Разглезени ли са потребителите, или подходът ни е грешен
2772 прегледа
0 Коментара
Не всичко е въпрос на солидни инвестиции, основното се крие в характера на вашата компания.
Ако искаме да прогресираме и да правим впечатление на околните със своите продукти, ние трябва да бъдем в крак с времето. Светът се променя, далеч по-бързо, отколкото понякога успяваме да отчетем на момента. Някои от разместванията на пластовете се случват под повърхността, но оказват сериозно влияние, докато ние сме свикнали да караме по инерция и да правим едно и също, очаквайки различни резултати.
Новата реалност изисква съвсем друг подход, а брандовете трябва да се подготвят, ако искат да задържат позициите си.
Днес ние не можем да контролираме мнението на хората. Информацията ги залива отвсякъде, а когато те търсят подробности за дадена стока или услуга, няма как да се доверят само на рекламите или сайта на компанията. Източниците са щедри към тях и ще им предоставят всичко необходимо. За да съставят изводите си, потребителите ще проследят рейтингите в онлайн платформите, ще проучат данните в социалните мрежи и форумите, ще обменят опит с други ползватели.
Ако компанията ни изпитва затруднения и недостатъци, с които не сме съумели да се справим, би било почти невъзможно това да остане скрито-покрито. Честното и открито отношение се цени повече, а и то ни дава огромно предимство. Не е нужно да си служим с лъжливи твърдения, които не можем да докажем, нито да диктуваме онова, което искаме да говорят за нас. Комуникацията не носи особено големи ползи, ако е лишена от послание със смисъл и залага предимно на самохвалство. Нека това, което имате да кажете, да бъде изпълнено със съдържание и да не подценява аудиторията. Спестете си остроумните подмятания и изтъквания на фона на конкуренцията, бъдете прями и достигнете до умовете на хората.
Потребителите са отличен ориентир за много наши бъдещи действия, но те не могат да бъдат единственият. За мнозина годините, които предстоят, не дават заявка за положителна развръзка. Според тях справедливост няма, а притесненията са ги завладели по ред причини – дали няма да останат без работа, стъпвайки на нестабилна почва и насред непрекъснати промени. Положението е особено критично в по-малките населени места. Маркетинговите специалисти считат, че проучванията могат да решат доста от проблемите на даден бранд, а реално хората вече не знаят какво искат и дали утре няма да мислят другояче.
Ако разчитаме само на това, за да подготвим рекламните си съобщения, значи сме в грешка. Не можем, а и не бива да бягаме от отговорност, когато градим стратегията си занапред. Трябва да се обърнем към същността си, към характера на фирмата си, когато искаме да разчитаме на устойчив интерес и доверие от страна на потребителите. Просто бъдете себе си!
Празните приказки днес натежават и не казват нищо съществено. Възможности да поддържаме комуникация и да казваме, каквото искаме, пред нас се отварят ежедневно. Има ли кой обаче да ни чуе?
Вниманието на хората не е приковано за дълго и рядко някой може да се похвали, че е намерил път към него, за да го задържи. Ако някой сменя тв канала, друг превключва на следващата радио станция, заглушава звука или прави всичко, за да отстрани нежеланите послания. Той трябва да отчете някои от тях като релевантни, за да навлязат трайно в съзнанието му.
Съветът, който може да е полезен тук е да се залага на забавната страна, да заразяваме с историите си и да бъдем пределно ясни. Ако пропуснем шанса си, утре може да нямаме втори. Помислете върху основното – по какъв начин компанията ви прави живота на хората по-добър и приятен?
Кой би вдигнал ръка, за да потвърди, че има вяра в политиците? Каквото и да си говорим, колкото и някои да го отричат, те не се ползват с доверието на хората. Почти по същия начин нещата стоят и с брандовете. Отношението се припокрива, защото авторитетите днес не респектират по никакъв начин. Кухите реклами и нелепите твърдения през годините казаха своята дума и всички вече са крайно подозрителни.
Днес целта не е рекламата да звучи добре, няма нужда да обещава светло бъдеще, нито да манипулира. Ако не е стойностна, тя изобщо няма да бъде оценена, а ако поиска всеки може да я игнорира. Изградете постоянна връзка с потребителите, предложете им нещо истинско и бъдете искрени. Не забравяйте, че всичко трябва да поднасяте така, че да можете да приложите и реални факти към омайните думи, с които си служите.
Брандовете не са заслужили лоялност и не могат да претендират за такава. Колкото и болезнена да е тази истина, те трябва да приемат положението, за да предприемат качествена промяна. Фирмите, които нямат своя автентичност, едва ли ще оставят следа и ако някой ден те спрат да съществуват, на никого няма да липсват.
Готовите рецепти вече не могат да помогнат, затова копирането от останалите, всъщност води към самоунищожение. Продажбите биха могли да вървят, но до един момент, даже и да продължат, те не са резултат от онази значима притегателна сила, с която са свързани потребителите, а се реализират заради търговски похвати. Ако марката ви не се отличава, купуването на внимание не гарантира сърдечни отношения с хората и продължително доверие, а е само красива опаковка, която може всеки момент да бъде заменена с друга.
Създаването на фалшиви очаквания обаче е безсмислено, ако не можете наистина да ги защитите при нужда и да подобрите ситуацията около себе си. Колкото и средства да бъдат налети в поредната скъпа реклама, тя ще бъде забравена много скоро, ако брандът ви не дава заявка сам по себе си.
