Законите на търговците в интернет
6110 прегледа
0 Коментара
Как компаниите би следвало да ухажват потребителите
Търговците вече трябва да са наясно, че зависят почти напълно от потребителите в мрежата. Чрез тяхната активност определени марки излизат на предни позиции, което ги прави още по-търсени.
Има смисъл да се работи целенасочено върху интереса на интернет посетителите, които трябва да превърнем в свои верни приятели. Само така бизнесът ни ще подобри състоянието си, а ние ще сме особено доволни от резултатите.
В днешно време най-надеждният източник на информация се оказва близкият човек или познат, на когото имаме доверие и е бил доволен от дадена услуга и стока. Нито някаква реклама, нито настойчиви препоръки от специалисти могат да се конкурират с израза „така каза Ели“.
Една компания има страхотно предимство пред останалите, ако е успяла да пробие в сърцата на своите последователи в социалните мрежи. Посланията, които се генерират не винаги са достатъчни, за да се постигне търсеният ефект, но усилията не бива да спират в никакъв случай.
Как да сме социално атрактивни
Маркетингът обича стратегиите и проучванията, но е важно да се съсредоточим и върху мненията на потребителите за съответния бранд, за отношението им към него, както и към поведението на конкуренцията в социалната мрежа.
В книгата "Стратегия за присъствие в социалните медии: Маркетинг и реклама в условия¬та на потребителска революция" на Кийт Куисънбери е описана работеща схема за одит на фирмата в интернет. Следва се принципния модел, включващ въпросите кой, къде, какво, кога и защо с въвеждащ текст, използван масово от журналистите.
Трябва да изследваме кой и в кои канали обсъжда марката, както и с каква степен на добронамереност го прави, дали е доволен или е разочарован, как се възприема позицията от околните и техните реакции. Редно е още да се анализира съдържанието, какво показва то, както и емоциите, които провокира – дали те са положителни или негативни. Броят мнения, коментари и споделяния е статистика, която ще ни отговори на въпроса кога се забелязва честотата на активност от страна на потребителите. И не на последно място, търсим подробно защо се е стигнало до похвали или оплаквания.
Собствениците на компаниите могат да се видят отстрани чрез извършването на такъв одит. Все едно те са потребителите на марката, което ще доведе до промяна на нагласите и до насочване към правилните стъпки за в бъдеще.
Много популярни имена си взимат поука и обръщат все повече внимание върху присъствието си във Фейсбук, Гугъл + или Туитър. Диалогът с потребителите става все по-значим и полезен за фирмите, които неизменно трябва да присъстват онлайн. Някои дори създават свои приложения, за да държат по-тесен контакт с потенциалните си клиенти.
Много е важно да сме наясно с предпочитанията на целевата група, която не просто пребивава в интернет, а има своите лични представи и очаквания. Ако съумеете да ги задоволите, то вие ставате номер 1 – гарантирано!
Тематичните групи обикновено се разрастват, ако в тях кипи динамика и полезно действие. Дискусиите са част от общността и не може да си позволите да бъдете просто една красива визитка във Фейсбук. Вие трябва да сте фактор, както и средище за среща на потребителите, обединени от един и същи интерес.
Методиките за поощряване на потребителите са различни, но като за начало, вие е необходимо да започнете да ги забелязвате като личности, а не като неодушевени бройки в пространството. От там нататък трябва да наблюдавате каква е активността им и в кои приложения се изявяват.
Вероятно те биха искали да видят вашата компания в Инстаграм? Не чакайте, регистрирайте профил и започнете да подхранвате интереса на съществуващите ви фенове. Те вече са дали своя лайк за вас, но ако „ухажването“ не спре до тук, бихте могли да извлечете доста по-големи взаимни ползи.
Присъствието на потребителите не е статично, те очакват да бъдат въвлечени в един неспирен танц, за да могат непрекъснато да се забавляват и да си доставят удоволствие. Дори и да сте сериозна марка, винаги има как да им покажете, че не сте просто търговци, а имате по-висша идея, заложена в дейността ви, и че за тях би трябвало да е чест, да бъдат рамо до рамо с вас, също като партньори в живота.