Постижим баланс: Кои са факторите за минимум вредни емисии при ежедневно шофиране на автомобила
1736 прегледа
0 Коментара
Цялостната структура на автомобила е създадена така, че едновременно с удовлетворяването на шофьорските ни страсти да щади максимално околната среда. Едва ли има човек, незапознат с ефекта на вредните емисии от един автомобил. А сега си представете всички коли в световен мащаб. Изглежда доста страшно, нали?
Транспортът е отговорен за над 30% от общите емисии на CO2 в ЕС. Сухопътният превоз държи първенството с цели 72% от емисиите. Държавите членки на Европейския съюз са си поставили амбициозни цели. Една от тях е съкращаване на вредите от транспорта с 60% до 2050 г. спрямо нивото от 1990 г.
Липса на значим напредък
Постигането на зададената цел може да се окаже доста сложно. Мобилността на хората расте, а се нея и емисиите от транспорта. Положени са и значителни усилия по отношение на ефективността на изгарянето на гориво от модерните автомобилни разработки. Въпреки това желаните резултати са далеч. След кратък спад на отработени газове на новите автомобили през 2017 г. е отбелязан нежелан ръст. Той е средно с 0,4 г CO2 на километър повече, отколкото през 2016 г.
Цели на автомобилните производители
Драстичното редуциране на въглеродните емисии е едно от нещата, към които се стремят редица производители. Някои предприемачи се съсредоточават върху отделянето на въглеродни изгаряния от новопроизведените автомобили. Освен намаляване с поне 40%, те искат да се превърнат в компании с устойчиво развитие по отношение на климата. Това е предпоставка за драстично намаляване на глобалното затопляне.
Други предприемат цялостна електрификация на моделите, като част от глобалното редуциране на въглеродните емисии, и в частност рециклиране и повторна употреба на някои от материалите. Тук са важни конкретните действия, а не планове и обещания.
За да успеят значително да редуцират нежеланите ефекти, предприемачите се опитват да трансформират различни части от своята дейност. В това число и вредата генерирана от цялостния производствен процес, включително и логистиката.
Някои компании дори стават крайни в своя избор. Те искат постепенно да преустановят производството на двигатели с вътрешно горене и да заложат изцяло на електрификацията на совите автомобили.
Дебитомерът за кола - отговорник за редуциране на вредните емисии
Винаги обръщайте внимание на въздушния филтър и го подменяйте редовно. Тръбите и кутията около него също имат нужда от регулярно внимание. Ако това е направено, обърнете внимание на вашия дебитомер. Дебитомерът, независимо от това дали карате дизел или бензин, се намира между кутията на въздушния филтър и дроселовата клапа. Той е ключов компонент от всмукателния тракт.
Именно благодарение на тази част, компютърът изчислява количеството усвоен от двигателя въздух. На база получените стойности се регулира впръскването на гориво, което трябва да бъде подадено за образуването на оптимална гориво–въздушна смес.
Дебитомерът не рядко се оказва причина за дефекти по отношение на вървенето на автомобилите. Ако положението се усложни значително, колата може да влезе в авариен режим. Въпросните компоненти са много важни за правилната работа на колата. Добре е да не си правите експерименти, вместо това заложете на професионална помощ и качествени части. Добрата новина е, че манипулацията не отнема повече от час, два.
Функция на дебитомера
Дебитомерът е сравнително скромна на размери част, но носи огромно значение за правилната функция на всички останали системи. Всеки съвременен автомобил се влияе от неговите показания по отношение на оптималното количество впръсквано гориво, както и моментът на запалване. Той е поставен на рамо с дължина около 50 мм. Това е необходимо, за да бъде позициониран централно на всмукателната тръба. Малко уплътнение предотвратява навлизането на външен въздух.
Наред с масата на въздуха, дебитомерът отчита също температурата и налягането му. От дадените стойности компютърът изчислява необходимото количество гориво и времето за неговото възпламеняване. При дизеловите автомобили въпросната част е свързана със система за рециркулация на газовете.