Ако искаме да прогресираме и да правим впечатление на околните със своите продукти, ние трябва да бъдем в крак с времето. Светът се променя, далеч по-бързо, отколкото понякога успяваме да отчетем на момента. Някои от разместванията на пластовете се случват под повърхността, но оказват сериозно влияние, докато ние сме свикнали да караме по инерция и да правим едно и също, очаквайки различни резултати.
Новата реалност изисква съвсем друг подход, а брандовете трябва да се подготвят, ако искат да задържат позициите си.
Достъпност на информацията
Днес ние не можем да контролираме мнението на хората. Информацията ги залива отвсякъде, а когато те търсят подробности за дадена стока или услуга, няма как да се доверят само на рекламите или сайта на компанията. Източниците са щедри към тях и ще им предоставят всичко необходимо. За да съставят изводите си, потребителите ще проследят рейтингите в онлайн платформите, ще проучат данните в социалните мрежи и форумите, ще обменят опит с други ползватели.
Ако компанията ни изпитва затруднения и недостатъци, с които не сме съумели да се справим, би било почти невъзможно това да остане скрито-покрито. Честното и открито отношение се цени повече, а и то ни дава огромно предимство. Не е нужно да си служим с лъжливи твърдения, които не можем да докажем, нито да диктуваме онова, което искаме да говорят за нас. Комуникацията не носи особено големи ползи, ако е лишена от послание със смисъл и залага предимно на самохвалство. Нека това, което имате да кажете, да бъде изпълнено със съдържание и да не подценява аудиторията. Спестете си остроумните подмятания и изтъквания на фона на конкуренцията, бъдете прями и достигнете до умовете на хората.
Да бъдем себе си
Потребителите са отличен ориентир за много наши бъдещи действия, но те не могат да бъдат единственият. За мнозина годините, които предстоят, не дават заявка за положителна развръзка. Според тях справедливост няма, а притесненията са ги завладели по ред причини – дали няма да останат без работа, стъпвайки на нестабилна почва и насред непрекъснати промени. Положението е особено критично в по-малките населени места. Маркетинговите специалисти считат, че проучванията могат да решат доста от проблемите на даден бранд, а реално хората вече не знаят какво искат и дали утре няма да мислят другояче.
Ако разчитаме само на това, за да подготвим рекламните си съобщения, значи сме в грешка. Не можем, а и не бива да бягаме от отговорност, когато градим стратегията си занапред. Трябва да се обърнем към същността си, към характера на фирмата си, когато искаме да разчитаме на устойчив интерес и доверие от страна на потребителите. Просто бъдете себе си!
Колкото повече, толкова повече
Празните приказки днес натежават и не казват нищо съществено. Възможности да поддържаме комуникация и да казваме, каквото искаме, пред нас се отварят ежедневно. Има ли кой обаче да ни чуе?
Вниманието на хората не е приковано за дълго и рядко някой може да се похвали, че е намерил път към него, за да го задържи. Ако някой сменя тв канала, друг превключва на следващата радио станция, заглушава звука или прави всичко, за да отстрани нежеланите послания. Той трябва да отчете някои от тях като релевантни, за да навлязат трайно в съзнанието му.
Съветът, който може да е полезен тук е да се залага на забавната страна, да заразяваме с историите си и да бъдем пределно ясни. Ако пропуснем шанса си, утре може да нямаме втори. Помислете върху основното – по какъв начин компанията ви прави живота на хората по-добър и приятен?
Авторитети ли – не, няма такова нещо
Кой би вдигнал ръка, за да потвърди, че има вяра в политиците? Каквото и да си говорим, колкото и някои да го отричат, те не се ползват с доверието на хората. Почти по същия начин нещата стоят и с брандовете. Отношението се припокрива, защото авторитетите днес не респектират по никакъв начин. Кухите реклами и нелепите твърдения през годините казаха своята дума и всички вече са крайно подозрителни.
Днес целта не е рекламата да звучи добре, няма нужда да обещава светло бъдеще, нито да манипулира. Ако не е стойностна, тя изобщо няма да бъде оценена, а ако поиска всеки може да я игнорира. Изградете постоянна връзка с потребителите, предложете им нещо истинско и бъдете искрени. Не забравяйте, че всичко трябва да поднасяте така, че да можете да приложите и реални факти към омайните думи, с които си служите.
Без имитации, нека спечелим лоялност
Брандовете не са заслужили лоялност и не могат да претендират за такава. Колкото и болезнена да е тази истина, те трябва да приемат положението, за да предприемат качествена промяна. Фирмите, които нямат своя автентичност, едва ли ще оставят следа и ако някой ден те спрат да съществуват, на никого няма да липсват.
Готовите рецепти вече не могат да помогнат, затова копирането от останалите, всъщност води към самоунищожение. Продажбите биха могли да вървят, но до един момент, даже и да продължат, те не са резултат от онази значима притегателна сила, с която са свързани потребителите, а се реализират заради търговски похвати. Ако марката ви не се отличава, купуването на внимание не гарантира сърдечни отношения с хората и продължително доверие, а е само красива опаковка, която може всеки момент да бъде заменена с друга.
Създаването на фалшиви очаквания обаче е безсмислено, ако не можете наистина да ги защитите при нужда и да подобрите ситуацията около себе си. Колкото и средства да бъдат налети в поредната скъпа реклама, тя ще бъде забравена много скоро, ако брандът ви не дава заявка сам по себе си.