Как да открием златната маркетингова среда

A+ A-
5373 прегледа 0 Коментара
Напоследък се смята, че онлайн маркетинга е върха на айсберга и не съществуват други рекламни канали, но в действителност той е една малка част от цялостния медиен микс. Да, в действителност ако фирмата ви има уеб сайт, ще ви намират по-бързо и лесно вашите клиенти.

От десетилетия насам специалистите по маркетинг постоянно дебнат за най-лесната рецепта за успех. Те тършуват из различните медийни варианти, за да намерят златната среда. Това са онлайн вестниците. Не, чакайте! Това са онлайн списанията, със сигурност. Или може би телевизията? А какво ще кажете за билбордовете? Не, това е уеб пространството! Интернет е маркетинг лекарството за всичко.

Цели


Тази първа стъпка изглежда очевидна, но много лесно човек се оказва грабнат от детайлите на кампанията и загубва представа за първоначалната цел. Първо решете какво се опитвате да постигнете с тази кампания - борите ли се да изградите имидж или се опитвате да провокирате ясен и незабавен отговор от определена аудитория. С други думи, изяснете си точната цел.

Има някои логични предимства на различните медии, които зависят от вашите конкретни цели.

• Например, ако целта ви е изграждане на имидж сред широка аудитория и имате солиден бюджет, в такъв случай телевизията би могла да бъде по-добър вариант от информационните онлайн бюлетини.

• Но ако искате да достигнете определена ниша сред аудиторията и бюджетът ви е доста ограничен, тогава имейл маркетинга вероятно е по-добрия избор, отколкото рекламната кампания в печата.

Аудитория, таргет потребители


Коя е вашата целева аудитория? Какъв е най-добрият начин да достигнете до нея? Някои медии са по-добри за директен маркетинг, насочен към конкретна аудитория, отколкото за широко разпространена реклама.

Например, телевизията, радиото и външната реклама са ефективни средства да достигнете до много хора, но не са най-добрият избор, когато става въпрос за целеви инвестиции. От друга страна, онлайн маркетинговите решения като информационните имейли и подбора на ключови думи могат да бъдат ефективни средства за целеви реклами.

Според някои проучвания, онлайн маркетингът е най-ефективното средство да достигнете до служителите на средно управленско ниво докато са на работа. Защо? Защото те активно използват интернет и над 60% от тях смятат, че решенията им за покупка са повлияни от онлайн реклами.

Въпросът за разпределение на времето има две страни

разпределение на времето

Първо, важно е с какво времево пространство разполагате, за да организирате кампанията. Имате ли на разположение няколко месеца или само 1-2 седмици? От това зависи вашият медиен план. Идеалният вариант е да имате достатъчно време за планиране, така че изборът ви да е основан най-вече на критериите цел и аудитория.

Но повечето от нас не могат да си позволят този лукс, защото работим в бизнес свят, притиснат от времето, където крайният срок влияе на решенията ни. Ако и при вас случаят е такъв, тогава онлайн маркетингът може да ви предложи някои предимства що се отнася до бързина на осъществяване.

Една онлайн кампания може да бъде планирана и след това осъществена само за няколко дни, ако необходимостта го изисква. Освен това, не само че можете бързо да стартирате кампания, но и разполагате с възможността да правите промени в движение. Това е изключително важно за подобряването на вашата кампания. Ако забелязвате, че една от рекламите ви привлича повече хора и е по-рентабилна, бързо можете да промените броя и вида на останалите, които следва да излязат.

На второ място, много важно е добре да разпределите продължителността на кампанията и честотата на рекламите във времето. Искате ли да направите впечатление в някакъв определен ден или предпочитате за няколко седмици, месеци? От колко реклами се нуждаете, за да можете най-ефективно да изградите имидж, наложите вашия бранд и да припомните на хората за себе си? Отговорите на тези въпроси са ви жизнено необходими.

Кои са предимствата на интернет като медийно пространство

дигитален маркетинг

На първо място стои интерактивността. В сравнение с пасивния характер на другите медии, интернет провокира действия. Посетителите избират къде да отидат, какво да видят и колко време да прекарат с вас. Макар това да е най-добрата характеристика на уеб пространството, да не забравяме, че линковете осигуряват лесно и незабавно средство за взаимодействие.

