В трудни моменти: Как да върнем успеха на фирмата си

A+ A-
3303 прегледа 0 Коментара
Често ръководителите забравят основните принципи, които задвижват процеса на растеж отвътре.

Много от компаниите са изправени пред сериозни предизвикателства, които създават редица препятствия пред оцеляването им. Дори след години на прогрес, не съществува гаранция, че няма да се озовете в задънена улица и да се наложи да рестартирате. Някои световни примери в това отношение са изключително вдъхновяващи, а и в трудни моменти би могло да се почерпи опит от тях.

През 2008 година известната верига кафенета „Старбъкс“ претърпява катарзис, а ключова за нейното стабилизиране и растеж се оказва една тридневна конференция. По това време в Ню Орлиънс е преминал разрушителен ураган. На семинара присъстват над 10 хиляди служители, мениджъри, доставчици и подизпълнители. Всички са обединени от всеобщия дух да положат усилия градът да се възстанови от бедствието. Тиймбилдингът се провежда в реални условия, а не като игра, защото идеята е екипът да си припомни, че всяко негово действие е насочено към хората.

Когато има кауза, хората са по-склонни да се включват с плам и от сърце, да инвестират времето си и да преследват целите си. Наистина клиентите са изключително важни, но двигателят на този прогрес, в самата компания – това са личностите, които работят за нея. На проявата пристига и певецът Боно, заедно с когото се анонсира стартът на нова кампания за социална отговорност.

„Старбъкс“ не просто се изправя на крака, а заковава позициите си в международен мащаб. Оптимизират се разходите, закриват се една десета от седемте хиляди кафенета на фирмата – стъпка, която не би могла да бъде избегната, но определяща бъдещето на веригата. Тя се завръща към основните си ценности, с които е създадена и запазва автентичния си характер, повлиян от малките италиански кафенета с онзи вълшебен аромат и любим звук от машината.

Изводите, които могат да се направят в случая са, че ако искаме да надскочим очакванията на своите потребители, ние трябва първо да надминем тези на служителите си.

Друг интересен и знаменателен обрат се отнася до фирмата за доставки на материали за строителството „84 Лъмбър“. Тя не е особено известна в България, но в САЩ е една от най-големите компании, която се управлява от частници. Основателят й Джоу Харди е застигнат от финансовата криза, точно когато решавайки да се разрасне, сменя профила си и започва да инвестира в хижи, хотели и т.н. почивни обекти.

Компанията вече управлява неговата дъщеря Маги Магерко, която с широк замах и огромни активи зад гърба си, придобива собствеността на фирми и закупува частни ферми. Вместо планираните рекордни приходи, през 2006-та година Магерко се налага да уволнява персонал и да съкращава дейности. Причината е, че строителството намалява драстично – наполовина. За да изплати дълговете, тя продава недвижимото имущество на „84 Лъмбър“, както и своите бижута.

В стремежа си да увеличи продажбите, тя се ориентира към нов вид бизнес, създавайки звено за довършителни услуги, свързани с монтирането на врати, боядисването на къщи, поставянето на покриви. Влага средства също в триони, които имат способността да режат дъски за секунди, при това без да се отклоняват от линията с повече от 15 мм. Резултатът е блестящ – фирмата се изстрелва в непозната орбита на развитие и техниката, с която се сдобива, помага да си възвърне печалбите.

Ето няколко важни стъпки, които могат да помогнат в сложни бизнес ситуации:


Задружни и устойчиви


Това, което днес мениджърите подценяват, често им изиграва доста лоша шега. Няма как да вървиш уверено напред, ако не си съумял да заложиш заряд за победа в екипа си. Ако той е загубил хъса си, ако му липсва перспектива, ако губи енергията си – значи трябва да бъдете задружни, за да постигнете устойчивост. Трябва да спечелите хората на своя страна! За да ви последват и да ви подкрепят, те трябва да получат цел и да ви повярват.


Ревизия на разходите


Всяко ново начало е свързано с ревизия на досегашните стъпки и разходи. Не го пренебрегвайте. За да растем, трябва да се освободим от излишното и от онова, което ни тежи. И това са въпроси, които също трябва да бъдат поставяни преди екипа, защото честната комуникация е един от основните принципи за успех в бизнеса.


Отлична продуктивност


Когато служителите се чувстват ангажирани, полезни и ценени, те могат да генерират много повече, а и да бъдат отлично средство за откриване на нови пазарни ниши. Не е толкова страшно те да взимат решения, просто трябва да знаете на кого и какво да делегирате като права.


Иновативен подход


Той може да бъде приложен в доста области – в производството, в самите продукти и в представянето им чрез методите на маркетинга. Качествените подобрения в бизнес средата, винаги са предпоставка и потенциал за растеж. А и те са перфектен стимул за самите служители.


Финансирането


Разбира се, то е задължително, но и не трябва да бъде неразумно. Когато развиваме иновативни проекти, неизбежно се стига до по-сериозно инвестиране. Важно е само да се следва правилото да се прицелим навреме, да сме пестеливи, доколкото ни позволяват обстоятелствата и да разпределяме внимателно наличните си ресурси. Не бива нищо да е на всяка цена и после да се изплаща с такава тежест, че да е като воденичен камък за компанията.
Сподели
За автора
Epis

Информацията, която търсите...

Свързани публикации
Коментари