За Бизнес дамите: 6 задължителни стъпки за успех
9003 прегледа
0 Коментара
В свое интервю за Forbes основателката на iCreate към Educate секцията, Мелиса Пикеринг споделя, че преди да започне бизнес кариерата си, тя изчела десетки книги посветени на жени като нея, на жените в бизнеса. Точно тогава тя осъзнала, че жените в бизнеса имат далеч повече съмнения в себе си, в уменията и шансовете си сред конкуренцията, сравнение с мъжете. И тогава тя си задава въпроса:“Как да оцелея? Как да бъда наистина успешна дама?“
След дълги размишления, придобит опит и много изчетени книги по темата, основателката на iCreate достига до своята лична формула за успех, като според нея, съществуват точно 6 задължителни стъпки, които водят предприемчивите дами към така мечтаната кариера. Ето кои са...
„Когато стартирах iCreate, участвах в една програма, която ме срещна с редица експерти със свой собствен бизнес и със свой собствен начин за привличане на инвестиции. Докато разговарях с тях, осъзнах, че компанията ми силно се отдалечава от фокуса на реално случващите се в този момент промени в бизнеса. Тогава се люшках между две бизнес идеи: да създам свой собствен продукт или да предлагам определени услуги, като същевременно нямах смелост и за двете. И разбрах колко е важно да намериш менторите или експертите, които да ти помогнат сам да установиш собствените си проблеми, било то във вашия бизнес план, или във вече изградена компания.“
„Докато получавах най-различни предложения, трябваше да вкарам всяко едно от тях в контекста на моя бизнес, на моя план за действие, за да преценя доколко са подходящи за мен и релевантни за моята компания. Защото един съвет може да е страхотен, но не и точно за вас или конкретно за даден момент от развитието на вашия бизнес. Затова намерете човек, който да има сходен с вашия бизнес опит – в сходна с вашата сфера – и се опирайте на неговите съвети."
"Когато Дяволът почука на вратата на офиса ви, опитвайки се да всее хиляди съмнения в това, което вършите, си спомнете, че именно вие знаете най-добре от какво се нуждае бизнесът ви. В крайна сметка, вие го стартирахте точно защото успяхте да задоволите една нужда на определена част от пазарната аудитория. А това означава, че всички останали са направили пропуск. И ако някой се опита да ви упътва по начин, по който не ви се струва особено правилен, просто не тръгвайте по този път."
„Когато стартирах моя бизнес, дълго време се чудих кой трябва да бъде този бизнес модел, на който лично аз да се посветя. Като неуморно влагах средства и наемах нови кадри, за да създам най-подходящия за моя бизнес план продукт, всъщност, аз се насочих към това пазарно поведение, а именно да създавам нови продукти. И с времето осъзнах, че всеки може да създава, просто само трябва да повярва, че е вид творец, та макар и на съвременната бизнес сцена.“
„Когато намерите хората с наистина добри за вас и вашия бизнес съвети, вие осъзнавате, че това са здрави връзки, които трябва да задържите на всяка цена. Аз правя така: когато някой ме посъветва нещо и усетя, че е било правилно, задължително засвидетелствам тази зародила се между нас връзка, като държа отсрещната страна в течение със случващото се. Разбира се, същото можете да направите и ако съветът не проработи. Самото доверие е начин да заздравите отношенията си, когато осъзнаете, че този човек е мъдър и наистина се опитва да ви помогне. И тук не става въпрос само за сухо менторство, а и за чисто емоционална подкрепа. В програмата, която участвах и за която споменах по-горе, се научих точно на този тип връзки. От нея се научих, че всеки подобен контакт за нас като личности, като ключови играчи в бизнес сферата е от огромно значение.“
"Няма такова нещо като непоправима грешка или несменяем път. Всъщност, когато става въпрос за маркетинг, например, подходите в развитието на бизнеса, даже е добре да се сменят постоянно, да се тестват нови идеи. Затова е препоръчително да давате определен срок на даден подход и след като го проанализирате, да не се страхувате да го смените, ако не сте задоволени от резултатите му. Всъщност, не трябва дори да се страхувате да се върнете и в началната точка, защото именно там понякога се крият отговорите на големите за вас въпроси."
Всеки, който иска да стартира свой собствен бизнес, може да бъде успешен, ако се научи как да имплементира чужд съвет, на вече успял човек, в своя личен план за действие. Само помнете: за себе си вие сте си най-добрите защитници и когато следвате страстта си, ще се превърнете в наистина успешни бизнес фигури дори и на световния пазар.
