Продажбите на дребно се движат от качество и промоции
5278 прегледа
0 Коментара
Онлайн търговията най-сетне излиза на предни позиции
Българите вече харчат за лични нужди повече, отколкото бяха склонни да го правят през последните години, сочат актуалните данни. Свикналите да се ограничават не са станали по-добре финансово, а са осъзнали, че си струва да влагат в качество.
Маркетинговите проучвания по поръчка на Европейската комисия показват, че нашенецът е все така негативен в очакванията си спрямо икономиката ни, по отношение на спестяванията си и безработицата. Но по изчисления на НСИ потреблението у нас за 2014-та година е по-високо с 3.7 на сто. То е значим фактор при формирането на брутния вътрешен продукт, което съответно оказва принос за ръста на икономическите показатели.
Песимизмът на хората започнал да намалява от втората половина на 2013-та, а през май 2014-та домакинствата съвсем се отпуснали да правят разходи, която тенденция нараства бавно и до днес. Тук обаче трудно може да се говори за някакъв оптимизъм, а по-скоро за нюанси в трайната насока на песимизма, категорични са експерти.
Продължителното затягане на коланите довело точно до това – всички са уморени от кризата и въпреки мизерното покачване на работната заплата (едва 2.2 на сто за пет години назад), дълго отлаганите покупки вече са факт. Ниските лихви по депозитите в банките и скорошния фалит на КТБ също са причина мнозина да не кътат пари за черни дни, а вместо това да ги вложат в стоки като битова техника, електроника, мебели.
Кой, как и кога
Традиционният ежедневен пазар също бележи известно покачване. Храните, напитките, санитарните материали поглъщат 44 на сто от харчовете на българите, гласят цифрите на компанията Gfk. 4 % са скочили средствата, които се дават за бързооборотни стоки през миналата година.
Интересен факт е пренасочването към по-скъпи продукти и по-класни категории от тях – примерно зехтин вместо олио. Освен качество, родният потребител вече следи усърдно за промоциите. Те самите са нараснали с 11 процента през 2014-та година.
В хипермаркетите се забелязва скок от 16 процента за похарчени на промоция продукти, при бързооборотните стоки той е средно 17 процента. Ако предварително харесани марки пуснат намаления, интересът към тях е още по-засилен, разкрива изследването на Shopper Trends 2013-2014 г.
Цената си остава все така важна, но вече е като допълнение на картината, когато българинът избира да купува в даден магазин.
Продажбите на нови коли, които са един от индикаторите за развитие на потреблението и икономиката, също са нараснали през през 2014 г. Асоциацията на европейските автомобилни производители посочва, че те са се увеличили с 5,2 процента до 20 359 броя.
При употребяваните коли се отчита по-скоро застой, твърдят в наблюденията си от Асоциацията на вносителите им. Сериозен е отливът при лъскавите возила, които струват над 30 хиляди лева, както и при тези на възраст над десет години.
Високотехнологичните продукти не са особено търсени през 2014-та година, но смартфоните и таблетите, както и аксесоарите към тях, продължават да движат ръста на пазара.
Онлайн продажбите дават надежди, че ИТ стоките тепърва ще търпят по-активни процеси. Именно този вид търговия има безспорно впечатляващ ръст, което е една любопитна и не чак толкова изненадваща новина. НСИ съобщава, че магазините в интернет са реализирали с 15 на сто повече продажби през миналата година и те вече надхвърлят 5 милиарда лева.
Желаещите да се сдобият със стока чрез виртуалното пространство са се увеличили с 35 на сто до 925 хиляди души. 1,35 милиона онлайн магазини са използвани през 2014-та година, а 772 хиляди от тях са български. В момента най-предпочитаните стоки за поръчки онлайн са дрехите, следват ги домашните потреби, храните, напитките и техниката.
Българите вече харчат за лични нужди повече, отколкото бяха склонни да го правят през последните години, сочат актуалните данни. Свикналите да се ограничават не са станали по-добре финансово, а са осъзнали, че си струва да влагат в качество.
Маркетинговите проучвания по поръчка на Европейската комисия показват, че нашенецът е все така негативен в очакванията си спрямо икономиката ни, по отношение на спестяванията си и безработицата. Но по изчисления на НСИ потреблението у нас за 2014-та година е по-високо с 3.7 на сто. То е значим фактор при формирането на брутния вътрешен продукт, което съответно оказва принос за ръста на икономическите показатели.
Песимизмът на хората започнал да намалява от втората половина на 2013-та, а през май 2014-та домакинствата съвсем се отпуснали да правят разходи, която тенденция нараства бавно и до днес. Тук обаче трудно може да се говори за някакъв оптимизъм, а по-скоро за нюанси в трайната насока на песимизма, категорични са експерти.
Продължителното затягане на коланите довело точно до това – всички са уморени от кризата и въпреки мизерното покачване на работната заплата (едва 2.2 на сто за пет години назад), дълго отлаганите покупки вече са факт. Ниските лихви по депозитите в банките и скорошния фалит на КТБ също са причина мнозина да не кътат пари за черни дни, а вместо това да ги вложат в стоки като битова техника, електроника, мебели.
Кой, как и кога
Традиционният ежедневен пазар също бележи известно покачване. Храните, напитките, санитарните материали поглъщат 44 на сто от харчовете на българите, гласят цифрите на компанията Gfk. 4 % са скочили средствата, които се дават за бързооборотни стоки през миналата година.
Интересен факт е пренасочването към по-скъпи продукти и по-класни категории от тях – примерно зехтин вместо олио. Освен качество, родният потребител вече следи усърдно за промоциите. Те самите са нараснали с 11 процента през 2014-та година.
В хипермаркетите се забелязва скок от 16 процента за похарчени на промоция продукти, при бързооборотните стоки той е средно 17 процента. Ако предварително харесани марки пуснат намаления, интересът към тях е още по-засилен, разкрива изследването на Shopper Trends 2013-2014 г.
Цената си остава все така важна, но вече е като допълнение на картината, когато българинът избира да купува в даден магазин.
Продажбите на нови коли, които са един от индикаторите за развитие на потреблението и икономиката, също са нараснали през през 2014 г. Асоциацията на европейските автомобилни производители посочва, че те са се увеличили с 5,2 процента до 20 359 броя.
При употребяваните коли се отчита по-скоро застой, твърдят в наблюденията си от Асоциацията на вносителите им. Сериозен е отливът при лъскавите возила, които струват над 30 хиляди лева, както и при тези на възраст над десет години.
Високотехнологичните продукти не са особено търсени през 2014-та година, но смартфоните и таблетите, както и аксесоарите към тях, продължават да движат ръста на пазара.
Онлайн продажбите дават надежди, че ИТ стоките тепърва ще търпят по-активни процеси. Именно този вид търговия има безспорно впечатляващ ръст, което е една любопитна и не чак толкова изненадваща новина. НСИ съобщава, че магазините в интернет са реализирали с 15 на сто повече продажби през миналата година и те вече надхвърлят 5 милиарда лева.
Желаещите да се сдобият със стока чрез виртуалното пространство са се увеличили с 35 на сто до 925 хиляди души. 1,35 милиона онлайн магазини са използвани през 2014-та година, а 772 хиляди от тях са български. В момента най-предпочитаните стоки за поръчки онлайн са дрехите, следват ги домашните потреби, храните, напитките и техниката.