Как да се готвим и да печелим награди на бизнес конкурси
4787 прегледа
0 Коментара
Днес не винаги печели най-добрият, днес печели този, който презентира най-добре себе си
Печалбите понякога идват и от награди. Конкурсите за постижения в бизнеса, които стават все по-популярни в обществото, го доказват. Да се качиш на сцената и да получиш признание за активната си дейност и усилията на терен, е неповторимо изживяване. Адреналинът не може да бъде описан, а още по-хубавото е, че впоследствие събитието дава своето реално и благотворно отражение върху самия бизнес.
За да достигнеш описания успех обаче, трябва да се подготвиш сериозно за отговорната работа, която ти предстои. Печеленето на награди е ангажимент, който изисква не само време, но също проучване и отдаденост на идеята. Като за начало трябва да се ориентирате не към фалшиви конкурси, а към големите и смислени надпревари, които носят същински ползи за имиджа на компанията.
Само най-добрите проекти ли печелят награди? Не, това е абсолютен мит! Статуетките отиват при тези, които са представили най-старателно добрите си проекти.
Ключови са критериите и особеностите на съответния престижен конкурс, на които трябва максимално да отговаряте, за да впечатлите оценяващите. Стриктни трябва да сте по отношение на документите и цифрите, да приложите допълнителни материали и да не допускате гафове със стилистиката при формулирането на текстовете и кандидатстването. Редица кампании често не могат да пробият, само защото са се представили зле – избрали са неправилна категория, не са били фокусирани, нито достатъчно амбициозни.
Ето няколко полезни стъпки, които ще ви насочат и ще ви издадат тайните на мениджърите, устремени към печеленето на призове за своите фирми:
Преценете кой от служителите ви може да поеме тази задача и има опит с презентацията на проекти. Той трябва да е в течение не само на процедурата, но и да е запознат с логиката на конкурсите изобщо. Не е задължително това да е секретарката или човек от финансовия отдел. Не гледайте на подготовката на ентрито като досадна подробност. Конкурсният мениджър трябва да се потруди здраво върху документацията, а също така и да координира целия процес наравно с ръководството.
Има важни подробности, които трябва да знаете. Всеки конкурс има своя история, създаден е през определен период, има ярки личности сред победителите през годините. Проучете всичко това, както и кои са спонсорите, медийните партньори, журито на проявата. Други съществени детайли са може ли да се разчита на международна подкрепа, регистрирани ли са спорни казуси и скандали, връщани ли са награди и т.н. Осъществете контакт с персона, която вече е била отличавана с награда от този конкурс. Ще добиете лични впечатления и ще обмените ценен опит. Ако не кандидатствате за първи път, вероятно може да отчетете грешките и пропуските си в миналото.
Първосигналният избор не е препоръчителен. Той е обвързан с основната ви цел – с каква награда искате да окичите компанията си, дали това ще бъде най-качествен продукт, най-благонадежден работодател, инвеститор на годината и прочие варианти. Всичко зависи от корпоративните ви намерения.
Сред категориите ще има някои, които са по-търсени, както и такива, които са традиционно непривлекателни. Адаптирайте участието си така, че да откриете своята ниша, както и да се преборите евентуално с по-малка конкуренция.
Без да се натрапвате, винаги може да осъществите партньорска близост с организаторите на конкурса. Това винаги помага. Те няма да ви гарантират успех, но ще получите възможността да усетите духа и ценностите отблизо, не да се водите само по разпространената информация. Философията, която стои зад конкурса, е наистина важна. В посланието мениджър на годината или най-добър работодател всеки влага допълнителен нюанс в основния смисъл. Ако изградим по-тесни контакти и отношения със създателите на бизнес състезанието, ще се справим по-адекватно с презентацията си.
Категорично забранено е, а и ще остави трайно лош вкус, ако по някакъв начин се опитвате да влияете върху човек от журито. Не си позволявайте подобни нечестни похвати, защото това ще се отрази и на реномето ви. Отделна тема е, че едва ли ще постигнете някакъв резултат – дори да допуснем, че е възможно, победата няма да е сладка, а ще бъде просто една формалност.
Новите технологии се поощряват в бизнес средите. Ясно е, че ако предлагате иновативни продукти, вие сте поне една крачка пред другите. В конкурса, който предстои да се включите, вероятно ще има по-изявени компании и браншове. Заложете на своите постижения, но все пак бъдете осведомени кои се толерират предимно и ако е нужно, подберете различна категория или дори друг конкурс.
Документите може да представите в последния ден на срока или максимум два дни преди това. Не е необходимо да се престаравате и да прибързвате, защото ранното изпращане може да крие и известни рискове. Най-важното е, че ако нещо се сетите да допълните, то няма да имате опция да реагирате.
Трябва ли да вярвате, че ще извоювате победа? Отново не! Това е следващ мит, който ще обезсмисли енергията, която бихте вложили до последно. Не само нашият проект, финансовите ни данни и уменията ни са достойни да бъдат отличени. Самочувствието е похвално, но не винаги е толкова плодотворно. Ако не се сдобиете с желаната награда, може да сработи и механизмът на когнитивния дисонанс – не са ни дали приза, само защото всичко е нагласено и има задкулисие... Не се въвличайте в подобни схеми, не се успивайте, надявайки се, че носите златното яйце, и бъдете активни до края.