Как да познаем проблемите с дебитомера
Дебитомерът определя не само оптималната мощност на една кола, но и отделянето на минимално количество вредни емисии. Когато сензорът е дефектен или зацапан, той не подава коректни стойности към ECU-то. Количество гориво не може да бъде изчислено и към горивните камери постъпва или твърде малко, или прекалено много. Двигателят не може да работи правилно поради неточното съотношение на сместа. Веднага ще усетите симптомите. Те могат да бъдат от прекъсване, загуба на мощност и неравномерна работа на мотора. Неминуемо се увеличава отделянето на вредни емисии. В някои случаи може да забележите и черен пушек от ауспуха.
При сериозни показатели двигателят влиза в авариен режим. Тогава моторът работи по предварително дефинирани стойности, за да пощади останалите системи от дефектиране. Това определено осигурява защита на автомобила, но в никакъв случай не можете да се възползвате от оптималната му мощност.
Проверка на дебитомера
Ако изпаднете в някоя от горепосочените ситуации, добре е да направите диагностика на автомобила. Това е сравнително надежден метод за установяване на проблема. Когато обаче не се открият записани грешки в компютъра, единственото нещо преди смяната му е, да пробвате с разкачване на буксата на дебитомера. Имайте предвид обаче, че някои от модерните двигатели при подобно действие веднага ще влязат в авариен режим.
Причини за проблема
Както повечето компоненти в автомобила, и дебитомерът се износва. Ако усещате значителна загуба на мощност и увеличен разход на гориво, вероятно сте открили виновника. Попадане на вода във въпросната част също може да е причина за дефект. При пробиви във всмукателния трак, в дебитомера могат да попаднат дребни частици, което също не е желателно.
Можем ли да го почистим
Почистването на дебитомера може да е от полза и сензорът отново да започне да отчита верни стойности. Все пак имайте предвид, че сензорите са много чувствителни на допир. За почистването им се използва специален препарат. След напълно изсушаване, дебитомерът се поставя отново.
Колко ще ви струва
Ако се наложи да сменяте дебитомер, препоръчва се да го направите в сервиз. Тази част е лесно достъпна и за това не отнема много време на майсторите да се справят със задачата. Независимо дали са нужни специални инструменти, обучение на новия дебитомер или друга специфична подробност, вещите лица ще успеят да отстранят проблема.
Дали ще опитате сами или ще се доверите на механиците, висококачествените продукти си струват вложението. Не забравяйте, че евтиното може да ви излезе скъпо в следващ момент.
Транспортът е отговорен за над 30% от общите емисии на CO2 в ЕС. Сухопътният превоз държи първенството с цели 72% от емисиите. Държавите членки на Европейския съюз са си поставили амбициозни цели. Една от тях е съкращаване на вредите от транспорта с 60% до 2050 г. спрямо нивото от 1990 г.
Липса на значим напредък
Постигането на зададената цел може да се окаже доста сложно. Мобилността на хората расте, а се нея и емисиите от транспорта. Положени са и значителни усилия по отношение на ефективността на изгарянето на гориво от модерните автомобилни разработки. Въпреки това желаните резултати са далеч. След кратък спад на отработени газове на новите автомобили през 2017 г. е отбелязан нежелан ръст. Той е средно с 0,4 г CO2 на километър повече, отколкото през 2016 г.
Цели на автомобилните производители
Драстичното редуциране на въглеродните емисии е едно от нещата, към които се стремят редица производители. Някои предприемачи се съсредоточават върху отделянето на въглеродни изгаряния от новопроизведените автомобили. Освен намаляване с поне 40%, те искат да се превърнат в компании с устойчиво развитие по отношение на климата. Това е предпоставка за драстично намаляване на глобалното затопляне.
Други предприемат цялостна електрификация на моделите, като част от глобалното редуциране на въглеродните емисии, и в частност рециклиране и повторна употреба на някои от материалите. Тук са важни конкретните действия, а не планове и обещания.
За да успеят значително да редуцират нежеланите ефекти, предприемачите се опитват да трансформират различни части от своята дейност. В това число и вредата генерирана от цялостния производствен процес, включително и логистиката.
Някои компании дори стават крайни в своя избор. Те искат постепенно да преустановят производството на двигатели с вътрешно горене и да заложат изцяло на електрификацията на совите автомобили.
