ThinkPad – една от най-успешните технологични марки в историята
7044 прегледа
0 Коментара
ThinkPad, създаден в началото на 90-те години от IBM, е модел преносими компютри, който е перфектна комбинация от ефективност и иновативност. Дизайнът му е вдъхновение от bento box, което е класическа японска кутия за обяд – черен квадрат – отлична симетрия и подредба. ThinkPad е първият лаптоп, който през 1993г. лети в космоса при нулева гравитация. Той е предпочитан от инженерите на NASA и от легендарния астро-физик Стивън Хокинг. ThinkPad е и първия лаптоп, използван от алпинистите в базовия лагер 1 на Еверест и задвижил „Северноамериканския орел” до свръхзвукова скорост на суша.
Моделът ThinkPad 701 е разработен през 1995 г. и остава в историята с дизайна си – позволява разгъване на клавиатурата като крила на пеперуда и автоматично сгъване при затваряне на шасито. Това произведение си осигурява постоянно място в експозицията на Нюйоркския музей на модерните изкуства.
Малко по- късно, през 1997 г. ThinkPad 770 ни изненадва, като вече има DVD-ROM, което го прави и първия лаптоп с устройството, което осигурява на своите ползватели достъп до повече данни и видео с висока резолюция.
През 2004 г. ThinkPad T42 притежава вграден четец за пръстови отпечатъци, което позволява на потребителите по- голяма сигурност и спокойствие.
Червения бутон TrackPoint, се превръща в запазена марка на тези лаптопи, като той прави ползването на курсора доста по- бързо и удобно за употреба.
През следващата година – 2005 г., Lenovo придобива компютърното подразделение на IBM, което включва и серията Think.
През годините брандът ThinkPad се превръща в синоним на надежност, мощ и качество, като е награден с над 1000 престижни награди за дизайн.
Иновациите се раждат в прочутите лаборатории на Ямато в Япония, където е базиран екипът им за развойна дейност. Там те създават всеки следващ ThinkPad още по-добър от предхождащия го. За това допринасят 1700 изследователи на Lenovo в САЩ, Япония и Китай. Те надхвърлят постиженията си ежедневно. ThinkPad притежава надеждност и здравина, като покрива и военните тестове Mil Spec– механични удари, вибрация, широки температурни амплитуди (работа от 20 до + 60°С), излагане на кварцов пясък с дебелина на частиците от 1/10 от милиметъра. Но това е само една от многото причини той да бъде предпочитан от мениджърите и бизнеса.
Друго, с което японския бранд отново е иноватор - първият персонален компютър с подсилено шаси - това му осигурява устойчивост, надеждност и го прави издръжлив. Направен е така, че да може да понесе до половин литър излята течност върху клавитурата, като тя се оттича през специални канали, без да поврежда електрониката. Това го прави любимец не само на бизнеса, но и на студенти, ученици и образователни институции.
![ThinkPad](/userfiles/uploads/thinkpad.png)
През тази година ThinkPad вече имат над 100 милиона души. Или ако те се подредят един до друг ще образуват линия дълга над 25 хиляди километра.
Моделът ThinkPad 701 е разработен през 1995 г. и остава в историята с дизайна си – позволява разгъване на клавиатурата като крила на пеперуда и автоматично сгъване при затваряне на шасито. Това произведение си осигурява постоянно място в експозицията на Нюйоркския музей на модерните изкуства.
Малко по- късно, през 1997 г. ThinkPad 770 ни изненадва, като вече има DVD-ROM, което го прави и първия лаптоп с устройството, което осигурява на своите ползватели достъп до повече данни и видео с висока резолюция.
През 2004 г. ThinkPad T42 притежава вграден четец за пръстови отпечатъци, което позволява на потребителите по- голяма сигурност и спокойствие.
Червения бутон TrackPoint, се превръща в запазена марка на тези лаптопи, като той прави ползването на курсора доста по- бързо и удобно за употреба.
През следващата година – 2005 г., Lenovo придобива компютърното подразделение на IBM, което включва и серията Think.
През годините брандът ThinkPad се превръща в синоним на надежност, мощ и качество, като е награден с над 1000 престижни награди за дизайн.
Иновациите се раждат в прочутите лаборатории на Ямато в Япония, където е базиран екипът им за развойна дейност. Там те създават всеки следващ ThinkPad още по-добър от предхождащия го. За това допринасят 1700 изследователи на Lenovo в САЩ, Япония и Китай. Те надхвърлят постиженията си ежедневно. ThinkPad притежава надеждност и здравина, като покрива и военните тестове Mil Spec– механични удари, вибрация, широки температурни амплитуди (работа от 20 до + 60°С), излагане на кварцов пясък с дебелина на частиците от 1/10 от милиметъра. Но това е само една от многото причини той да бъде предпочитан от мениджърите и бизнеса.
Друго, с което японския бранд отново е иноватор - първият персонален компютър с подсилено шаси - това му осигурява устойчивост, надеждност и го прави издръжлив. Направен е така, че да може да понесе до половин литър излята течност върху клавитурата, като тя се оттича през специални канали, без да поврежда електрониката. Това го прави любимец не само на бизнеса, но и на студенти, ученици и образователни институции.
![ThinkPad](/userfiles/uploads/thinkpad.png)
През тази година ThinkPad вече имат над 100 милиона души. Или ако те се подредят един до друг ще образуват линия дълга над 25 хиляди километра.