На крачка пред другите: Планирайте фалита си в бизнеса

A+ A-
3576 прегледа 0 Коментара
Да се провалите не е задължително, но понякога се оказва желателно…

Вероятно не сте се замисляли, че известните личности, забогатели чрез предприемачество, са се проваляли многократно, докато се изстрелят на върха. Има нещо особено зареждащо в това да паднеш отвисоко, или да се срутиш из основи, още докато не си ги положил напълно.

Сигурно смятате, че това е някаква подигравка с вас и не си заслужава да четете останалия текст, но ще сбъркате, ако пропуснете и кратка част от него.

На всеки му се иска да започне бизнеса си гладко, да просперира още след първата година и катаклизмите да не го застигат, независимо от периодичните финансови кризи по света. Разбира се, трябва да знаете отсега, че това е абсолютна химера и е тотално невъзможна, а имайки предвид родната икономическа обстановка, направо е абсурдно да затъвате в подобни илюзии. Може би тези новини няма да ви се понравят, но когато човек стартира частна дейност, трябва да е с широко отворени очи и да не губи връзка с реалността. Всяко бягство от нея ще ви коства солидни средства. Всъщност вие така и така ще губите, поне да не е катастрофално.

стартиране на бизнес

И ако все още сте тук и са ви издържали нервите, можем да ви поздравим, че сте преминали първоначалния тест. Предизвикателства тепърва ви предстоят, а този текст е една дребна брънка по пътя. Четивото не цели да ви смачка и да ви настройва негативно, а да ви обърне внимание върху една нестандартна, но доста популярна техника – компаниите планират предварително своите фалити. Така във всеки един момент те могат да хлопнат врати, когато очевидно за всички не следват правилната си посока.

Дори да сте твърд характер, който е готов да преодолее какви ли не трудности в името на успеха, се налага да осъзнаете, че дъното се опира веднъж. От там нататък вашата задача е да изплувате, а не да ровите надолу. По-добре признайте грешките си, вземете си поуките, станете, изтупайте се и тръгнете с нови сили към следващия си проект.

Винаги ще има такива, които ви разколебават, както за предварителната нагласа, така и за последващите стъпки. Но знаете, че не те, а вие носите пълната отговорност за трусовете във фирмата си. Каквото и да се случи, рестартирането е идеалната опция, вместо тъпченето върху една нефункционираща и невъзвръщаема идея. Еволюцията нямаше да е възможна, ако всички се вкопчвахме върху лошите си избори в даден момент. Провалите дори трябва да се поощряват и да се върви към тях с пълното убеждение за правилност в поведението. Все пак, за да се издигнете на следващо ниво, налага се първо да се предадете и да затворите изтичането на ресурси в една губеща посока. Колкото по-бързо го сторите, толкова по-бързо ви очаква новото начало.

За да избегнете вътрешните си страхове от провал в бизнеса, следвайте някои ценни насоки от професионалистите:

експерименти с пазара


Правете си експерименти с пазара


Прототипите са гениални понякога – те скоростно могат да ви покажат какво е отношението на потенциалните клиенти към бъдещия ви продукт. Ако то е негативно и безразлично, защо въобще ще влагате средства в него?! Веднага го извадете от асортимента си и инвестирайте в по-качествена идея. Хитро, нали?


Обратна връзка


Бъдете много активни при търсенето на обратна връзка. Сменяйте офертите към потребителите си и ги дръжте ангажирани със стоките ви. Нека те ясно ви покажат и да ви насочват, какво се търси и къде да полагате повече усилия.


Не скачайте веднага в дълбокото

не скачайте веднага в дълбокото

В днешните динамични времена, не е хубаво, дори е доста глупаво, да скочите в дълбокото с всички налични ресурси. Разходите трябва да са минимални – наемете помещения, ползвайте услугите на служители на свободна практика, съкратете излишните разходи, независимо дали имате грандиозни планове за разгръщане на бизнеса си. И тяхното време ще настъпи.


Компенсация


Някои продукти ще се продават непрекъснато, други ще са сезонни, трети много трудно ще задоволяват масовите очаквания. Това трябва да го имате предвид, когато сте начинаещ в бизнеса. Затова стоките, които носят основните приходи, са с нисък риск, а по-иновативните може и никога да не се наложат на пазара – заложете го в стратегията си.


Анализ след провала


Когато пропаднете с гръм и трясък, вие не искате да се обръщате назад и предпочитате да забравите за кризата. Не си затваряйте очите и не пропускайте да си съставите сериозен анализ на случилото се. Само така следващата нестабилна ситуация може да започне да се подрежда във ваша полза.


Бъдете умни, дори и в неуспехите си


Във всеки един момент вие трябва да сте подготвени за отстъпление – също като на война. Следете положението и когато се налага, веднага ревизирайте разходите си. Това е изключително желателно, особено ако парите, с които разполагате са взети на кредит или назаем. Съхранете името си и репутацията си, което, ще видите колко е важно след известен период. Реализмът тук много ще ви помогне, вместо огромните очаквания да сте номер 1 в областта още след прохождането. Егото ви ще получи много по-жесток удар на следващ етап, ако не свали гарда, когато са налице първите признаци за проблеми. Само така ще излезете „сухи“, а и ще демонстрирате професионализъм и в тежки времена. Всеки бъдещ партньор би се впечатлил от подобна мъжка постъпка.


Ясните критерий и прогнози


Да сте на прага на собствен бизнес е еуфорично и силно вдъхновяващо. Но трябва да успокоите емоциите и да оставите разума да обследва всеки ход, включително и възможността от пълна разруха. Знаете, че първата година може да нямате въобще клиенти, а може те да са шепа хора и това да не ви носи достатъчно приходи. Всеки детайл, който е от значение за ефективността ви в дългосрочен план, има своето значение и място в предварителната ви концепция.

не се плашете от провал

Не се плашете от провала, той понякога е задължителна част от успешния бизнес сценарий!
Сподели
За автора
Epis

Информацията, която търсите...

Свързани публикации
Коментари