Как правилно да управляваме контактите си
3997 прегледа
1 Коментар
Социалното присъствие има множество предимства, от които умните хора усилено се възползват
Всеки от нас малко или много има своя мрежа от контакти, създадена през годините покрай приятелства и работа. Социалните платформи безспорно имат огромен принос за допълването на списъка от полезни контакти.
Как го управляваме и възползваме ли се от него? Въпросът няма еднозначен отговор, едни усилено го експлоатират, други са премерени в търсенето на услуги. Може би всичко зависи от типа на личността и нейната позиция в обществото.
Facebook открай време държи лидерството сред социалните мрежи, въпреки че Linkedln беше създадена с цел да улесни свързването между професионалисти. Тя обаче така и не успя да се затвърди като среда за ежедневна комуникация, но пък е идеален инструмент при търсене на кадри от страна на работодателите. По-напористите редовно информират аудиторията си във Facebook, държат я ангажирана с различни постове и статуси, не пропускат да „ухажват“ приятелите и познатите си, особено ако сред тях имат бизнес партньори.
Изключително важно е, ако сте част от някоя професионална организация, не само да следите, но и да участвате в техните събития. За мениджърите, които ценят полезните си контакти, това е пределно ясно и не се поставя под съмнение. Целта на различните камари, асоциации и бизнес форуми е именно такава. Те се грижат регулярно да събират членовете си на едно място, за да могат да обменят опит и да осъществяват контакт по между си.
Ако присъствате в социалната мрежа, няма начин да не сте забелязали, че има хора, които са навсякъде. Те никога не биха си простили, ако не се тагнат от поредното събитие, а няколко часа по-късно да грейнат на следващото по график.
Хиперактивността им е похвална, а за тях е и начин на живот. Разбира се, ако идеята им просто да се похвалят с последното си селфи, появата им се обезсмисля напълно. Ефективността на такива срещи е в комуникацията по същество – ако няма за какво да си говорите със събеседника, то с какво ще Ви бъдат от полза общите приказки? Предполага се, че имате проект, който бихте могли да представите на околните, да продадете дадена стока, да потърсите финансиране за ново начинание, или да използвате момента да поканите от своя страна гостите на личното Ви мероприятие. Само така посещението Ви не би било загубено време.
Добрия стар жокер, който почти винаги върши работа. Хората все още разчитат на телефона си, повече отколкото на другите методи за общуване. И в бизнеса се придържат към тези традиции, защото живата връзка е най-желаната. Някои си прозвъняват контактите периодично, за да ги държат във форма и да са им потребни при нужда. Други разчитат на кратък разговор, в който да поставят ребром въпроса и да получат съдействие. Различни хора, различни подходи.
По-забавно и сплотяващо общуване от това никой не знае. И разбира се, че след като сте се чули по телефона с някого, първата Ви задача е да си уговорите обяд или вечеря с него. В неформална обстановка, на чаша вино, винаги може да споделите идеята си, да бъдете чути, да Ви подкрепят. И заниманието е повече от приятно, защото междувременно ще обсъдите какво се случва и с останалите контакти, за които може да сте пропуснали важни новини.
За да сме си от взаимна полза, винаги може да се намери решение и вариант. Има хора, които умело се справят в ролята на посредници. Те винаги знаят кого да препоръчат при проблем с някой свой познат, като в повечето случаи го правят напълно безкористно. Тук има някои рискове, които е препоръчително да се имат предвид. Може някой да не успее да свърши качествено услугата и да се издъни. При възникването на конфликт, може Вие да се окажете виновни.
В средата на собствениците на корпорации, контактите винаги преминават сериозно отсяване. Те се подбират внимателно, а критериите се въртят около финансовите интереси и бюджетите, които управляват. Мениджърите на високо ниво и изпълнителните директори също се ръководят от описаните точки до тук, звънят на контактите си, когато преценят за необходимо, но социалните мрежи не са им първостепенни, докато браншовите организации се ползват с предимство. Все пак самите те са лидери, благодетели и се изявяват на конференции, където са търсени като „полезни контакти“ заради името си в обществото.
По изключение такъв контакт може да се завърже с тях и през свободното им време, докато играят голф, спортуват във фитнеса, почиват си край морето. А ако сте късметлия, бихте могли да ги засечете в самолета, да седнете до тях и да се порадвате на този изненадващ „подарък“.
Те са запознати с всичко и всеки, могат да Ви разкажат и последната клюка, трупат активи на чужди гърбове – спазвайте дистанция и не се подвеждайте по сладкодумието им.
