиента в продължение на години, и то безупречно!
2. Инсталиране на CDN (Content Delivery Network) за хостинга или пък интегриране на подобна услуга само за този проект. Така може да се спестят средства, но обстоятелството, че тайванският проект трябваше да контактува с българския екип на хостинг фирмата, който не умееше да комуникира ефективно на английски език, влошаваше качеството на поддръжката и водеше до неприятни забавяния, въпреки че съпорта беше опитен и компетентен.
Впрочем, за тези от вас, които не знаят, Content Delivery Network е услуга, която копира файловете и базите данни на вашия уебсайт в центрове, разположени из цял свят – например в Азия, Австралия, Европа, Северна Америка и прочие.
Когато потребител от Азия зареди уебсайта ви, на него му се зарежда най-близкото негово (актуално) копие, което е азиатското, в случая. Влезе ли от Европа, например от Чехия, отваря му се най-близкото (спрямо географското местоположение на потребителя) огледално копие. И така нататък...
Огромното предимство на този тип системи е, че никога, в нито един момент, не бихте могли да загубите проекта си, защото, каквото и да се случи на определен сървър, то уебсайтът ще продължи да се зарежда от непосредствено най-близкия до клиента център за данни. Не е ли прекрасно това?
3. Третият вариант, разбира се, беше да се купи хостинг план от местна фирма. Как постъпихме ние ли? Понеже разполагаме с необходимите ресурси, съградихме собствена Content Delivery Network мрежа с необходимите връзки с тайвански центрове за данни, разполагащи с поддръжка, комуникираща добре на английски език, компетентна, способна да отговори на нашите високи изисквания за качество.
По същество избрахме нещо средно между опции 2 и 3. По този начин ощастливихме тайванските проекти, българският клиент и неговият хостинг партньор. Разбира се, монетизирахме усилията си с дългосрочно хостинг сътрудничество.
Губим клиенти и позиции. Но защо? – нали все пак зарежда, може би ще попитате вие. Много е просто...
Отдавна отмина 1996 година, а пък сме още по-далеч от 1985 -та.
Тогава, например в България, когато на обикновения човек му се хапваше кисело мляко, а в местния кооперативен магазин върлуваше весела опашка от 30-на души, нямаше друг избор, освен да се чака. Обаче, през 21-ви век всичко това се промени. Най-вече благодарение на Интернет пространството!
Днес, ако в местен, физически (офлайн) магазин опашката е голяма, със сигурност ще го напуснете, за да отидете в най-близкия конкурентен, който вероятно се намира на не повече от стотина метра. Ще загубите 5 минути в разходка, за да спестите 30 минути от чакане.
А пък в интернет – няма нужда дори да ставате от стола си. Бидейки седнали, не ви ли се зареди бързо даден уебсайт, вие го затваряте и отивате при конкуренцията, обикновено намирайки я с помощта на някоя търсачка (например Google). Да, толкова е просто!
Така, бидейки в ролята си на онлайн търговец, губите клиенти, които по някакъв начин са разбрали за вас и са влезли в уеб платформата ви. Затова е нужно производителността да бъде светкавична, ултрабърза, най-високата възможна...
Оказва се, че търсачките, най-вече Google, също оценяват производителността на уебсайта ви. Дори той да е прекрасен, удобен, цените му да са най-ниските, сравнени с тези на конкуренцията, не бихте могли да разчитате на добро класиране и удовлетворение от страна на клиентите, ако страниците ви се зареждат очевидно бавно. Това дори изглежда съмнително и никак не вдъхва доверие.
Ние, бидейки в ролята си на клиент, бихме си помислили: “Бихме ли могли да се доверим на тази фирма и да платим за услугите й, при положение, че не е положила усилия за елиминирането на подобно тежко неудобство при ползването на уебсайта?”
Да, това ще си помислим!
А вие?
В последните години все повече компании надскочиха своя местен пазар, достигайки възможната достижима граница в продажбите на своите продукти и услуги, и се насочиха към големите пазари, най-вече към англоезичните.
Разбира се, когато това стане с вашия уебсайт, необходимо е да се обмислят няколко варианта – разработката на отделен местен сайт, предназначен за потребителите на съответната страна или пък изграждането на англоезична версия.
Все пак, дали ще изберете първата или втората опция, няма да ви освободи от необходимостта за подбор на местен хостинг доставчик или такъв, който би могъл да осигури изключително висока производителност, спрямо локацията на хостване на вашия дигитален продукт и местоположението, от което клиентите отварят платформата ви.
Нека да си дойдем на думата!
Защо е толкова важно уебсайтът да се хоства в региона/страната, където са клиентите ви?