Освен че представлява технология за персонализиране, уеб пространството осигурява много начини да се достигне целева аудитория. Например, ако приложите стратегия с ключови думи в търсачки като Google, Yahoo и Overture, това ви позволява да достигнете до конкретни потребители, които търсят определени термини и фрази, които вие сте асоциирали с вашия вид бизнес. Така че точността, с която можете да достигнете до целевата си аудитория, е много по-висока, отколкото с другите офлайн медии.

Интернет не само предоставя място за всички онлайн медии, дава може би едни от най-евтините цени за публикувани реклами и без съмнение това е средството, което най-лесно може да бъде измерено.

Както вече споменахме, добрите маркетинг специалисти осъзнават потенциала на уеб анализа. Вие можете да получите много важна информация за действията на посетителите на вашата страница, да изчислите до колко една кампания е имала ефект, да пресметнете до каква степен навигацията и съдържанието на вашия сайт са ефективни и т.н.

И да не забравяме, че...


е налице голяма промяна в дигиталния маркетинг що се отнася до измерване на успеваемостта. Вниманието вече е насочено към това да разберете дали кампаниите и уеб сайтът ви успяват да доведат посетители по начина, по който вие искате. Преброяването на кликовете не може много да помогне.

Полезната информация се състои в това да разберете колко отделни хора взаимодействат с вашите реклами и пътищата, по които минават, за да се регистрират онлайн, да купят, да си свалят файл от интернет или нещо друго, което сте предвидили. Чрез анализа можете да проверите всеки аспект на вашата кампания.

Недостатъците на интернет пред offline медиите

офлайн медии

Макар и броят на онлайн рекламите непрекъснато да се увеличава, те все още представляват малък процент от рекламния сектор изобщо. Въпреки че новите потребители се увеличават много бързо, интернет рекламата все още изостава зад телевизията по степен на навлизане във всяко домакинство. Да, наистина, уеб пространството дава на дадена компания световно разпространение, но все още не сме достигнали до момента, в който интернет ще бъде лесно достъпен и широко възприет от всички и навсякъде, макар да има такива тенденции.

Не можем да отречем, че онлайн рекламите все още са малко и не са единствените за крайния потребител. С други думи, вашите интернет реклами се борят за внимание с други реклами и съдържание на един и същ екран. Трябва да мислите за ограничения на размера на файла и други неща по изгледа на рекламата, което ограничава творчеството. Същата онази интерактивност, поради която интернет е идеален за директен отговор, създава пречка, защото целевата аудитория може спокойно да не обърне внимание на вашето съобщение и човек да кликне на хиляди други места.

Новите технологии и по натрапчивите реклами се развиват с всеки изминал ден, но данните сочат, че по-досадните онлайн съобщения може да не водят да по-добро. Според доклад на социологическата агенция Dynamic Logic, 53% от запитаните потребители харесват рекламата под формата на банери, но само 6% нямат нищо против изскачащите реклами. Така че помислете дали искате да рискувате в дългосрочен план с 94%, които не харесват изскачащите реклами, като ги използвате с оправданието за по-високо ниво на отклик на момента. Решението ви не трябва да се базира само на идеята, че хората ще отговарят инстинктивно. Направете изследване и определете дали вашата аудитория приема натрапчивите реклами и дали това не работи против целите ви.

Златната среда

златната маркетингова среда

Най-добрият подход е да изградите интегриран маркетинг план. Не забравяйте, че хората не се срещат само с един вид медия. На основата на вашите критерии създайте балансиран медиен план, който ви предлага най-добрите възможности да достигнете аудиторията когато и където можете с ограниченията на вашия бюджет. Използвайте онлайн и офлайн средства за промоциите си и след това потърсете отговорите в уеб пространството, където може ефективно да измерите резултатите.

Вижте повече за интернет рекламата на Brandino.org.
Сподели
За автора
Epis

Информацията, която търсите...

Свързани публикации
Коментари