Печалбите понякога идват и от награди. Конкурсите за постижения в бизнеса, които стават все по-популярни в обществото, го доказват. Да се качиш на сцената и да получиш признание за активната си дейност и усилията на терен, е неповторимо изживяване. Адреналинът не може да бъде описан, а още по-хубавото е, че впоследствие събитието дава своето реално и благотворно отражение върху самия бизнес.
За да достигнеш описания успех обаче, трябва да се подготвиш сериозно за отговорната работа, която ти предстои. Печеленето на награди е ангажимент, който изисква не само време, но също проучване и отдаденост на идеята. Като за начало трябва да се ориентирате не към фалшиви конкурси, а към големите и смислени надпревари, които носят същински ползи за имиджа на компанията.
Само най-добрите проекти ли печелят награди? Не, това е абсолютен мит! Статуетките отиват при тези, които са представили най-старателно добрите си проекти.
Ключови са критериите и особеностите на съответния престижен конкурс, на които трябва максимално да отговаряте, за да впечатлите оценяващите. Стриктни трябва да сте по отношение на документите и цифрите, да приложите допълнителни материали и да не допускате гафове със стилистиката при формулирането на текстовете и кандидатстването. Редица кампании често не могат да пробият, само защото са се представили зле – избрали са неправилна категория, не са били фокусирани, нито достатъчно амбициозни.
Ето няколко полезни стъпки, които ще ви насочат и ще ви издадат тайните на мениджърите, устремени към печеленето на призове за своите фирми:
Натоварете със задачата опитен човек
Преценете кой от служителите ви може да поеме тази задача и има опит с презентацията на проекти. Той трябва да е в течение не само на процедурата, но и да е запознат с логиката на конкурсите изобщо. Не е задължително това да е секретарката или човек от финансовия отдел. Не гледайте на подготовката на ентрито като досадна подробност. Конкурсният мениджър трябва да се потруди здраво върху документацията, а също така и да координира целия процес наравно с ръководството.
Бекграундът на конкурса
Има важни подробности, които трябва да знаете. Всеки конкурс има своя история, създаден е през определен период, има ярки личности сред победителите през годините. Проучете всичко това, както и кои са спонсорите, медийните партньори, журито на проявата. Други съществени детайли са може ли да се разчита на международна подкрепа, регистрирани ли са спорни казуси и скандали, връщани ли са награди и т.н. Осъществете контакт с персона, която вече е била отличавана с награда от този конкурс. Ще добиете лични впечатления и ще обмените ценен опит. Ако не кандидатствате за първи път, вероятно може да отчетете грешките и пропуските си в миналото.
Правилен избор на категория
Първосигналният избор не е препоръчителен. Той е обвързан с основната ви цел – с каква награда искате да окичите компанията си, дали това ще бъде най-качествен продукт, най-благонадежден работодател, инвеститор на годината и прочие варианти. Всичко зависи от корпоративните ви намерения.
Сред категориите ще има някои, които са по-търсени, както и такива, които са традиционно непривлекателни. Адаптирайте участието си така, че да откриете своята ниша, както и да се преборите евентуално с по-малка конкуренция.
Близки срещи с организаторите
Без да се натрапвате, винаги може да осъществите партньорска близост с организаторите на конкурса. Това винаги помага. Те няма да ви гарантират успех, но ще получите възможността да усетите духа и ценностите отблизо, не да се водите само по разпространената информация. Философията, която стои зад конкурса, е наистина важна. В посланието мениджър на годината или най-добър работодател всеки влага допълнителен нюанс в основния смисъл. Ако изградим по-тесни контакти и отношения със създателите на бизнес състезанието, ще се справим по-адекватно с презентацията си.
Без нечестни похвати
Категорично забранено е, а и ще остави трайно лош вкус, ако по някакъв начин се опитвате да влияете върху човек от журито. Не си позволявайте подобни нечестни похвати, защото това ще се отрази и на реномето ви. Отделна тема е, че едва ли ще постигнете някакъв резултат – дори да допуснем, че е възможно, победата няма да е сладка, а ще бъде просто една формалност.
Иновативни и привилегировани
Новите технологии се поощряват в бизнес средите. Ясно е, че ако предлагате иновативни продукти, вие сте поне една крачка пред другите. В конкурса, който предстои да се включите, вероятно ще има по-изявени компании и браншове. Заложете на своите постижения, но все пак бъдете осведомени кои се толерират предимно и ако е нужно, подберете различна категория или дори друг конкурс.
Точното време
Документите може да представите в последния ден на срока или максимум два дни преди това. Не е необходимо да се престаравате и да прибързвате, защото ранното изпращане може да крие и известни рискове. Най-важното е, че ако нещо се сетите да допълните, то няма да имате опция да реагирате.
Трябва ли да вярвате, че ще извоювате победа? Отново не! Това е следващ мит, който ще обезсмисли енергията, която бихте вложили до последно. Не само нашият проект, финансовите ни данни и уменията ни са достойни да бъдат отличени. Самочувствието е похвално, но не винаги е толкова плодотворно. Ако не се сдобиете с желаната награда, може да сработи и механизмът на когнитивния дисонанс – не са ни дали приза, само защото всичко е нагласено и има задкулисие... Не се въвличайте в подобни схеми, не се успивайте, надявайки се, че носите златното яйце, и бъдете активни до края.