Каква е вълшебната формула на успешните предприемачи
6803 прегледа
0 Коментара
Когато сме на прага на създаването на своя компания, ние мечтаем в неприлично розови краски – представяме си как караме последен модел лъскаво возило, харчим натрупаните си спестявания и се радваме на охолния си живот.
Разбира се, това е чудесно пожелание и позитивизмът в никакъв случай не е излишен. Има и няколко големи НО в тази ситуация.
Добре е, да си дадем сметка пред какво предизвикателство се изправяме. На първо място, предвид икономическите условия в България, а на второ, трето и не на последно, бъдещето което е трудно да се предвиди. Вие би трябвало да имате съответните качества, за да се справите с изненадите, които ви предстоят, ако сте решили да правите бизнес.
Веднага ще кажете, а Стив Джобс или Марк Зукърбърг дали са били толкова скептични?! За разлика от тях, на родна почва може да се окаже доста по-смело, да стартираш начинание и да го развиеш без никаква подкрепа от никого – за такива примери говорим все пак.
Вълшебната формула се състояла от три думи, казва основателят на империята „Върджин“ Ричард Брансън: екип, продукт, печалба. Става дума за това, че понякога идеята е последната значима подробност, която ще удари рамо при разгръщането на потенциала ви. Има конкуренция във всяка възможна ниша, новостите са рядко явление, но някои успяват, а други се провалят с трясък. Защо?
Концепцията е ключова, но теоретичната част лесно може да бъде усвоена, а едва след това всеки от дръзналите да станат предприемачи, се сблъсква с грубата реалност, където вече е въпрос на оцеляване.
Да почерпим опит от изпиталите го на гърба си:
ЕКИПЪТ
Човешкият ресурс трябва да ви е приоритет. Нали сте забелязали, че повечето български шефове това тепърва го узнават. Те предпочитат да властват на принципа „разделяй и владей“, да създават условия за дрязги, да насърчават напрегнатата атмосфера и да имат принос в конфликтите между персонала.
По това ще познаете, че си имате вземане-даване с ниско интелигентен представител на бизнеса, чиято личностна характеристика не предполага, че някога въобще ще бъде умел мениджър.
Хората и техните идеи са най-важните! И ако вие цените тях, ще имате не само способен екип, който ще форсира фирмата ви по пътя към върха, но и ще се зареждате взаимно с вдъхновение. Резултатите ще са много по-добри, отколкото допускате. Имайте предвид, че такива служители имат силата да преобърнат всяка лоша идея, справяйки се с нея брилянтно, докато обратното ще доведе само до пълна катастрофа.
Когато наемате хора търсете съмишленици, които могат да ви обогатят, да допълват вашите умения и знания, не се целете в свои копия, нито пък в подлизурковци, които ще ви се кланят в името на собственото си спокойствие във фирмата.
Не ви е нужен огромен екип, а само правилните хора. Комбинирайте ги предвидливо, съобразявайки възможностите на всеки един от тях и тогава сами ще се убедите, че чудесата са факт. Трябва също те да са готови да жертват понякога от свободното си време, да горят и живеят с идеята ви, да не се предават пред първите трудности, да се отдават часове наред на работата.
ПРОДУКТЪТ
Стигаме до съществената част, това което ще предлагате на клиентите. Вие вече имате представа и сте се ориентирали, какво се търси, какво желаят потребителите. Само пазарът е важен тук, тъй като той единствено определя дали стоката ви ще бъде купувана. Средата трябва да бъде проучена наистина добре, за да говорим за успешен старт и последващо развитие.
Ако продуктът дава възможност, можете да си позволите и изработването на някакъв прототип, за да се тества сред бъдещите ви верни последователи. Така ще можете и да изчистите несъвършенствата му, да премахнете слабите места и да предложите една наистина качествена стока. Понякога това може да се окаже и малкия ви шанс, да пробиете на пазара, тъй като конкуренцията е жестока.
ПЕЧАЛБАТА
Да достигнем момента, в който приходите са повече от разходите, тогава може да се каже, че вече имаме повод да почерпим. Обаче не винаги активното търсене на даден продукт е гаранция, за настъпването на такъв щастлив период от съществуването на нашата компания. Оказва се, че е мит, защото това не осигурява непременно продажбите.
За някои примери, като Фейсбук и Гугъл може да важи, но минава по-скоро към изключенията. Собствениците на компании за продажби е задължително да имат ясна представа за необходимите стъпки и реализирането на бизнес модела на продукта. Ето защо, ще повторим, че един тестов етап, преди пускането му в търговската мрежа, е чудесно предимство пред останалите в бранша.
И си запишете, че всъщност печалбата е важна от гледна точка на процента от оборота, а не като абсолютна стойност.
Каквото и да става, помнете, че само смелите се хвърлят в глобалния бизнес и ако нямаше такива, то никога не бихме се радвали на техническия прогрес. Може да не бъдете печеливши от първия стартъп, може дори да не станете такива от втория, но накрая е много вероятно да успеете. Провалите са почти гарантирани, но не губете ентусиазъм, защото само така ще станете по-добри от вчера и ще достигнете целта си.
