Законите на търговците в интернет
5972 прегледа
0 Коментара
Как компаниите би следвало да ухажват потребителите
Търговците вече трябва да са наясно, че зависят почти напълно от потребителите в мрежата. Чрез тяхната активност определени марки излизат на предни позиции, което ги прави още по-търсени.
Има смисъл да се работи целенасочено върху интереса на интернет посетителите, които трябва да превърнем в свои верни приятели. Само така бизнесът ни ще подобри състоянието си, а ние ще сме особено доволни от резултатите.
В днешно време най-надеждният източник на информация се оказва близкият човек или познат, на когото имаме доверие и е бил доволен от дадена услуга и стока. Нито някаква реклама, нито настойчиви препоръки от специалисти могат да се конкурират с израза „така каза Ели“.
Една компания има страхотно предимство пред останалите, ако е успяла да пробие в сърцата на своите последователи в социалните мрежи. Посланията, които се генерират не винаги са достатъчни, за да се постигне търсеният ефект, но усилията не бива да спират в никакъв случай.
Как да сме социално атрактивни
Маркетингът обича стратегиите и проучванията, но е важно да се съсредоточим и върху мненията на потребителите за съответния бранд, за отношението им към него, както и към поведението на конкуренцията в социалната мрежа.
В книгата "Стратегия за присъствие в социалните медии: Маркетинг и реклама в условия¬та на потребителска революция" на Кийт Куисънбери е описана работеща схема за одит на фирмата в интернет. Следва се принципния модел, включващ въпросите кой, къде, какво, кога и защо с въвеждащ текст, използван масово от журналистите.
Трябва да изследваме кой и в кои канали обсъжда марката, както и с каква степен на добронамереност го прави, дали е доволен или е разочарован, как се възприема позицията от околните и техните реакции. Редно е още да се анализира съдържанието, какво показва то, както и емоциите, които провокира – дали те са положителни или негативни. Броят мнения, коментари и споделяния е статистика, която ще ни отговори на въпроса кога се забелязва честотата на активност от страна на потребителите. И не на последно място, търсим подробно защо се е стигнало до похвали или оплаквания.
![социално атрактивни](/userfiles/uploads/socialno-atraktivni.jpg)
Собствениците на компаниите могат да се видят отстрани чрез извършването на такъв одит. Все едно те са потребителите на марката, което ще доведе до промяна на нагласите и до насочване към правилните стъпки за в бъдеще.
Много популярни имена си взимат поука и обръщат все повече внимание върху присъствието си във Фейсбук, Гугъл + или Туитър. Диалогът с потребителите става все по-значим и полезен за фирмите, които неизменно трябва да присъстват онлайн. Някои дори създават свои приложения, за да държат по-тесен контакт с потенциалните си клиенти.
Много е важно да сме наясно с предпочитанията на целевата група, която не просто пребивава в интернет, а има своите лични представи и очаквания. Ако съумеете да ги задоволите, то вие ставате номер 1 – гарантирано!
Тематичните групи обикновено се разрастват, ако в тях кипи динамика и полезно действие. Дискусиите са част от общността и не може да си позволите да бъдете просто една красива визитка във Фейсбук. Вие трябва да сте фактор, както и средище за среща на потребителите, обединени от един и същи интерес.
Методиките за поощряване на потребителите са различни, но като за начало, вие е необходимо да започнете да ги забелязвате като личности, а не като неодушевени бройки в пространството. От там нататък трябва да наблюдавате каква е активността им и в кои приложения се изявяват.
Вероятно те биха искали да видят вашата компания в Инстаграм? Не чакайте, регистрирайте профил и започнете да подхранвате интереса на съществуващите ви фенове. Те вече са дали своя лайк за вас, но ако „ухажването“ не спре до тук, бихте могли да извлечете доста по-големи взаимни ползи.
Присъствието на потребителите не е статично, те очакват да бъдат въвлечени в един неспирен танц, за да могат непрекъснато да се забавляват и да си доставят удоволствие. Дори и да сте сериозна марка, винаги има как да им покажете, че не сте просто търговци, а имате по-висша идея, заложена в дейността ви, и че за тях би трябвало да е чест, да бъдат рамо до рамо с вас, също като партньори в живота.