Бизнеса и хората
4507 прегледа
0 Коментара
Партньорите ще ви ценят, ако спазвате някои важни препоръки.
Можем много да научим от хората, които винаги се ползват с доверието на околните. Те просто притежават харизма, която кара отсрещния веднага да ги пожелае за партньори в бизнеса и не само. Не е лесно да се превърнеш в такъв човек, вероятно това е дарба по рождение, но все пак има някои препоръки, които е добре да се спазват.
Имайте предвид, че често се случва подобни личности да се възползват от чара си и накрая да се окажат измамници, а вие техни жертви. Затова интуицията дава ориентир кой стои до вас, но не забравяйте да бъдете нащрек, защото тя не винаги е достатъчна.
Ако се чудим дали да приемем някого на сто процента или не, трябва да си отговорим на няколко въпроса – дали той е компетентен, какви са намеренията му, почтен ли е. Едва тогава може да се хвърлим с главата напред и да правим общи крачки заедно.
Има универсални правила за печелене на доверие, но на първо място си остава честността и искреността. Не може да задържите уважението на околните, ако не залагате на тях, а веднъж загубено, то надали ще ви се възвърне.
Думата си тежи
Дадената дума е нещо като закон, винаги, когато поемете ангажимент, го изпълнявайте. Така ще впечатлите колегите и партньорите си в бизнеса, те ще ви ценят и ще бъдат сигурни, че могат да разчитат на вас.
Ако срещнете препятствия, споделете какво се случва, обяснете причината и потърсете разбиране. Никой няма да ви откаже човешко отношение, освен ако вие самите не изчезнете вдън земя и те да стоят и да се чудят защо се държите така.
Само истината
Истината има едно голямо предимство – тя не е нужно да се съчинява, затова е най- лесно да се ползваме от нея. Макар повечето от нас да смятат, че не са лъжци, често става така, че се преувеличават цифри, премълчават се рискове, представят се нещата в друга светлина, посочва бившият шеф на издателство Thomas Nelson Майкъл Хайът.
Той в момента се занимава с въпросите на лидерството и е убеден, че не трябва да крием негативните страни на дадено начинание, за да спестим истината на другите. Никога не трябва да ги оставаме с нереални очаквания.
Прозрачност
Много важна точка, ако искаме една гладка и естествена комуникация, която буди доверие в бизнеса. Винаги предоставяйте цялата необходима информация, дори тя да не е особено удобна. Преценявайте кое би могло да бъде в услуга и от полза на хората, затова не го спестявайте.
Без обвинения
Взаимните обвинения водят до пълна катастрофа в отношенията – това важи и за бизнес делата. Размахването на пръст, повишаването на тон, резките думи ще натегнат атмосферата и ще спъват непрекъснато работата. Хубаво е, когато има грешки, да се обсъждат и да се черпи опит от тях, а не да се търси отговорност с идеята да се стига до конфликт.
Авторитарният тон е непростим
Наставленията и вечните съвети, казани от позицията на авторитет, оставете за възпитанието на децата. Тук не може да си позволите да го правите постоянно, защото ще демотивирате хората. Трябва да им осигурите свобода и възможност да поемат отговорност, така те ще се справят по- добре с работата си, отколкото ако им се месите.
Точност и коректност
Закъснявате ли, веднага ще оставите усещането за несериозност. Вие трябва да сте точни, така съвсем ще затвърдите впечатлението, че в поведението ви сте коректни и лоялни. Почти никой не вярва на човек, който често не спазва уговорките си и идва по- късно от уречения час.
Можем много да научим от хората, които винаги се ползват с доверието на околните. Те просто притежават харизма, която кара отсрещния веднага да ги пожелае за партньори в бизнеса и не само. Не е лесно да се превърнеш в такъв човек, вероятно това е дарба по рождение, но все пак има някои препоръки, които е добре да се спазват.
Имайте предвид, че често се случва подобни личности да се възползват от чара си и накрая да се окажат измамници, а вие техни жертви. Затова интуицията дава ориентир кой стои до вас, но не забравяйте да бъдете нащрек, защото тя не винаги е достатъчна.
Ако се чудим дали да приемем някого на сто процента или не, трябва да си отговорим на няколко въпроса – дали той е компетентен, какви са намеренията му, почтен ли е. Едва тогава може да се хвърлим с главата напред и да правим общи крачки заедно.
Има универсални правила за печелене на доверие, но на първо място си остава честността и искреността. Не може да задържите уважението на околните, ако не залагате на тях, а веднъж загубено, то надали ще ви се възвърне.
Думата си тежи
Дадената дума е нещо като закон, винаги, когато поемете ангажимент, го изпълнявайте. Така ще впечатлите колегите и партньорите си в бизнеса, те ще ви ценят и ще бъдат сигурни, че могат да разчитат на вас.
Ако срещнете препятствия, споделете какво се случва, обяснете причината и потърсете разбиране. Никой няма да ви откаже човешко отношение, освен ако вие самите не изчезнете вдън земя и те да стоят и да се чудят защо се държите така.
Само истината
Истината има едно голямо предимство – тя не е нужно да се съчинява, затова е най- лесно да се ползваме от нея. Макар повечето от нас да смятат, че не са лъжци, често става така, че се преувеличават цифри, премълчават се рискове, представят се нещата в друга светлина, посочва бившият шеф на издателство Thomas Nelson Майкъл Хайът.
Той в момента се занимава с въпросите на лидерството и е убеден, че не трябва да крием негативните страни на дадено начинание, за да спестим истината на другите. Никога не трябва да ги оставаме с нереални очаквания.
Прозрачност
Много важна точка, ако искаме една гладка и естествена комуникация, която буди доверие в бизнеса. Винаги предоставяйте цялата необходима информация, дори тя да не е особено удобна. Преценявайте кое би могло да бъде в услуга и от полза на хората, затова не го спестявайте.
Без обвинения
Взаимните обвинения водят до пълна катастрофа в отношенията – това важи и за бизнес делата. Размахването на пръст, повишаването на тон, резките думи ще натегнат атмосферата и ще спъват непрекъснато работата. Хубаво е, когато има грешки, да се обсъждат и да се черпи опит от тях, а не да се търси отговорност с идеята да се стига до конфликт.
Авторитарният тон е непростим
Наставленията и вечните съвети, казани от позицията на авторитет, оставете за възпитанието на децата. Тук не може да си позволите да го правите постоянно, защото ще демотивирате хората. Трябва да им осигурите свобода и възможност да поемат отговорност, така те ще се справят по- добре с работата си, отколкото ако им се месите.
Точност и коректност
Закъснявате ли, веднага ще оставите усещането за несериозност. Вие трябва да сте точни, така съвсем ще затвърдите впечатлението, че в поведението ви сте коректни и лоялни. Почти никой не вярва на човек, който често не спазва уговорките си и идва по- късно от уречения час.