Разбира се, това е чудесно пожелание и позитивизмът в никакъв случай не е излишен. Има и няколко големи НО в тази ситуация.
Добре е, да си дадем сметка пред какво предизвикателство се изправяме. На първо място, предвид икономическите условия в България, а на второ, трето и не на последно, бъдещето което е трудно да се предвиди. Вие би трябвало да имате съответните качества, за да се справите с изненадите, които ви предстоят, ако сте решили да правите бизнес.
Веднага ще кажете, а Стив Джобс или Марк Зукърбърг дали са били толкова скептични?! За разлика от тях, на родна почва може да се окаже доста по-смело, да стартираш начинание и да го развиеш без никаква подкрепа от никого – за такива примери говорим все пак.
Вълшебната формула се състояла от три думи, казва основателят на империята „Върджин“ Ричард Брансън: екип, продукт, печалба. Става дума за това, че понякога идеята е последната значима подробност, която ще удари рамо при разгръщането на потенциала ви. Има конкуренция във всяка възможна ниша, новостите са рядко явление, но някои успяват, а други се провалят с трясък. Защо?
Концепцията е ключова, но теоретичната част лесно може да бъде усвоена, а едва след това всеки от дръзналите да станат предприемачи, се сблъсква с грубата реалност, където вече е въпрос на оцеляване.
Да почерпим опит от изпиталите го на гърба си:
ЕКИПЪТ
Човешкият ресурс трябва да ви е приоритет. Нали сте забелязали, че повечето български шефове това тепърва го узнават. Те предпочитат да властват на принципа „разделяй и владей“, да създават условия за дрязги, да насърчават напрегнатата атмосфера и да имат принос в конфликтите между персонала.
По това ще познаете, че си имате вземане-даване с ниско интелигентен представител на бизнеса, чиято личностна характеристика не предполага, че някога въобще ще бъде умел мениджър.
Хората и техните идеи са най-важните! И ако вие цените тях, ще имате не само способен екип, който ще форсира фирмата ви по пътя към върха, но и ще се зареждате взаимно с вдъхновение. Резултатите ще са много по-добри, отколкото допускате. Имайте предвид, че такива служители имат силата да преобърнат всяка лоша идея, справяйки се с нея брилянтно, докато обратното ще доведе само до пълна катастрофа.
Когато наемате хора търсете съмишленици, които могат да ви обогатят, да допълват вашите умения и знания, не се целете в свои копия, нито пък в подлизурковци, които ще ви се кланят в името на собственото си спокойствие във фирмата.
Не ви е нужен огромен екип, а само правилните хора. Комбинирайте ги предвидливо, съобразявайки възможностите на всеки един от тях и тогава сами ще се убедите, че чудесата са факт. Трябва също те да са готови да жертват понякога от свободното си време, да горят и живеят с идеята ви, да не се предават пред първите трудности, да се отдават часове наред на работата.
ПРОДУКТЪТ
Стигаме до съществената част, това което ще предлагате на клиентите. Вие вече имате представа и сте се ориентирали, какво се търси, какво желаят потребителите. Само пазарът е важен тук, тъй като той единствено определя дали стоката ви ще бъде купувана. Средата трябва да бъде проучена наистина добре, за да говорим за успешен старт и последващо развитие.
Ако продуктът дава възможност, можете да си позволите и изработването на някакъв прототип, за да се тества сред бъдещите ви верни последователи. Така ще можете и да изчистите несъвършенствата му, да премахнете слабите места и да предложите една наистина качествена стока. Понякога това може да се окаже и малкия ви шанс, да пробиете на пазара, тъй като конкуренцията е жестока.
ПЕЧАЛБАТА
Да достигнем момента, в който приходите са повече от разходите, тогава може да се каже, че вече имаме повод да почерпим. Обаче не винаги активното търсене на даден продукт е гаранция, за настъпването на такъв щастлив период от съществуването на нашата компания. Оказва се, че е мит, защото това не осигурява непременно продажбите.
За някои примери, като Фейсбук и Гугъл може да важи, но минава по-скоро към изключенията. Собствениците на компании за продажби е задължително да имат ясна представа за необходимите стъпки и реализирането на бизнес модела на продукта. Ето защо, ще повторим, че един тестов етап, преди пускането му в търговската мрежа, е чудесно предимство пред останалите в бранша.
И си запишете, че всъщност печалбата е важна от гледна точка на процента от оборота, а не като абсолютна стойност.
Каквото и да става, помнете, че само смелите се хвърлят в глобалния бизнес и ако нямаше такива, то никога не бихме се радвали на техническия прогрес. Може да не бъдете печеливши от първия стартъп, може дори да не станете такива от втория, но накрая е много вероятно да успеете. Провалите са почти гарантирани, но не губете ентусиазъм, защото само така ще станете по-добри от вчера и ще достигнете целта си.