Наскоро наш клиент достигна най-високото ниво продажби на местния пазар и взе решение да инвестира в търговски електронен проект (онлайн магазин), който да работи ексклузивно за островната държава Тайван.
Оказа се, че тогавашният му доставчик не може да осигури необходимата производителност, тъй като не е създал инфраструктура и партньорства с местните хостинг доставчици, поради обстоятелството, че никой от неговите клиенти не е проявявал такъв интерес.
Резултатът от това беше влошено зареждане на платформата, разработена специално за тайванците. Имаше три изхода от ситуацията:
1. Зарязване на хостинг доставчика и прехвърляне на всички проекти на друг, който разполага с развита международна инфраструктура, ориентирана към Азия, и по-специално – към Тайван. Разбира се, тази опция води до разрив на доверието, тъй като текущият доставчик обслужваше някои местни проекти на клиента в продължение на години, и то безупречно!
2. Инсталиране на CDN (Content Delivery Network) за хостинга или пък интегриране на подобна услуга само за този проект. Така може да се спестят средства, но обстоятелството, че тайванският проект трябваше да контактува с българския екип на хостинг фирмата, който не умееше да комуникира ефективно на английски език, влошаваше качеството на поддръжката и водеше до неприятни забавяния, въпреки че съпорта беше опитен и компетентен.
Впрочем, за тези от вас, които не знаят, Content Delivery Network е услуга, която копира файловете и базите данни на вашия уебсайт в центрове, разположени из цял свят – например в Азия, Австралия, Европа, Северна Америка и прочие.
Когато потребител от Азия зареди уебсайта ви, на него му се зарежда най-близкото негово (актуално) копие, което е азиатското, в случая. Влезе ли от Европа, например от Чехия, отваря му се най-близкото (спрямо географското местоположение на потребителя) огледално копие. И така нататък...
Огромното предимство на този тип системи е, че никога, в нито един момент, не бихте могли да загубите проекта си, защото, каквото и да се случи на определен сървър, то уебсайтът ще продължи да се зарежда от непосредствено най-близкия до клиента център за данни. Не е ли прекрасно това?
3. Третият вариант, разбира се, беше да се купи хостинг план от местна фирма. Как постъпихме ние ли? Понеже разполагаме с необходимите ресурси, съградихме собствена Content Delivery Network мрежа с необходимите връзки с тайвански центрове за данни, разполагащи с поддръжка, комуникираща добре на английски език, компетентна, способна да отговори на нашите високи изисквания за качество.
По същество избрахме нещо средно между опции 2 и 3. По този начин ощастливихме тайванските проекти, българският клиент и неговият хостинг партньор. Разбира се, монетизирахме усилията си с дългосрочно хостинг сътрудничество.
Какво губим, когато сайтът работи бавно?
Губим клиенти и позиции. Но защо? – нали все пак зарежда, може би ще попитате вие. Много е просто...
Отдавна отмина 1996 година, а пък сме още по-далеч от 1985 -та.
Тогава, например в България, когато на обикновения човек му се хапваше кисело мляко, а в местния кооперативен магазин върлуваше весела опашка от 30-на души, нямаше друг избор, освен да се чака. Обаче, през 21-ви век всичко това се промени. Най-вече благодарение на Интернет пространството!
Днес, ако в местен, физически (офлайн) магазин опашката е голяма, със сигурност ще го напуснете, за да отидете в най-близкия конкурентен, който вероятно се намира на не повече от стотина метра. Ще загубите 5 минути в разходка, за да спестите 30 минути от чакане.
А пък в интернет – няма нужда дори да ставате от стола си. Бидейки седнали, не ви ли се зареди бързо даден уебсайт, вие го затваряте и отивате при конкуренцията, обикновено намирайки я с помощта на някоя търсачка (например Google). Да, толкова е просто!
Така, бидейки в ролята си на онлайн търговец, губите клиенти, които по някакъв начин са разбрали за вас и са влезли в уеб платформата ви. Затова е нужно производителността да бъде светкавична, ултрабърза, най-високата възможна...
Оказва се, че търсачките, най-вече Google, също оценяват производителността на уебсайта ви. Дори той да е прекрасен, удобен, цените му да са най-ниските, сравнени с тези на конкуренцията, не бихте могли да разчитате на добро класиране и удовлетворение от страна на клиентите, ако страниците ви се зареждат очевидно бавно. Това дори изглежда съмнително и никак не вдъхва доверие.
Ние, бидейки в ролята си на клиент, бихме си помислили: “Бихме ли могли да се доверим на тази фирма и да платим за услугите й, при положение, че не е положила усилия за елиминирането на подобно тежко неудобство при ползването на уебсайта?”
Да, това ще си помислим!
А вие?