Източник: http://www.forbes.com/sites/yec/2013/07/02/six-steps-to-success-for-women-entrepreneurs/
След дълги размишления, придобит опит и много изчетени книги по темата, основателката на iCreate достига до своята лична формула за успех, като според нея, съществуват точно 6 задължителни стъпки, които водят предприемчивите дами към така мечтаната кариера. Ето кои са...
Възползвайте се от достъпа ви до експертното мнение
„Когато стартирах iCreate, участвах в една програма, която ме срещна с редица експерти със свой собствен бизнес и със свой собствен начин за привличане на инвестиции. Докато разговарях с тях, осъзнах, че компанията ми силно се отдалечава от фокуса на реално случващите се в този момент промени в бизнеса. Тогава се люшках между две бизнес идеи: да създам свой собствен продукт или да предлагам определени услуги, като същевременно нямах смелост и за двете. И разбрах колко е важно да намериш менторите или експертите, които да ти помогнат сам да установиш собствените си проблеми, било то във вашия бизнес план, или във вече изградена компания.“
Приемайте всеки съвет през призмата на личните си бизнес цели
„Докато получавах най-различни предложения, трябваше да вкарам всяко едно от тях в контекста на моя бизнес, на моя план за действие, за да преценя доколко са подходящи за мен и релевантни за моята компания. Защото един съвет може да е страхотен, но не и точно за вас или конкретно за даден момент от развитието на вашия бизнес. Затова намерете човек, който да има сходен с вашия бизнес опит – в сходна с вашата сфера – и се опирайте на неговите съвети."
Следвайте бизнес нюха си
"Когато Дяволът почука на вратата на офиса ви, опитвайки се да всее хиляди съмнения в това, което вършите, си спомнете, че именно вие знаете най-добре от какво се нуждае бизнесът ви. В крайна сметка, вие го стартирахте точно защото успяхте да задоволите една нужда на определена част от пазарната аудитория. А това означава, че всички останали са направили пропуск. И ако някой се опита да ви упътва по начин, по който не ви се струва особено правилен, просто не тръгвайте по този път."
Посветете са на определен бизнес модел
„Когато стартирах моя бизнес, дълго време се чудих кой трябва да бъде този бизнес модел, на който лично аз да се посветя. Като неуморно влагах средства и наемах нови кадри, за да създам най-подходящия за моя бизнес план продукт, всъщност, аз се насочих към това пазарно поведение, а именно да създавам нови продукти. И с времето осъзнах, че всеки може да създава, просто само трябва да повярва, че е вид творец, та макар и на съвременната бизнес сцена.“
Оценявайте здравите връзки
„Когато намерите хората с наистина добри за вас и вашия бизнес съвети, вие осъзнавате, че това са здрави връзки, които трябва да задържите на всяка цена. Аз правя така: когато някой ме посъветва нещо и усетя, че е било правилно, задължително засвидетелствам тази зародила се между нас връзка, като държа отсрещната страна в течение със случващото се. Разбира се, същото можете да направите и ако съветът не проработи. Самото доверие е начин да заздравите отношенията си, когато осъзнаете, че този човек е мъдър и наистина се опитва да ви помогне. И тук не става въпрос само за сухо менторство, а и за чисто емоционална подкрепа. В програмата, която участвах и за която споменах по-горе, се научих точно на този тип връзки. От нея се научих, че всеки подобен контакт за нас като личности, като ключови играчи в бизнес сферата е от огромно значение.“
Сменете посоката, когато нещо не върви на добре за вас
"Няма такова нещо като непоправима грешка или несменяем път. Всъщност, когато става въпрос за маркетинг, например, подходите в развитието на бизнеса, даже е добре да се сменят постоянно, да се тестват нови идеи. Затова е препоръчително да давате определен срок на даден подход и след като го проанализирате, да не се страхувате да го смените, ако не сте задоволени от резултатите му. Всъщност, не трябва дори да се страхувате да се върнете и в началната точка, защото именно там понякога се крият отговорите на големите за вас въпроси."
Всеки, който иска да стартира свой собствен бизнес, може да бъде успешен, ако се научи как да имплементира чужд съвет, на вече успял човек, в своя личен план за действие. Само помнете: за себе си вие сте си най-добрите защитници и когато следвате страстта си, ще се превърнете в наистина успешни бизнес фигури дори и на световния пазар.
Източник: http://www.forbes.com/sites/yec/2013/07/02/six-steps-to-success-for-women-entrepreneurs/