Дебитомерът за кола - отговорник за редуциране на вредните емисии
Винаги обръщайте внимание на въздушния филтър и го подменяйте редовно. Тръбите и кутията около него също имат нужда от регулярно внимание. Ако това е направено, обърнете внимание на вашия дебитомер. Дебитомерът, независимо от това дали карате дизел или бензин, се намира между кутията на въздушния филтър и дроселовата клапа. Той е ключов компонент от всмукателния тракт.
Именно благодарение на тази част, компютърът изчислява количеството усвоен от двигателя въздух. На база получените стойности се регулира впръскването на гориво, което трябва да бъде подадено за образуването на оптимална гориво–въздушна смес.
Дебитомерът не рядко се оказва причина за дефекти по отношение на вървенето на автомобилите. Ако положението се усложни значително, колата може да влезе в авариен режим. Въпросните компоненти са много важни за правилната работа на колата. Добре е да не си правите експерименти, вместо това заложете на професионална помощ и качествени части. Добрата новина е, че манипулацията не отнема повече от час, два.
Функция на дебитомера
Дебитомерът е сравнително скромна на размери част, но носи огромно значение за правилната функция на всички останали системи. Всеки съвременен автомобил се влияе от неговите показания по отношение на оптималното количество впръсквано гориво, както и моментът на запалване. Той е поставен на рамо с дължина около 50 мм. Това е необходимо, за да бъде позициониран централно на всмукателната тръба. Малко уплътнение предотвратява навлизането на външен въздух.
Наред с масата на въздуха, дебитомерът отчита също температурата и налягането му. От дадените стойности компютърът изчислява необходимото количество гориво и времето за неговото възпламеняване. При дизеловите автомобили въпросната част е свързана със система за рециркулация на газовете.
Как да познаем проблемите с дебитомера
Дебитомерът определя не само оптималната мощност на една кола, но и отделянето на минимално количество вредни емисии. Когато сензорът е дефектен или зацапан, той не подава коректни стойности към ECU-то. Количество гориво не може да бъде изчислено и към горивните камери постъпва или твърде малко, или прекалено много. Двигателят не може да работи правилно поради неточното съотношение на сместа. Веднага ще усетите симптомите. Те могат да бъдат от прекъсване, загуба на мощност и неравномерна работа на мотора. Неминуемо се увеличава отделянето на вредни емисии. В някои случаи може да забележите и черен пушек от ауспуха.
При сериозни показатели двигателят влиза в авариен режим. Тогава моторът работи по предварително дефинирани стойности, за да пощади останалите системи от дефектиране. Това определено осигурява защита на автомобила, но в никакъв случай не можете да се възползвате от оптималната му мощност.
Проверка на дебитомера
Ако изпаднете в някоя от горепосочените ситуации, добре е да направите диагностика на автомобила. Това е сравнително надежден метод за установяване на проблема. Когато обаче не се открият записани грешки в компютъра, единственото нещо преди смяната му е, да пробвате с разкачване на буксата на дебитомера. Имайте предвид обаче, че някои от модерните двигатели при подобно действие веднага ще влязат в авариен режим.
Причини за проблема
Както повечето компоненти в автомобила, и дебитомерът се износва. Ако усещате значителна загуба на мощност и увеличен разход на гориво, вероятно сте открили виновника. Попадане на вода във въпросната част също може да е причина за дефект. При пробиви във всмукателния трак, в дебитомера могат да попаднат дребни частици, което също не е желателно.
Можем ли да го почистим
Почистването на дебитомера може да е от полза и сензорът отново да започне да отчита верни стойности. Все пак имайте предвид, че сензорите са много чувствителни на допир. За почистването им се използва специален препарат. След напълно изсушаване, дебитомерът се поставя отново.
Колко ще ви струва
Ако се наложи да сменяте дебитомер, препоръчва се да го направите в сервиз. Тази част е лесно достъпна и за това не отнема много време на майсторите да се справят със задачата. Независимо дали са нужни специални инструменти, обучение на новия дебитомер или друга специфична подробност, вещите лица ще успеят да отстранят проблема.
Дали ще опитате сами или ще се доверите на механиците, висококачествените продукти си струват вложението. Не забравяйте, че евтиното може да ви излезе скъпо в следващ момент.