9 златни правила за ударни продажби – вашият бизнес наръчник

A+ A-
13214 прегледа 0 Коментара
Дори да сте опитен играч на пазара, имате нужда от свежи идеи, за да форсирате продажбите.

Всеки собственик на бизнес има една важна цел – да печели повече. Ясно е, че мечтата му няма как да се сбъдне, ако насреща му не стоят дузина доволни и откликващи на услугите му клиенти. А това се гради с години и трябва непрекъснат хъс за постигане на нови и нови висоти.

Ще си кажете,  тези теории ние добре ги познаваме, нека да чуем конкретните съвети, как да разширим търговската си мрежа и да респектираме конкуренцията .

Специалистите дават следните насоки, от които вие бихте могли да се възползвате:

#1. Винаги сте се дразнили на мобилните оператори, защото когато влезете в магазините им да си плащате сметките, те ви обсебват с оферти, които звучат толкова изгодни, че трудно бихте им отказали. Сега е моментът да почерпите полезен опит. Вероятно не искате да сте чак толкова досадни, но потърсете вариант да предложите изкусителни пакети от стоки, за да задоволите максимално потребностите на посетителите си. Ако те са дошли за мъфин, нека си вземат и напитка и т.н. възможности, според вашия вид бизнес и идеи, които ви се въртят в главата.

промоции

#2. Увеличете цените! Много лош ход – така биха си помислили някои, но няма да са напълно прави. Тук наистина трябва да се пипа с кадифена ръкавица. Редно е да имате представа как би реагирал пазара на този скок, дали сте достатъчно наложена марка, за да си го позволите, да проучите останалите в бранша на какви цени продават, да сте наясно със спецификата на фирмата ви и положението й. Задължително е, ако предприемете крачката, да обясните на своите потребители защо тя е наложителна. Бъдете приятели с тях, дръжте ги в течение на всяка промяна.

#3. Много е важно да развиете умението да ухажвате редовните си клиенти. Ако сте устремени в търсенето на нови хора, които да купуват стоките ви, не бива да подценявате досегашните потребители. Трябва да бъдете лоялни с тях, да могат те самите да се превърнат в ходеща реклама за вас. Ето защо обслужването не бива в никакъв случай да ви куца, а също така е удачно и да им правите приятни изненади – промоция, ваучер или подарък. Като заговорихме за тях, периодичните разпродажби са перфектното решение за постоянната ви клиентела. Може да съобразите индивидуално отстъпките, по ваша преценка за едни да са по-високи, а за други да са по-ниски. Така няма да имате значителни загуби, а в същото време клиентите ще са удовлетворени.

#4. Бъдете гъвкави! Вие трябва да сте в течение на всяка новост във вашата област. Излезе ли нов продукт, към който има масов интерес, трябва да сте първите, сдобили се с него, с достатъчно количества, за да бъдат задоволени очакванията при търсенето. Наблегнете и на продуктите, които са вашият лайтмотив. Те са обичани и предпочитани от хората, което означава, че трябва да продължите усърдно да ги продавате. Седнете и направете анализ на наличните стоки, разделете ги на сектори, за да следите кои носят голяма печалба и кои по-малка. Така ще знаете къде да форсирате и натискате, за да се подсилят продажбите.

гъвкавост

#5. Ако на служителите ви им липсва мотивация, непременно се намесете. Без да им осигурите атмосфера на продуктивност, вие самите ще се намирате в неизгодна позиция. Разбира се, тези които не искат да се впишат в системата и нямат потенциал да ви бъдат полезни, явно ще трябва да си потърсят ново работно място. Не се свенете да прекратявате договори, щом някой спъва генералния механизъм за задвижване на колелата. Това не означава, че трябва да си позволите да останете без персонал. Точно обратното. Наемайте хора, които са ценни за фирмата ви – те са вашият капитал и това не е никакво клише. Само служителите, които са амбицирани да се справят с предизвикателствата на пазара и са стимулирани от вас, могат да извършат героизми и резултатите да са повече от чудесни. Осигурете им бонуси, карти за разни придобивки или забавления, но и не пропускайте да ги вдъхновявате, да знаят, че са част от една компания, която не просто продава, а има мисия и твори.

творческа атмосфера

#6. Назначете си човек, който да се грижи за наличното в складовете ви. Можете и вие да вършите тази работа, а и дори е наложително да сте постоянно информиран за тях, но ако времето не ви достига, със сигурност ще ви трябва помощ. Ако има слаби места, които не отговарят на търсенето на клиентите, непременно ги изчистете. Стоките, които се харчат като топъл хляб, дръжте винаги на линия, а излишните съкратете като брой или направо премахнете от магазините си. Важно е също и да вземете мерки за сигурността, за да не изчезват „случайно“ продукти от обектите ви. Така джебчиите ще стоят далеч от вас, защото никой не би искал да бъде хванат чрез банален запис от видеокамера, където лъсва лицето му.

#7. Обратната връзка и контактът с вас са редовно подценявани от собствениците на бизнес. Направете така, че да сте за пример! Телефоните ви не бива да са все заети, нито някой да виси дълго пред касата ви, за да бъде обслужен. Ако клиент има продукт за връщане, който не отговаря на описанието, веднага му съдействайте, а не се опитвайте да се измъкнете от отговорност. Винаги се допитвайте до вашите клиенти, когато се колебаете какво решение да вземете. Не е нужно те да знаят за вашата несигурност, но ако получите информация и от тях, по-лесно ще разберете накъде накланят везните. Питате се как това ще се отрази на печалбите ви? Значи все още нищо не подозирате за силата на доволните клиенти.

#8. Хубавите и полезни практики само чакат да бъдат употребени, независимо дали някой вече се е сетил да го стори, или вие ще сте първите. Не е срамно да черпите пример и знания от другите. Дори конкуренцията може да ви е навигатор, но не бива и да я следвате сляпо, бъдете себе си, оригиналното винаги се цени. Идеите могат да дойдат отвсякъде, даже и от фирми, които принципно нямат нищо общо с вашия бранш. Бъдете с отворени очи и не си мислете, че непременно ще сте пионер в дадена област, може просто да се вслушвате по-често в отличниците.

безброй клиенти

#9. Клиентите обичат новостите. Сменяйте доставчици, ако се налага, или добавяйте нови. Промотирайте продукти, а старите освежете с нови опаковки. Разгърнете се и покажете на околните, че и вие се стремите да сте динамични, в крак с времето, в което живеем.
Сподели
За автора
Epis

Информацията, която търсите...

Свързани публикации
Коментари