ThinkPad – една от най-успешните технологични марки в историята
7454 прегледа
0 Коментара
ThinkPad, създаден в началото на 90-те години от IBM, е модел преносими компютри, който е перфектна комбинация от ефективност и иновативност. Дизайнът му е вдъхновение от bento box, което е класическа японска кутия за обяд – черен квадрат – отлична симетрия и подредба. ThinkPad е първият лаптоп, който през 1993г. лети в космоса при нулева гравитация. Той е предпочитан от инженерите на NASA и от легендарния астро-физик Стивън Хокинг. ThinkPad е и първия лаптоп, използван от алпинистите в базовия лагер 1 на Еверест и задвижил „Северноамериканския орел” до свръхзвукова скорост на суша.
Моделът ThinkPad 701 е разработен през 1995 г. и остава в историята с дизайна си – позволява разгъване на клавиатурата като крила на пеперуда и автоматично сгъване при затваряне на шасито. Това произведение си осигурява постоянно място в експозицията на Нюйоркския музей на модерните изкуства.
Малко по- късно, през 1997 г. ThinkPad 770 ни изненадва, като вече има DVD-ROM, което го прави и първия лаптоп с устройството, което осигурява на своите ползватели достъп до повече данни и видео с висока резолюция.
През 2004 г. ThinkPad T42 притежава вграден четец за пръстови отпечатъци, което позволява на потребителите по- голяма сигурност и спокойствие.
Червения бутон TrackPoint, се превръща в запазена марка на тези лаптопи, като той прави ползването на курсора доста по- бързо и удобно за употреба.
През следващата година – 2005 г., Lenovo придобива компютърното подразделение на IBM, което включва и серията Think.
През годините брандът ThinkPad се превръща в синоним на надежност, мощ и качество, като е награден с над 1000 престижни награди за дизайн.
Иновациите се раждат в прочутите лаборатории на Ямато в Япония, където е базиран екипът им за развойна дейност. Там те създават всеки следващ ThinkPad още по-добър от предхождащия го. За това допринасят 1700 изследователи на Lenovo в САЩ, Япония и Китай. Те надхвърлят постиженията си ежедневно. ThinkPad притежава надеждност и здравина, като покрива и военните тестове Mil Spec– механични удари, вибрация, широки температурни амплитуди (работа от 20 до + 60°С), излагане на кварцов пясък с дебелина на частиците от 1/10 от милиметъра. Но това е само една от многото причини той да бъде предпочитан от мениджърите и бизнеса.
Друго, с което японския бранд отново е иноватор - първият персонален компютър с подсилено шаси - това му осигурява устойчивост, надеждност и го прави издръжлив. Направен е така, че да може да понесе до половин литър излята течност върху клавитурата, като тя се оттича през специални канали, без да поврежда електрониката. Това го прави любимец не само на бизнеса, но и на студенти, ученици и образователни институции.
През тази година ThinkPad вече имат над 100 милиона души. Или ако те се подредят един до друг ще образуват линия дълга над 25 хиляди километра.
Моделът ThinkPad 701 е разработен през 1995 г. и остава в историята с дизайна си – позволява разгъване на клавиатурата като крила на пеперуда и автоматично сгъване при затваряне на шасито. Това произведение си осигурява постоянно място в експозицията на Нюйоркския музей на модерните изкуства.
Малко по- късно, през 1997 г. ThinkPad 770 ни изненадва, като вече има DVD-ROM, което го прави и първия лаптоп с устройството, което осигурява на своите ползватели достъп до повече данни и видео с висока резолюция.
През 2004 г. ThinkPad T42 притежава вграден четец за пръстови отпечатъци, което позволява на потребителите по- голяма сигурност и спокойствие.
Червения бутон TrackPoint, се превръща в запазена марка на тези лаптопи, като той прави ползването на курсора доста по- бързо и удобно за употреба.
През следващата година – 2005 г., Lenovo придобива компютърното подразделение на IBM, което включва и серията Think.
През годините брандът ThinkPad се превръща в синоним на надежност, мощ и качество, като е награден с над 1000 престижни награди за дизайн.
Иновациите се раждат в прочутите лаборатории на Ямато в Япония, където е базиран екипът им за развойна дейност. Там те създават всеки следващ ThinkPad още по-добър от предхождащия го. За това допринасят 1700 изследователи на Lenovo в САЩ, Япония и Китай. Те надхвърлят постиженията си ежедневно. ThinkPad притежава надеждност и здравина, като покрива и военните тестове Mil Spec– механични удари, вибрация, широки температурни амплитуди (работа от 20 до + 60°С), излагане на кварцов пясък с дебелина на частиците от 1/10 от милиметъра. Но това е само една от многото причини той да бъде предпочитан от мениджърите и бизнеса.
Друго, с което японския бранд отново е иноватор - първият персонален компютър с подсилено шаси - това му осигурява устойчивост, надеждност и го прави издръжлив. Направен е така, че да може да понесе до половин литър излята течност върху клавитурата, като тя се оттича през специални канали, без да поврежда електрониката. Това го прави любимец не само на бизнеса, но и на студенти, ученици и образователни институции.
През тази година ThinkPad вече имат над 100 милиона души. Или ако те се подредят един до друг ще образуват линия дълга над 25 хиляди километра.