Как да се предпазим от автомобилни апаши?
11441 прегледа
0 Коментара
Напредването на техниката улеснява не само притежателите на коли, но и автомобилните апаши също. Някои от тях действат твърде грубо – с камък или отвертка. По-прецизните в професията действат със съвременни методи, но целта е една и съща – да откраднат возилото. Въпросът е можем ли поне малко да им попречим?
По данни на полицията „интелигентните” автоджамбази използват в работата си най-вече грабер – това е система за копиране на сигнала на дистанционното на колата, така наречения безключов достъп, който притежават повечето от новите автомобили.
Крадците често работят по двойки, въоръжени със специални устройства, които фиксират сигнала от дистанционното на ключа, след което го възпроизвеждат. Единият от апашите следва водача от няколко метра разстояние, докато другият приема сигнала и когато собственикът се отдалечи, безпроблемно я отваря.
По този начин, престъпниците фактически правят копие на електронния ключ от вашата кола. Любопитното е, че по-рано така се крадяха скъпи модели, но сега, когато почти няма нова кола без дистанционно отключване, апашите не подбират. В доста от случаите, когато код граберът прихваща сигнала, той го и заглушава.
Тогава притежателят на возилото, без да подозира риска, натиска изнервено НЯКОЛКО ПЪТИ копчето на дистанционното си. Ако автомобила ви не се заключи веднага, това е знак, че някой се стреми да разчете сигнала и трябва да се вземат предпазни мерки.
Друга техника е използването на заглушител. Това не позволява на алармата и блокажите на колата да се активират. Тогава шофьорът може да предположи, че батерията на дистанционното се е изхабила, или че сигнализацията се е повредила, и затваря колата с обикновен ключ. Тогава кражбата е детска игра за автомобилния вандал.
Сред най- често срещаните начини, за влизане без разрешение в автомобила, е превъртането на патрона в ключалката. Това се случва в една пета от случаите на откраднати коли. На второ място се нарежда счупването на някое от стъклата - при 15% от всички грабежи. Но доста често, потрошеното стъкло е това на лявата задна врата, а не това на водача.
В класацията пък за най-технологичните кражби е включването на специално устройство към САМ шината на автомобила. Тази манипулация заглушава сигнализацията, като за целта автоджамбазите пробиват дупка в шофьорската врата. Този метод се използва в около една десета от случаите и се прилага най- често при модели от марките Audi, Lexus, Тоуоta и Volkswagen.
След проникването в автомобила, апашът запалва колата отново с помощта на електронен скенер-прехващач или като свърже кабелите на късо. Обучените крадци най- често взломяват електронно конектора за диагностика на колата, чрез който автомонтьорите получават информация за возилото с помощта на специален компютър. Затова опитните сервизни механици препоръчват да се разменят местата на връзките, през определен период от време - веднъж на 24 часа и така радарите на апашите не могат да го засекат. То продължава да работи и след като изключат заглушителя на сигнала.
Винаги е добра идея возилата да бъдат застраховани. Съществуват най- различни застраховки. Тези за най-желаните автомобили са доста скъпи, но не се притеснявайте, има за всякакви мераци, изисквания и цени - заложете на сигурното!
Накрая, но не и по- малко важно, сериозно може да се възпрепятстват действията на зломаджиите с нестандартни за колата, допълнително купени механични ключалки за волана, лоста на предавките, педалите и други. Така наречените "бастуни" се смятат за остарели и заради това пакостниците рядко притежават във себе си инструменти за премахването им. Това би ги забавило, а в техния бизнес най-важното е бързината и те просто се отказват.
По данни на полицията „интелигентните” автоджамбази използват в работата си най-вече грабер – това е система за копиране на сигнала на дистанционното на колата, така наречения безключов достъп, който притежават повечето от новите автомобили.
Крадците често работят по двойки, въоръжени със специални устройства, които фиксират сигнала от дистанционното на ключа, след което го възпроизвеждат. Единият от апашите следва водача от няколко метра разстояние, докато другият приема сигнала и когато собственикът се отдалечи, безпроблемно я отваря.
По този начин, престъпниците фактически правят копие на електронния ключ от вашата кола. Любопитното е, че по-рано така се крадяха скъпи модели, но сега, когато почти няма нова кола без дистанционно отключване, апашите не подбират. В доста от случаите, когато код граберът прихваща сигнала, той го и заглушава.
Тогава притежателят на возилото, без да подозира риска, натиска изнервено НЯКОЛКО ПЪТИ копчето на дистанционното си. Ако автомобила ви не се заключи веднага, това е знак, че някой се стреми да разчете сигнала и трябва да се вземат предпазни мерки.
Друга техника е използването на заглушител. Това не позволява на алармата и блокажите на колата да се активират. Тогава шофьорът може да предположи, че батерията на дистанционното се е изхабила, или че сигнализацията се е повредила, и затваря колата с обикновен ключ. Тогава кражбата е детска игра за автомобилния вандал.
Сред най- често срещаните начини, за влизане без разрешение в автомобила, е превъртането на патрона в ключалката. Това се случва в една пета от случаите на откраднати коли. На второ място се нарежда счупването на някое от стъклата - при 15% от всички грабежи. Но доста често, потрошеното стъкло е това на лявата задна врата, а не това на водача.
В класацията пък за най-технологичните кражби е включването на специално устройство към САМ шината на автомобила. Тази манипулация заглушава сигнализацията, като за целта автоджамбазите пробиват дупка в шофьорската врата. Този метод се използва в около една десета от случаите и се прилага най- често при модели от марките Audi, Lexus, Тоуоta и Volkswagen.
След проникването в автомобила, апашът запалва колата отново с помощта на електронен скенер-прехващач или като свърже кабелите на късо. Обучените крадци най- често взломяват електронно конектора за диагностика на колата, чрез който автомонтьорите получават информация за возилото с помощта на специален компютър. Затова опитните сервизни механици препоръчват да се разменят местата на връзките, през определен период от време - веднъж на 24 часа и така радарите на апашите не могат да го засекат. То продължава да работи и след като изключат заглушителя на сигнала.
Винаги е добра идея возилата да бъдат застраховани. Съществуват най- различни застраховки. Тези за най-желаните автомобили са доста скъпи, но не се притеснявайте, има за всякакви мераци, изисквания и цени - заложете на сигурното!
Накрая, но не и по- малко важно, сериозно може да се възпрепятстват действията на зломаджиите с нестандартни за колата, допълнително купени механични ключалки за волана, лоста на предавките, педалите и други. Така наречените "бастуни" се смятат за остарели и заради това пакостниците рядко притежават във себе си инструменти за премахването им. Това би ги забавило, а в техния бизнес най-важното е бързината и те просто се отказват.