Всеки от нас малко или много има своя мрежа от контакти, създадена през годините покрай приятелства и работа. Социалните платформи безспорно имат огромен принос за допълването на списъка от полезни контакти.
Как го управляваме и възползваме ли се от него? Въпросът няма еднозначен отговор, едни усилено го експлоатират, други са премерени в търсенето на услуги. Може би всичко зависи от типа на личността и нейната позиция в обществото.
Предимствата на Facebook
Facebook открай време държи лидерството сред социалните мрежи, въпреки че Linkedln беше създадена с цел да улесни свързването между професионалисти. Тя обаче така и не успя да се затвърди като среда за ежедневна комуникация, но пък е идеален инструмент при търсене на кадри от страна на работодателите. По-напористите редовно информират аудиторията си във Facebook, държат я ангажирана с различни постове и статуси, не пропускат да „ухажват“ приятелите и познатите си, особено ако сред тях имат бизнес партньори.
Публични прояви
Изключително важно е, ако сте част от някоя професионална организация, не само да следите, но и да участвате в техните събития. За мениджърите, които ценят полезните си контакти, това е пределно ясно и не се поставя под съмнение. Целта на различните камари, асоциации и бизнес форуми е именно такава. Те се грижат регулярно да събират членовете си на едно място, за да могат да обменят опит и да осъществяват контакт по между си.
Ако присъствате в социалната мрежа, няма начин да не сте забелязали, че има хора, които са навсякъде. Те никога не биха си простили, ако не се тагнат от поредното събитие, а няколко часа по-късно да грейнат на следващото по график.
Хиперактивността им е похвална, а за тях е и начин на живот. Разбира се, ако идеята им просто да се похвалят с последното си селфи, появата им се обезсмисля напълно. Ефективността на такива срещи е в комуникацията по същество – ако няма за какво да си говорите със събеседника, то с какво ще Ви бъдат от полза общите приказки? Предполага се, че имате проект, който бихте могли да представите на околните, да продадете дадена стока, да потърсите финансиране за ново начинание, или да използвате момента да поканите от своя страна гостите на личното Ви мероприятие. Само така посещението Ви не би било загубено време.
Да се обадиш на приятел
Добрия стар жокер, който почти винаги върши работа. Хората все още разчитат на телефона си, повече отколкото на другите методи за общуване. И в бизнеса се придържат към тези традиции, защото живата връзка е най-желаната. Някои си прозвъняват контактите периодично, за да ги държат във форма и да са им потребни при нужда. Други разчитат на кратък разговор, в който да поставят ребром въпроса и да получат съдействие. Различни хора, различни подходи.
Да седнем на маса
По-забавно и сплотяващо общуване от това никой не знае. И разбира се, че след като сте се чули по телефона с някого, първата Ви задача е да си уговорите обяд или вечеря с него. В неформална обстановка, на чаша вино, винаги може да споделите идеята си, да бъдете чути, да Ви подкрепят. И заниманието е повече от приятно, защото междувременно ще обсъдите какво се случва и с останалите контакти, за които може да сте пропуснали важни новини.
Посредниците
За да сме си от взаимна полза, винаги може да се намери решение и вариант. Има хора, които умело се справят в ролята на посредници. Те винаги знаят кого да препоръчат при проблем с някой свой познат, като в повечето случаи го правят напълно безкористно. Тук има някои рискове, които е препоръчително да се имат предвид. Може някой да не успее да свърши качествено услугата и да се издъни. При възникването на конфликт, може Вие да се окажете виновни.
Бизнес елитът
В средата на собствениците на корпорации, контактите винаги преминават сериозно отсяване. Те се подбират внимателно, а критериите се въртят около финансовите интереси и бюджетите, които управляват. Мениджърите на високо ниво и изпълнителните директори също се ръководят от описаните точки до тук, звънят на контактите си, когато преценят за необходимо, но социалните мрежи не са им първостепенни, докато браншовите организации се ползват с предимство. Все пак самите те са лидери, благодетели и се изявяват на конференции, където са търсени като „полезни контакти“ заради името си в обществото.
По изключение такъв контакт може да се завърже с тях и през свободното им време, докато играят голф, спортуват във фитнеса, почиват си край морето. А ако сте късметлия, бихте могли да ги засечете в самолета, да седнете до тях и да се порадвате на този изненадващ „подарък“.
Мнимите връзкари
Те са запознати с всичко и всеки, могат да Ви разкажат и последната клюка, трупат активи на чужди гърбове – спазвайте дистанция и не се подвеждайте по сладкодумието им.