Търсен ефект: Как се зародиха странните позиции на служителите

A+ A-
1005 прегледа 0 Коментара
Когато срещнете иновативни наименования на позиции, вие първо оставате изненадани, а после подсъзнателно вече сте привлечени от идеята, защото очаквате насреща ви да стоят различни хора с модерен начин на мислене.

Смело може да се каже, че „номерът с тези странни постове“ минава, и то където трябва!

Това безспорно има ефект не само навън, а и вътре в компанията. Оказва се, че е много фин начин да се подкрепи моралът в една фирма, а и служителите да бъдат мотивирани да останат по-дълго.

Каква е взаимовръзката и защо се получава така?

Качеството на кадрите е съществен фактор за фирмите, на базата на който те определено дължат развитието си. На пазара има различни отворени позиции, като същевременно се изисква повишаване на заплатите, за да се избегне текучеството.

За повечето работодатели последният въпрос се явява предизвикателство и е рядкост доброволният акт в споменатата посока. Трансформирането на самите позиции, да са все по-помпозни и големи, се явява добро решение. Ако се замислим, титлата мениджър днес не успява да впечатли почти никого, тъй като тя доста се среща в компаниите. За висок процент от служителите не е достатъчно само изкушението от по-високата позиция, ако тя не е подплатена финансово.

Именно така се зараждат иновативните наименования на позициите, за които често имаме нужда от обяснение какви точно са задълженията на служителя.
Те притежават заряд, с който привличат и задържат хора, създавайки впечатлението, че в дадената фирма са назначени различни хора с нов и модерен начин на мислене.

Какво представлява например „директор на първите впечатления“?

Това е просто рецепционист, човек, който приема обажданията в една компания и посреща посетителите. В крайна сметка е напълно логично, че той създава първото впечатление за средата и самото дружество.

Да бъдеш на позиция, звучаща по-грандиозно, отколкото е всъщност, е явно голяма работа – или поне на хартия.

Вече има и позиции, свързани със създаването на проблеми, заместващи умело акаунт мениджърите. Забравете скучните формулировки, в кой век живеем?! На практика ролята им е да осигуряват нови клиенти за офиса, но и да гарантират, че настоящите са наистина щастливи от контакта си с фирмата. На тази позиция се търсят непрекъснато проблеми, които е редно да бъдат отстранени навреме.

ИТ и стартиращите компании са тези, които водят тенденциите по отношение на позициите, изненадващи ни със своите наименования. Шантаво или не, битката за кадри там е най-сериозна и предизвикателството е служителите постоянно да се чувстват оценени, както и да не губят мотивация, усещайки, че работят на по-различно място от това в останалите компании.

„Евангелистите“ са позиции, познати за големите технологични играчи. Това са хората, които представляват компанията пред света. Не става дума за пиар екипа, а за всички онези служители, ангажирани да държат речи на различни събития по целия свят.

ИТ компаниите обикновено имат и „посланик на бранда“. Целевата група на позицията са настоящите и бъдещите служители. Това е човекът от скучния отдел „Човешки ресурси“, който има задачата да убеди всички, че това е правилната компания, в която да влеят ценните си умения.

Тук идва желанието на всяка фирма да покаже, че не е като останалите си конкуренти, а напротив – тя е иновативна и постоянно търсеща промяна, способна да задържи с ценностите си важните за тях кадри.

Разбира се, няма как толкова откачени позиции да наложат свеж тон в компанията, ако тя не е реално такава. Експертите са на мнение, че самоцелното им налагане върху визитните картички може да има само временен маркетинг ефект, а в дългосрочен план даже може да се окаже вредно като практика. И самите „посланици на бранда“ или „размирниците“ няма как да се чувстват комфортно в ролята си, ако самата компания не предразполага към това.

Задържането на ценните служители е значително по-важно днес, отколкото е било преди десет или повече години, и това се е превърнало в мисия, поне за компаниите, които осъзнават важността на темата.

Целта на всеки бизнес е да печели, а ценните хора в една компания са такива, защото добавят стойност в нейния финансов баланс Не винаги обаче това е най-важното, когато говорим за хората – те са мислещи индивиди, които общуват и влияят на останалите със своето присъствие, резултати или амбиции. Това ги прави повече от цифри, повече от спестен разход или краен срок.

Може би задържането на опитните служители е свързано предимно със създаване на усещане във всеки един човек, че ценен, за да е спокоен за своето професионално бъдеще. Той се отличава по усмивката, положителното мислене и намерението да дава повече, отколкото изискват от него.
Сподели
За автора
Epis

Информацията, която търсите...

Свързани публикации
Коментари